Monday, August 04, 2008

Pertarungan Maut (Magic the Gathering)

Hajime, Lord of the Undead
Elemen: Hitam & Hijau.
Life: 4

Sasha, Angel of Death
Elemen: Putih & Hitam.
Life: 12

Godop, Maro-Sorcerer
Elemen: Merah & Hijau
Life: 12

"Dem... Macammane ni..."

Aku terdesak. Anytime aku boleh mati ni. Aku ada 6 zombie. Sasha juga ada beberapa creature. Godop, tiada. Either aku setelkan Sasha or Godop, lepas tu aku akan mati.

"Adeh!"

Kad di tangan aku, Gempalm Polluter.


Aku ada Sheperd of Rot di battlefield.


Aku dapat idea. Aku cycling Gempalm Polluter.

"When you cycle Gempalm Polluter, you may have taget player lose 1 life for each Zombie in play."

Di mana aku tujukan ke Sasha. Aku ada 6 zombie, so Sasha menerima kecederaan sebanyak 6.

Sasha, Angel of Death
Elemen: Putih & Hitam.
Life: 6 (12-6)

Kemudian aku attack Godop dengan 4 zombie aku. Godop menerima kecederaan 6 juga.

Godop, Maro-Sorcerer
Elemen: Merah & Hijau
Life: 6 (12-6)

Inilah gerakan terakhirku. Aku mengaktifkan abiliti Sheperd of Rot.

"Each player loses 1 life for each Zombie in play."

Aku ada 6 zombie. Maka masing-masing menerima 6 kecederaan.

Hajime, Lord of the Undead
Elemen: Hitam & Hijau.
Life: -2 (6-6)

Sasha, Angel of Death
Elemen: Putih & Hitam.
Life: 0 (6-6)

Godop, Maro-Sorcerer
Elemen: Merah & Hijau
Life: 0 (6-6)

Aku tak KALAH kay...

*sesiape yang mau bermain magic... x kire baru nak start or dah lame... ayuh! leh masuk sini juga! www.sembangtoys.com

9 comments:

Anonymous said...

mcm siut je. punye xnk kalah. kalah bersama sama xpe. so, kalah bersama sama = seri. siut.

Sasha Sharifuddin said...

hahah!kau mmg kuang ajo!!!hahaha..wey..kene beli laa bende letak kad tu. senang skit nak keep track life..

ko sponsor..CAYALAH!!!ala..rm18 je...

Hajime said...

en anonymous:
ah!
janji aku x kalah!
lagi pun aku lord of the undead...
aku leh generate...
so kire aku menang a...

cik puan sasha sharifuddin:
aku x kalah kan?
=op
yeah babeh!
kene beli...
aku sponsor ko...
ko sponsor aku...
ke nak carik sponsor lain?
kene wat proposal la...
kite aproach hasbro...
hasbro distribute mtg skang...
minx hasbro sponsor kad2 skali...

Danielle_Corleone said...

ni judi ni! judi! hahahaha! :-P

Hajime said...

en danielle corleone:
ah!
ianya bukan judi!
cume...
err...
duniawi sahaje...

Sasha Sharifuddin said...

cik danielle..
sesungguhnya ini bukan judi sbb tiada matawang yang bertukar di sini..cuma duit satu sen yg sudah tiada nilai digunakan sebagai token..

token apa?haa..tu kene join sesi MTG kami!baru anda boleh melihat ke'jahanam'an hajime!

Hajime said...

cik puan sasha sharifuddin:
ya...
saya setuju...
hanye duit 1 sen digunekan...
ah!
tp itupun tiade gunenye...
kerane kite dah x bole menggunakan matawang 1 sen lagi...
yeah!
ayuh!
marilah bermagis!

Darkkadabra said...

aku pun bermain magis..sudah lama aku meninggalkan bidang ini kerana tiada rakan seperjuangan

Hajime said...

darkk25:
ayuh kite bertarung!