Saturday, August 09, 2008

Terima Kasih Universiti Malaya

Semalam aku pergi konvokasi Universiti Malaya. Hujan. Aku terperangkap. Aku duduk di tepi Dewan Tunku Canselor. Merenung titisan hujan. Hatiku syahdu.

1999. Aku mula masuk ke Universiti Malaya. Asasi Sains Fizikal.

2001. Aku bernasib baik. Dapat masuk ke Fakulti Sains Komputer dan Teknologi Maklumat major Kejuruteraan Perisian.

2005. Sekali lagi aku meneruskan perjalananku di Universiti Malaya. Sarjana Kejuruteraan Perisian. Akibat kerja yang tidak tentu masa. Aku tangguhkan seketika. Tidak tahu akan disambung bila.

Bermacam-macam onak duri ku lalui. Semuanya tidak dapat ku lupakan. Rasa macam baru semalam aku menjejaki kakiku di Universiti Malaya.

Maaf. Kali ini blog aku lain daripada yang lain. Terlalu banyak untuk ditulis. Kalau ada masa aku coretkan kenangan-kenangan indah di Universiti Malaya selama 6 tahun lebih.

*sebak ni kalau tulih pahit manis kat um ni... isk...

9 comments:

Anonymous said...

Eih! Menarik gak topik tuh utk di-blog-kan, tadek la bollocks sgt cam yg lepas2. Teruskan! Lgpon menarik la sket utk dibace kisah hidup daripade men klik2 show tuh. Balik2 gambakedai (photoshop)-idea same. Etika kurang, byk unsur sekularisme di situ.Cite kan kisah2 silam dan sisi2 gelap enko kt sini... wat jek macam isi hati dr sorang lelaki tp lebihkan kpd iri hati sorang lelaki. Ape kate?

Tokok tambah darab silang biase la kan utk menghampehkan lg pendahuluan, isi pertame, kedue, ketige, dan penutup cerite. Ade yg siap gune tungku kaki tige n penunu bunsen aku tgk semate2 nk menghangatkan kisah silam mereka. Siyesli, kalo nak menambahkan bilangan pembace di blog anda adalah dgn proses rapat umum-Get me? No? Ah! Aiidon gibedem! Mane tau leh berkenakalan ngan wajah2 baru di sini(ape sgt la kalo member kt maspes enko bersepah tp enko asek layan yg free hair jek kan?)

Anonymous said...

ah! syahdu....

Hajime said...

en addam a.k.a jack:
ah!
ko ler yg plg aku tunggu2 untuk mengomen blog aku...
mengomen ya...
bukan beromen...
aku straight a...
baiklah!
aku akan mencubanya!
caiyok2!
(sambil menyanyi lagu "diari seorang lelaki")

en solnavo:
(masih merenung tembus walaupun hujan telah pun berhenti)

Eina said...

teman awek konvo la tu..cam la x tahu kan..huhuhu..

Hajime said...

cik puan eina:
erk...
err...
(anak mate lari ke kiri n kanan)

hzrh said...

PASUM??
**smbil lambai2 penuh keterujaan**
X]

Hajime said...

this.is.not.me:
iya...
adekah anda jua?

ChE YaYA said...

saya chenta UM!!!hohoho

Hajime said...

Che YaYA:
yeah!!!