Wednesday, August 13, 2008

Adeh! Kena Tag?

"ANDA HENDAKLAH MENYEDIAKAN SATU UCAPAN BERANGAN"

It has been done according to the following rules:
1. The winner may put the logo on his/her blog.
2. Put the link to the person you got the award from.
3. Nominate 5 blogs.
4. Put the link to the blog.
5. Leave a massage for your nominees.

*massage ka message ni? dem... takkan nak kene urut? kene tag blog-blog awex je la camni...

"Ah!"

Membuat jeritan kecil sambil cuba mengalir setitis airmata. Tangan kanan menekup mulut. Tangan kiri di dada. Badan bongkok sedikit.

"Saya tak sangka..."

Nampak macam konon-kononnya tak budget boleh menang padahal hati kecil memang confident gila boleh menang. Blog-blog lain, lilreddevil79? budakyangjahat? budakyangnakal? Tapau je semua tu. Cuba mengalirkan airmata lagi.

"Maafkan saya sebentar."

Pusing belakang dan cucuk dua-dua mata dengan jari supaya mata menjadi merah dan airmata mengalir lebih deras. Tunggu sehingga model-model wanita pemberi hadiah atau pengacara wanita yang jelita datang memegang badan supaya bertenang. Selepas 5 minit. Tarik nafas. Lepas. Kalau model-model wanita pemberi hadiah atau pengacara wanita yang jelita datang memeluk, up 30 minutes. Then bergerak ke mikrofon.

"Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Saya tak sangka saya boleh menang award ini. Nasib baik saya ada tulis sedikit."

Sambil menyeluk poket atas. Pastu bawah. Pura-pura mencari teks ucapan padahal takde pun. Malas nak buat.

"Oh! Kat sini rupanya."

Berpura-pura susah untuk membukanya sambil menjeling-jeling hadirin. 5 minit kemudian.

"Tak payah la skrip ni. Saya just cakap apa yang di fikiran saya sahaja la. Masa pun tak mengizinkan sangat ni. Usherer dah jeling-jeling tu. Saya just nak say thanx to cik che sue kerane menominate saya. Mari saya belanja minum air bandung special kat Taman Melawati. Kepada rakan-rakan bloggers dan juga pengunjung-pengunjung blog saya, terima kasih di atas supportan anda semua sehingga saya berjaya memperolehi award ini. Thank you all.

Oh ya! Yang ini skrip daripada pihak penaja. Saya menominate blog-blog berikut iaitu:

http://budakyangnakal.blogspot.com
http://greenergrassyard.blogspot.com
http://cinoibeetlesv.blogspot.com
http://misslala7.blogspot.com
http://theonewiththeotherblog.blogspot.com

Dengan ucapan, bukan saya ya, pihak penaja yang menominate blog-blog anda semua. Itupun bukan kerana blog-blog anda best. Tapi kerana blog-blog lain sudah pun dinominate.

Sekian, terima kasih."


Berpura-pura hendak menangis lagi sambil mengangkat trophy ke udara. Sebelah tangan menekup mulut. Stay sampai model-model wanita pemberi hadiah atau pengacara wanita yang jelita membawa pergi ke belakang pentas.

*yeah! akhirnye aku berjaye mengabihkan ucapan aku! amacam? dengan pantas aku mengendkannye... maleh... haha!

12 comments:

mahata said...

uh blog material... tapi aku tatau orang lain yg blogging haha~

Hajime said...

en mahata:
ah!
anti sosial!
tak happening!

yoshz said...

mahata,
ko boleh buat speech terharu;

lompat,sepak,tumbuk:

aku..aku..aku ku raiko ken~

12 hits. tada can.

Hajime said...

en yoshz:
yeah!
lompat...
sebelum jatuh sepak besar...
sepak kecik...
(2 kali kalau sempat)
tumbuk kecik...
aku...
aku...
aku ku raikooo kennnn!
(saje nak upkan sket hits... padehal tak sure leh wat ke x)

Danielle_Corleone said...

pergh! power! menang award!

Hajime said...

en danielle_corleone:
ah!
mane ade...
(tersipu2 malu...)

Rahimin Idris said...

hahaha tang cucuk mata tu memang sadis la! haha

Hajime said...

en rahimin idris:
ah!
kalau nak lebih efisyen...
just amik cili api...
then gosok2kan kan mate...
efeknye lebih lame!

Anonymous said...

"Kalau model-model wanita pemberi hadiah atau pengacara wanita yang jelita datang memeluk, up 30 minutes."

ah!betul pukimak lu ni.
gua link.
gua memang suka blog yang berunsurkan pukimak ni.

Einy~Carol said...

....sbnarnye..aku xfhm..blur2... (hahaahaa)

l.i.f.e said...

siap belakon dulu sebelum amik award :)) lagik macam setan...hahaha

Hajime said...

en poyotito.s:
cilakak!
aku pun kene...
dem2...
kene link gak blog ko ni...

en carol~lyzam:
mane yg anda tidak paham ya?
saye terkene tag!
sile lihat che sue punye blog!

cik puan l.i.f.e:
ah!
mane ade belakon...
ini betul2...
bukan cobaan...
(sambil membakar skrip ucapan)