Wednesday, August 06, 2008

Pertempuran Maut

"Tuss! Tuss! Tuss!"

"Down!"

Aku meniarap. Menyamar beruang yang sedang berhibernasi. Aku lihat rakan-rakanku yang lain juga macam aku. Cuma ada seorang yang sedang menyamar beruang minum air. Mana la dia dapat air botol tu. Haus gak ni.

Takpe. Pedulikan semua tu. Misi kami kali ini hendak memasang bahan letupan di kem musuh. Ala-ala game Counterstrike. Di hadapan aku, Roshee, gadis chumel yang bagi aku tidak perlu menjadi perajurit seperti kami. Lebih sesuai menjadi surirumah yang menyambut kepulanganku nanti. Belakang aku, Am, dari Palembang, atau lebih dikenali sebagai Ambang. Dia sudah lama menetap di sini sehingga telah menganggap Malaysia seperti tanah tumpah darahnya sendiri.

"Go go go!"

Ah! Kami kena bergerak. Aku maju ke hadapan Roshee. Cuba bergaya kelakian dihadapannya. Walaupun cuak sebenarnya. 1st time ni.

"Tuss! Tuss!"

Secara serentak kami semua menyamar beruang yang sedang berhibernasi lagi. Aku toleh ke belakang. Dem. Ada orang menyorok di belakang aku. Cuba melindungi diri dengan tubuhku yang sasa ini. Mau saja aku tembak bertalu-talu ini orang. Memang tak layak jadi perajurit sepertiku.

Setelah beberapa ketika, kami bergerak. Aku ke kanan. Ambang ke kiri. Aku ternampak satu lubang yang boleh di jadikan seperti bunker di hadapanku. Salah seorang rakanku sudah berada di dalamnya. Aku bergerak ke sebelahnya.

"Ada sorang kat situ." Katanya sambil menunjukkan kearah pukul 12 kami.

Kami mula menembak beberapa das kearah situ. Kemudian senyap sunyi. Aku menyamar tunggul. Nyamuk-nyamuk dan serangga-serangga mula menyibuk. Ingin join kami berperang. Rakanku cuba bergerak ke kiri. Entah macamana peluru rakanku di sebelah terjatuh. Dia stop dan cuba mereload.

"Tuss! Tuss! Tuss!"

Ketika inilah peluru bertubi-tubi meluru ke arah kami. Aku cuba mengelak. Terkena sipi lengan kanan aku. Argh! Nasib baik hanya cedera ringan. Aku lihat kesebelah. Rakanku terkena tembakan di dada. Dem. Aku emo. Marah. Aku pun membuat gaya ala-ala desperado. Menembak secara rambang ke belakang sambil aku menyandarkan diri ku.

Suasana kembali sunyi sepi. Aku memanggil Ambang. Tiada sahutan. Seorang pun tiada. Aku keseorangan. Penglihatanku semakin kabur. Tidak nampak apa-apa. Adakah aku akan mati di sini?

Tiba-tiba aku ternampak sesusuk tubuh lalu di tepi ku. Aku memanggilnya.

"Tunggu jap! Aku nak ikut balik! Mask aku foging a..."

*itu le pengalamanku bermain paintball... woodsball aa... bukan speedball... main dalam hutan punye... serius best! tapi aku kureng sket pasal foging... mamat2 otai yg lain pun cakap... kalau buleh beli mask sendiri... apa2pun... aku dah dapat pengalaman yg best! camni la askar2 berperang dalam hutan.... mencabar beb... serius... so sesape yg mau join... leh la masuk ke www.sembangtoys.com kat situ ade section khas tuk paintball! ayuh semua! ni gambo tuk tatapan semua...

*klik la "show" tu ya!

Gambo2:



cube teke sape tu?


ni la yg bermain aritu...

korang ngk tu... rilek je... x sakit pung...



18 comments:

yoshz said...

Oit..next time ajak aku.
Aku rela menjadi arnab utk ditembak tepat.

Hajime said...

en yoshz:
bule2...
anda buleh menjadik moving target!

avunizlyn said...

hahahaha......hey, kelakar sungguh cerita anda enzik hazim!!! terasa seperti saya juga berada di sana merasakan keseronokan bermain paintball....huhuhuhu......jom main lagi 24th nih. en yoszh, jom!!!

avunizlyn said...

ahhhh...setelah melihat gambar gambar anda, baru la saya ingat, saya juga telah bermain sehinggakan leher saya kelihatan seperti mendapat gigitan cinta..huhuhu

Sasha Sharifuddin said...

yeargh! 24th ni aku JOIN!!!!!!

*cuak kot2 pancit dan menjadi target praktis jugak ni...*

avunizlyn said...

to sasha: welcome to the game, will see you there.

Sasha Sharifuddin said...

cik evy..
sila tunjuk ajar!
sbb kalo suh hazim..die kuang ajo!hahah!

Hajime said...

cik evy:
ya...
seronok bukan?
sehingga dapat gigitan chenta!
ah!
anda telah membuatkan en yoshz berkobar2 untuk pergi!

cik puan sasha sharifuddin:
sile2...
jadik moving target cam yoshz...

Ayu Hasman said...

ok2 24th i pon join!
eyh jap2
24th ade ape?

Denanz ... said...

suspens. macam pejuang berani mati la pulak!

Hajime said...

cik are you?:
ayuh!
paintball!!!

en denanz:
ah!
mmg suspens...
1st time tu dada dag dig dug jer...
serius...
tp bukan cam pejuang berani mati...
cam pejuang takut mati...

Anonymous said...

Paintball?? Apa binatang itu paintball?? Cat bola??

Sasha Sharifuddin said...

target bergerak eh kau cakap aku jime...kau tunggu!!!aku ngadu kat laki aku...*pbhttt*

Hajime said...

en colonel dm!:
ah!
paintball itu adelah sejenis makanan...
berwarna warni...
rasenye pahit sedikit...
buleh tanye kepade sesape yg sudah merasanye...

cik puan sasha sharifuddin:
wah!!!
takutnye...
cuak gile ni...
(smbil menggigil2 tak berhenti2)

avunizlyn said...

cik sasha;

hehehe....jom main...saya pon orang baru. cuma akan main kali ke 3 pada 24th nanti. kita semua sama sama belajar nanti. tapi memang best main. mari, meriahkan suasana. sikit sangat perempuan join.

Sasha Sharifuddin said...

cik puan sasha sharifuddin:
wah!!!
takutnye...
cuak gile ni...
(smbil menggigil2 tak berhenti2)

*waaaa* aku nak gak ngadu!!hahahah!

cik evy..nnt kita berkenalan ok..

darkwing54 said...

uhuu...naper le xdapek aku polow 1st game

Hajime said...

cik evy:
yeah!
rachun die!
rachun2!

cik puan sasha sharifuddin:
pegile...
pegile...
tak takut...

en n42gul:
ah!
anda buleh polo next game!
ayuh!