Monday, August 04, 2008

Klik! Klik! Kamera!

Saya baru beli kamera. Ini adalah salah satu langkah saya untuk menjadik paparazi. Bukan papa yang bername Razi ya. Tapi ini semua alasan. Sebenarnya saya tidak tahan kerana ponsel saya dikutuk. Tiada kamera. Sekarang, mereka tidak boleh mengutuk saya lagi kerana saya telah mempunyai kamera yang canggih.


Oleh kerana kamera saya sangat canggih, saya masih lagi terkial-kial belajar cara penggunaannya. 1st, manualnya mengajar cara-cara menggunakan flash. Kebetulan saya ternampak 2 orang gadis. Saya memanggil mereka, mengatakan mereka akan dimasukkan ke dalam majalah mangga. Mereka terkejut.

"Nak kene pakai bikini duk tepi kolam renang ke?"

"Eh! Tak2... Ini untuk page belakang-belakang sket."

"Ooo..."

Mereka bersetuju. Saya terus setting semuanya mengikut manual. Ini adalah percubaan saya dengan kamera canggih saya. Tanpa flash.



Hasilnya kurang memuaskan bukan? Gelap, dull, kurang menarik dan yang sewaktu dengannya.

Cuba anda semua bandingkan dengan gambar di bawah. Dengan flash.

*klik la "show" tu ya!

Dengan flash:




Lebih menarik bukan?


12 comments:

Sasha Sharifuddin said...

sekali lagi aku berdoa..
*ya allah!terima kasih kerana mengurniakan kawan2 yg pandai melawak* [bangsat]

bangsat tu aku tambah kat luar doa..tak elok mencarut dalam doa!

mcm syial!

l.i.f.e said...

ya rabbi :)) :))
cilaker!!! :))
terkena!
haihhhhh...manusia mcm kamu mmg pembikin ceria ah

yoshz said...

Hmmm...
Nanti aku amik gambar ko dgn 'Shutter'.
Baru sakit tengkuk.

Hajime said...

cik puan sasha sharifuddin:
ah!
bangsat itu pun jgnla ditujukan kepadaku ya!

cik l.i.f.e:
ah!
saye mmg dilahirkan untuk membikin ceria kepade kengkawan...
bukan salah bikin ya!

en yoshz:
uih...
jangan...
aku xmo!
(smbil menyuruk di dalam selimut)

Sasha Sharifuddin said...

aku nak quote cik anies kita..ayat fevret dia..

"mcm gampang!"

sesuai tak?tak sure kalo cik anies akan komen begitu di sini..tapi jika ya..saya boleh bayangkan riak wajahnya...

Mazlina said...

hoittttttttt

Danielle_Corleone said...

wow! kamu power! :-p

Hajime said...

cik puan sasha sharifuddin:
ah!
malangnye cik anies tidak singgah di sini pung...
"mengapa singgah kalau tak masuk ke dalam hatiku..."

cik mashliner smiles:
oi oi oi!

en danielle_carleone:
ah!
tidak sepower kamu...
saye baru belajar care2 menggunakan kamera...
kamu sudah hebat!
otai!

Denanz ... said...

memang menarik gambar tu. tapi ... jangan salah guna photoshop ar!

Hajime said...

en denanz:
ah!
photoshop tu ape ek?

AnneAnne said...

hiks..
sgt cool ok..
flash itu flash
gile rajin~

Hajime said...

cik miss lala:
ala...
rembat dari www.sembangtoys.com je...
btw...
thanx sudi singgah ya!