Friday, August 15, 2008

Hantu Punya Hantu!

Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh. Dorm 1. White House. Malam Jumaat. Pukul 0000 local time atau 0800 UTC time.

Aku terjaga. Badanku mengiring ke kiri. Ada sesuatu di hadapanku. Aku cuba amati betul-betul. Bulu romaku terus meremang. Peluh dingin mula keluar.

Dem... Benda alah apa di hadapanku ini. "Ia" nya senyap. Kaku. Merenung aku. Aku merenung "ia" kembali. Gelap. Tidak nampak sangat mukanya.

Duh... Kenapa benda ni berlaku kat aku. Bukan berlaku kat abang senior yang budget macho dan hebat dan selalu mengepow aku Snickers dan air tin Zappel apabila aku meminta izin untuk fly pergi bermain game. Fikiranku kosong seperti mengambil exam algebra dan kalkulus untuk kali pertama setelah kesemua rumus-rumus yang ku tulis di kalkulator dipadam oleh pegawai peperiksaan. Tidak dapat memikirkan apa-apa strategi untuk melawan "ia". Blur.

Ah... Ini tak boleh jadi ni. Aku tidak sanggup untuk merenung "ia" lagi. Aku cuba memusingkan badanku supaya mengadap ke atas.

Ya Allah... Ada lagi seekor berdiri dan seekor lagi duduk di sudut katilku. Ketiga-tiganya merenungku. Aku terfikir juga untuk memberi tendangan padu maut kepada seekor yang duduk di sudut katilku itu. Ala-ala Satria Baja Hitam, hero kegemaran aku sewaktu kecil dahulu. Tapi bila-bila difikirkan balik, kalau tembus seperti menyepak angin bagaimana?

Ah... Daripada terus begini baik aku cuba menyamar beruang yang berhibernasi. Untung-untung "mereka" semua pergi. Aku pandang ke atas dan memejamkan mataku. Berpura-pura tidur. Padahal tuhan sahaja yang tahu bagaimana aku cuak. Tak boleh tidur. Denyutan jantungku seperti bunyi kick drum di dalam lagu-lagu syaiton yang Hassanul Hadi Zakaria dengarkan padaku. Double pedal beb.

Tiba-tiba, hidungku diusik. "Aku nak makan kau la." "Ia" bersuara.

Fuh... Dadaku kembali normal. Peluh dinginku mula menyejat. Bulu romaku kembali layu. Senior aku rupanya. Cilakak. Berani kau semua menyamar hantu mengacau aku ya. Hantu punya hantu.

*itulah die mike... fadoli... n sasha... 3 orang seniorku yg hendak ku lempang bertalu2 malam tu... serius beb... real... diorang gune bancho kaler lagi mekap muke diorang... aku ade gak polo diorang kaco org lain... mmg lawak... ade mase nanti aku cerita ya!

22 comments:

Sasha Sharifuddin said...

sasha?ada budak STAR nama sasha ke?

yoshz said...

Yup. Samsul Syahrun. Panggil Sasha. Takde yg panggil die Ron.
Senior paling cool. Baik gila rasa nak pijak kepala.

Weh...apsal ko tak ckp awal2 ko nak buat citer ni? aku ada gambarnya la....

alif-mikail said...

har har har.. har..
hantu punye hantu..
ah! idea sudah mari.. kenangan di zaman skolah dulu..

woiit woitt koi tak abis cite lagi le.. (cheh! semua dah berdengkur)

redza said...

hahahaha "abang macho yang pow aku snickers dan zappel". hahahahah

Marjerin said...

hahahaha..

Hajime said...

cik puan sasha sharifuddin:
yeah babeh!
yos dah explain...

en yoshz:
hahahahaha!
demit!
ron...
ko jgn...
sasha imbasan kang...
ah!
aku mau!
aku mau!

en alif-mikail:
zz...

en redza:
ah!
ko pun selalu kena bukan?

en marjerin:
hahahaha...
(sambil menepuk2 bahu belakang)

dzul said...

haha..sampai 3 ekor..aku pn kena tapi 2 ekor..kes balas dendam..aku pn ada entrikn dah awal bulan 7..hehe

l.i.f.e said...

cuba lah bayangkan camne pulak kalau kena hantu betul kan? isks...aku demam dengar hantu jepun berkawad :|

avunizlyn said...

waaaaaaaaaaaaaa.....takut *gigil gigil* ;p

Ayu Hasman said...

whoaaa...u relek je?gile ah..
kalau i..i dah bace sume surah :))

Rahimin Idris said...

hahaha ko senasib dengan dzulkarnain..haha

Hajime said...

en dzulkarnain mohamad:
ah!
ayuh!
bile kite mau meeting?
wat rancangan pembalasan!
yeah!!!

cik puan l.i.f.e:
err...
saye mmg dah anggap "mende" tu betul pade mulenye...

cik evy:
ah!
tutup mate dengan bantal!

cik are you?:
ah!
tula...
agaknye itu saye nye reaksi default...
yg jumpe puchong tu pun gitu gak!

en rahimin idris:
tu la...
baru tau...
mau join kitorang wat rancangan pembalasan?

redza said...

Mari berkenalan dengan abang macho snickers dan zappel

Hajime said...

en redza:
demit!
adekah ko jambu abang macho snickers dan zappel?
ah!
ah!

Einy~Carol said...

oh! oh! kadang2 aku suke bacer criter dr bawah ke atas. so tidak menakutkan! oh! oh! pong cha! cha!

hehe ;P

Hajime said...

en carol~lyzam:
ah!
makhluk aneh!

S.YanaZ said...

Selama nihh ponnn 3 abg senior tuhh orang ke hantuuuu...?


Baek ko check!

Hajime said...

cik s.yanaz:
owh!
snap!

man_helang said...

nasib aku nya senior kat uitm dlu tak suka nyakat org...paling kuat pun paksa dngar cite antu deowang tiap mlm jumaat sambil tutup lampu blik, pastu suluh lampu torchlight kat muka...eleh tak suluh pun aku dah takut tgk muke seko2 cam lahanat huduhnya...ha ha ha

Hajime said...

en man_helang:
ah!
adekah apebila anda senior...
muka anda seperti mereka?

Anonymous said...

ah!! aku pun pernah menjadi hantu kacau budak2 form 1 dulu. mmg best!!!

Hajime said...

en solnavo:
oh!
(take note tambah sorang lagi mangsa untuk rancangan pembalasan bersama en dzulkarnain mohamad)