Thursday, September 11, 2008

Rumahku Rumah Beliau

Kali ni aku nak ceritakan tentang rumahku. Selain keluargaku, rumahku juga mempunyai penghuni yang lain. Di alam lain, rumahku adalah rumah "beliau".

Seperti yang digambarkan oleh beberapa orang yang pernah berjumpe dengan beliau. "Beliau" seorang yang berjanggut dan beragama Islam. Aku akan ceritakan beberapa kisah. Kisah benar ya.

Kisah 1:

Pak Chuku demam. Dia tidur. Tiba-tiba dia terjaga dan terperasan ada seseorang duduk di sebelahnya. Dia cuba untuk melihat "beliau" tapi mukanya ditahan oleh tangan "beliau". Beberapa ketika "beliau" hilang. Keesokkan harinya, pakcuku baik daripada demam.

Kisah 2:

Sepupuku juga mengalamai benda yang sama. Dia demam. Dia hendak naik ke tingkat atas. Ternampak dengan "beliau". "Beliau" melambai-lambai padanya. Sepupuku cuak dan lari ke bawah balik. Keesokkan harinya, sepupuku baik daripada demam.

Kisah 3:

Jika keluargaku meninggalkan rumah selama beberapa hari, sepatutnya air di lantai bilik air kering bukan? Tapi lantai bilik airku sentiasa basah.

Kisah 4:

Dolu-dolu, sinki dapurku boleh dikatakan terletak di luar. Jika ibuku membasuh pinggan, ibuku selalu tercium bau kemenyan. Sehinggalah sampai satu malam, ibuku dah malas melayan. Ibuku berkata, "Aku tak kaco ko, ko jangan kaco aku."

Selepas itu, tiada lagi bau kemenyan.

Kisah 5:

Seorang pekerja Indonesia yang sedang bertukang di rumahku merasa dadanya sakit. Dia dapat rasa bukan sakit yang biasa. Lalu dia pun buat sesuatu. "Beliau" muncul di hadapannya. Dia bertanya, "Kenapa kau buat aku ya?"

"Kamu masuk tidak memberi salam."

Apakah?

Kisah 6:

Ibuku menceritakan kisah "beliau" kepada kawannya. Kawannya berkata yang dia ingin sangat berjumpa. Nak dijadikan cerita, kawan ibuku ini tidur di rumahku pada satu malam. Sedang dia tidur, dia terdengar pintunya di ketuk. Dia membuka lampu, kemudian membuka pintu. Tiada siapa. Ia terjadi beberapa kali. Keesokan harinya die bertanya ibuku. Dia ingat ibuku bermanja-manja dengannya. Ibuku tidak tahu apa-apa.

Ultimate:

Ada lagi satu cerita. Bagiku memang ultimate. Akanku ceritakan di Kisah Alam Angker akan datang. Tunggu...

*ah! aku berjaya membuat satu pos yg pantas!

45 comments:

yoshz said...

Adakah 'beliau' memakai spek?
Ada misai tak?

Hajime said...

spek aku rase x...
misai mungkin...
ape kate ko ulang2 kali ckp nak jumpe "beliau"...
pastu dtg lepak umah aku...
tido skali ke...
amacam?

Rahimin Idris said...

adakah 'beliau' ketua belia 4B gombak?

Hajime said...

rahimin idris:
oh!
ini aku xtau...
mungkin di alam lain "beliau" menjawat jawatan itu...
ntahla...

dzul said...

tiada orang lainkah selain 'beliau' yang menumpang kat rumah kau? Mungkin ada watak antagonis..

fadzil hafiz said...

lantai tandas umah ko basah tu sbb tangki bocor x??

Hajime said...

dzulkarnain mohammad:
itu aku tidak sure...
yg pasti "beliau" ade...

padelkopak:
sudah check!
tiade apa2...
die basah seperti baru lepas mandi camtu...
bukan seperti tangki bocor...

Encik Rasis said...

erk! alam angker nih...

Adexx Boxx said...

kirim salam sama "beliau"...dia pasti kenal saya!!!


eerrr...

Anonymous said...

beliau... handsome kah? mcm mat salleh?

lar.. knp tak bgth je terus. haih
nak kena tunggu. hurm.

WorkingMama said...

ishh.. bulan posa ni orang kata para 'beliau' kena ikat.

Marjerin said...

menarik nih. macam citer the others.

Anonymous said...

siapakah beliau itu..xsabar nk tgu kesah seterusnyer

Don Balon said...

Hajime,
Jin islam ke?..

Hajime said...

encik rasis:
ah!
mmg angker...
(kisah angker setiap khamis malam jumaat ya!)

perempuan kalis peluru:
ah!
baiklah!
ape2 terjadi jgn salahkan saya ya!

aku_yanhashim:
itu tidak sure...
maybe di alam lain malaysia adelah amerika...
tahle...

farah fr:
err...
itu syaitan...
masalah nye "beliau" bukan!

marjerin:
ko...
jgnler...
aku idup lagi dowh...

tauruzmama:
ah!
berkunjunglah selalu ya!

don balon:
yup!

WorkingMama said...

err..
mcm mana tau jin Islam?

Hajime said...

farah sr:
sile berkunjung lagi ke blog saye ya!
terima kasih...

Jack a.k.a adDam said...

"beliau" ade masuk bilik enko gak ke yek?
Kot la "beliau" suke membace komik.
Siyut, panggilan "beliau" nih cam berdarjat tinggi jek!

Err.. bukan aku tak respek "beliau" yek.
Riso lak aku die pindah umah aku pas bace komen aku kt blog enko...

dot said...

nih apahal bulu roma aku naik je nih?

WorkingMama said...

misteri nusantara nih..

Don Balon said...

hajime,
koi doh link blog aok.. mekasih..

Anonymous said...

emm bro mungkin maklaikat tumpang tido kat umah ko kot

Hajime said...

jack a.k.a addam:
err...
tu aku x sure la...
"beliau" sure xmo masuk bilik aku...
ade figure2 sume...
ah!
bagus juge kalau die ke umah ko...

dot:
gi basah kan...
die turun balik...

farah rh:
yeah babeh...
angker!

don balon:
ah!
aku pun akan melink blog kamu!

Hajime said...

generasi:
"beliau" mmg menetap di situ...

Anonymous said...

umah yg sy duduk tym belajr dl jg ada "beliau"..tp dia suka kcu.."beliau" umah kamu mcm baik saja..

Einy~Carol said...

dulu..aku penah tido kat umah hazim.. terasa sgt sejuk...pastu tetibe terasa sgt panas...'


ah! rupenya en.hajime yg bermain2 bukak n tutup aircond bilik nya. (deymn)


haha

Jack a.k.a adDam said...

Uh! Oh! Seram dowh cite FionaHafiz tuh!
Patutnye die buat blog cite² seram die tuh...
Sure rating cite angker enko menurun Hajimemashite!

Hajime said...

fionahafiz:
serius?
ah!
cerite sket...

carol~lyzam:
demit!
dah sejuk...
off le...
panas on balik!

jack a.k.a addam?
demit!
die sekadar 2-3 ayat ko dah kate seram...
aku yg sketnye menyusun ayat...
kate x angker...
ko racist!

Anonymous said...

hajime, itu dinamakan penjaga rumah atau 'mayang' rumah. Sebab tu masuk rumah kena balik salaam, kalau keluar jalan jauh2, pesan kat 'beliau' tolong jaga rumah elok2 ya, kami pergi tak lama. "Beliau" ni pun ada jantina. Rumah akak 'beliau' wanita. :) mamapower

Anonymous said...

beliau? = dia ni mesti banyak berbakti. hehe

Adexx Boxx said...

shahril mohammad said...
beliau? = dia ni mesti banyak berbakti. hehe


hahaha memang bahasa melayu tinggi!

emmm dulu saya jugak pernah jumpa "beliau" tapi...tapi....

kenapa dia "beliau" pergi....

Am said...

kisah 1 & 2 - adakah "beliau" seorg doktor spt tony tony chopper?

kisah 3 - "encik kuning" mandi kot?

kisah 4 - kisah mcm ni pnah terjadi kat mak kwn aku, time tu mak dia tgh baca quran (zaman belajo kat U dulu2).

kisah 5 - apakah "beliau" mengenakan gomu gomu no bazooka ke dada pekerja indonesia tersebut?

kisah 6 - yg ni ko dah citer kat aku, deamnn!

p/s: apakah kisah ultimate itu spt ultimate avengers?

Hajime said...

mamapower:
oh!
mayang umah ek?
rumah mamapower pun ade ek?
menarik!

shahril mohammad:
ah!
ade la sket...

perempuan kalis peluru:
uik?
anda pernah jumpe?
ceritakan lah!

am:
kisah 1 & 2:
saye pernah berfikir demikian...
tetapi die tidak menyuruk di blakang dinding seperti tony2 chopper!

kisah 3:
ah!
saye tak terpikir...
eh!
ketika itu "encik kuning" belum pulang daripada mengembara!

kisah 4:
oh!
jadik selalu ke kejap je ek?

kisah 5:
ah!
aku rase die menggunakan gomu gomu no jet pistol!
kalau bazooka...
die sudah terbang jauh!

kisah 6:
eh?
pernah ek?

p/s:
yeah!
begitu!
err...
bile ko nak donlod next avengers ek?

Perempuan Pemimpi said...

encik hajime, kalau sudi nak join gath kitorang, sila la mendaftar dengan kadar segera. :D

Sweety Cutielady said...

hajime.. klau org niat nak jumpa "beliau" mesti dia tak tunjukkan muka tapi dia buat kekacau je.. Klau niat org tu baik baru dia tunjuk muka gaknya... (mcm ye ye je aku ni)

Ki Kiey said...

seram.

aku takut!

Hajime said...

mas moh yunus:
ah!
baiklah!

ct cutielady:
itu saye tidak tahu la...
ape kate ct cutielady try...

kikiey:
erk!
jgn takut...
abg ade...
meh sini meh...

AnneAnne said...

cepat. saya mahu sambungannya! grr.. mcm seronok!

Hajime said...

diana:
ah!
khamis malam jumaat!
tunggu...
di alam angker...

Anonymous said...

"beliau" itu tidk pernah kcu sy..housmate sy slalu kena..mgkn "beliau" tensen sbb sy slalu buat x pedulik dia..klu sy bernasib baik,dpt la nmpk "beliau" posing tepi ampaian..

jack a.k.a addam,
x men la bt blog..sy tgh terbitkan buku utk crita2 seram ni..sila la dptkannya d kedai2 buku yg berhampiran

Hajime said...

fionahafiz:
oh!
bagaimanakah rupe 'beliau' ya?
adekah 'beliau' kacak?

Jack a.k.a adDam said...

Uh!OH! Tgh terbitkan buku cite seram?
Saye x men la buku seram,
paling seram yg saye layan Mastika.
Tuh pon dolu² jek..
Skang Mastika bnyak cite 'klakar'
Tajuk asek nak kasik saspen jek, cth;
"Abang! Anak kite bang....!"

Tp saye akan cube nantikan buku
terbitan anda.. karangkraf ke yek?
Ah! terase macam berceting plak!
Maaf pade tuan punye blog!

Hajime said...

jack a.k.a addam:
ah!
sile2...
saye buat air oren sebentar...

~ mizzAmy ~ said...

~ nama keta saya TITOT. semua org yg baca my blog call my car TITOT. titot tuh kiranya cam laki la since no plat pun dah nampak cam laki. hehehehe...

btw, thanks for the comment. :) ~

Hajime said...

~ mizzAmy ~:
oh!
saye sudah paham...