Friday, August 08, 2008

McD Angker

Malam jumaat. Kira pagi la sebab pukul 2 pagi waktu Malaysia atau 10 pagi waktu UTC. Aku kelaparan. Layan McD pun menarik ni.

Aku memang hantu McD. Aku rasa McD la "makanan pantas" yang paling lazat. Kadang-kadang aku yakin McD meletakkan sedikit dadah di dalam makanan-makanannya. Pernah dalam satu tempoh yang lama, aku gian ayam goreng McD spicy. Ianya lebih lazat daripada KFC. Maaf KFC, aku bukan racist, ini pengakuan jujur daripada bawah hatiku. Kemudian apabila prosperity burger keluar. Hari-hari aku akan ke McD.

Ah! berbalik kepada cerita asal. Aku dengan malasnya bergerak ke McD dengan "Fergie". Aku ingat sekadar ingin pandu lalu sahaja. Tapi aku decide untuk masuk makan. "Fergie" tunggu diluar. Aku berjalan masuk ke McD.

Langkahku terhenti. McD ke ni? Aku cuak. Siapa tu? Maskot McD ke? Ke benda lain ni? "Ia" nya duduk sahaj memandang ke arahku. Aku pusing ke belakang. Cuba berlalu pergi ke arah "Fergie". Konon-kononnya tidak perasan apa-apa. Tiba-tiba, aku terdengar...

*klik la "show" tu ya!

"Benda" tu:








12 comments:

Letting the time pass me by said...

Cool blog..penuh dengan benda-benda yang suspen... nasib baik klik keluar gambar joker aje.. kat sesetengah blog tu klik siap keluar gambo pontianak dengan suara mengilai sekali.. wow.. memang seram...

Selamat menyambut bulan merdeka dan diikuti dengan bulan puasa...

http://hishamjabar.blogspot.com/2008/08/satria-dan-serikandi-negara.html

Hajime said...

en letting the time pass me by:
ah!
tq2...
silelah berkunjung selalu ya!

yoshz said...

It's not about being hungry.....

It's about sending u a message.

So there.

KABOOMM!!

Eina said...

ah! rekaan semata-mata!!

Anonymous said...

(Bace dgn ada Adlin Aman Ramli)
Okay, ni... aku cakap betul ni.. kau.. kau ade pakej(macam yg kau ckp td la, rujuk bwh ati), ada idea, pandai muhasabah diri tiap kali nk mem blog. Tapi... tapi.. tapi.. haish.. Jime, Jime... kau, aku tgk, kau punya aura dah makin hilang la.. bape kali jumaat kau da tinggal nih? Sejak kau main dgn bende 'klik klik show' ni aku tgk kau punye blog da makin boring. Da boleh dibace... thrill tu dah tak ade. Macam eina ckp (saje nk mention name die, baru dpt perhatian), cite kau nih banyak fiksyen! x banyak mende2 baru yg munasabah dan mutawasitah yg kau keluarkan.. Banyak mengarut, simple, plain... white t's delilah.. Kadang2 bace blog kau sejak akhir2 zaman ni macam cakap dgn spender jek. Sarung pastu blah... efek nye x nampak... get me? No? Ah! Aii don gibedem!

Uhm.. pape pon.. good luck la utk awak hajime...

Eina said...

haha lol...good one cik addam..

Rahimin Idris said...

best r sound band ko..aku suka.. cool!

Hajime said...

en yoshz:
let me introduce u to big mac!

cik puan eina:
ah!
ianya benar!
benar rekaan semata-mata!

en addam a.k.a jack:
aku mmg tunggu je komen ko...
komen ko plg suppa!
baiklah!
saye akan berusaha bersungguh2!!!
err...
camane ko tau aku tinggal jumaat ni...
isk...

en rahimin idris:
tq2...
tunggula kemunculan "cermin"!

Kikuri-hime said...

Cheeessss! suspence je! Cute story, though. Ganbatte, ne! Jaa...

Hajime said...

tuan puteri kikuri:
ah!
tima kasih ya!

Einy~Carol said...

hahaha..pix joker mcD ngn komen addam jack tu mmg cam haram! hahahahaha..aku terhibur (smbil mndengar lagu mospeada versi katun jepon!)

Hajime said...

en xuniverse:
ah!
motif saya membuat blog berjaye!
anda terhibur!
tp saya akan cube membaiki kelemahan saya seperti en addam a.k.a jack komen!
doakan kejayaan saya ya!
berkunjunglah lagi!