Wednesday, September 03, 2008

Aku, Penggila Komik?

Semalam aku bermesej-mesej menerusi yahoo messenger dengan En. Addam a.k.a Jack?. Beliau menyuruh aku menyenaraikan semua komik yang aku ada. Aku sebenarnya tidak mahu untuk menyenaraikan lagi kerana aku terpaksa mengemaskinikan komik-komikku jika hendak menyenaraikan kesemua komik-komikku. Tapi kerana tidak mahu mengecewakan beliau yang telah membantu aku menyenaraikan sedikit komik-komikku yang diadaptasi daripada manga jepun, aku senaraikan sedikit sebanyak. Senarai komik-komikku ini akan dikemaskinikan di masa akan datang. Insyaallah...

Aku banyak membeli komik-komik adaptasi daripada manga yang dikeluarkan oleh Tora Aman dan Comic House. Keluaran syarikat lain juga ada, tapi sedikit sahaja. Di sini aku senaraikan komik-komik adaptasi daripada manga keluaran Tora Aman dan Comic House yang ku miliki.

l = lengkap
t = terkini

Tora Aman:

Bara Api Recca #1-27 ~t~
Detektif Conan #1-61 ~t~
Detektif Conan (Edisi Khas) #1-31 ~t~
Devil & Devil #1-7 ~t~
Eiji #1-25 ~l~
Gash! Emas #1-9 ~t~
Get Backers #1-37 ~t~
GTO #1-25 ~l~
Katsu #1-16 ~l~
H2 #1-16 ~t~
Ideju #1-2
MAR #1-9 ~t~
Malaikat Nakal #1-6 ~t~
Peraturan Ueki #1-9 ~t~
Sarkas Karakuri #1-26 ~t~
Slamdunk #1-31 ~l~
Taufan Limau #1-5 ~l~
Ushio & Tora #1-27 ~t~

Comic House:

3x3 Eyes #1-31 (hilang 2)
Anak Sateria #1-35 ~l~
Bleach #1-3 ~t~
Budak Getah #1-49 ~t~
Cowa ~l~
Dragon Boy ~l~
GS Mikami #1-18 (hilang 3)
Hunter Hunter #1-25 ~t~
Johan Bolasepak I #1-4
Johan Bolasepak II #1-10 ~l~
Johan Bolasepak Offside #1-29 ~t~
Johan Bola Keranjang #1-23 ~l~
Johan Bola Keranjang #1-10 (hilang 1)
Kajika
Mutiara Naga #1-43 ~l~
Misteri Naga #1-37 ~l~
Mutiara Naga Z #1-12
Mata Kucing #1-11
Naruto #1-35 ~l~
Oh! Dewi #1-4
Penyiasat Remaja #1-27 ~l~
Penyiasat Remaja Kes #1-7 (hilang 1)
Penyiasat Remaja Cabaran #1-7 ~l~
Penyiasat Remaja Detektif Premium #1 ~t~
Penyiasat Remaja Sekolah Detektif Q #1-22 ~l~
Penyiasat Remaja (Kes Gokumon) #1-2 ~l~
Penyiasat Remaja (Kes Lagenda Jin Salji) #1-2 ~l~
Penyiasat Remaja (Kes Pontianak) ~l~
Penyiasat Remaja (Panggung Opera) #1-2 ~l~
Pencak Nujum #127 ~l~
Pakar Judo #1-55 ~t~
Penjelajahan Jojo #1-44 ~t~
Pulau Ajaib #1-3 ~l~
Rave #1-35 ~l~
Satria Pedang #1-28 ~l~
Yuyu Hakusho #1-19 ~l~
Yu-Gi-Oh #1-38 ~l~


40 X 4 X 4 = ? (Bukan semua komikku. Sebahagian.)

Aku tambah sedikit dengan menyenaraikan sedikit komik-komik keluaran Marvel yang kumiliki.

Marvel Civil War (lengkap dengan kisah sampingan):

Amazing Spider-Man #529-538
Black Panther #18, 21-25
Blade #5
Captain America #22-25
Cable & Deadpool #30-32
Civil War #1-7
Civil War Battle Damage Report
Civil War: Choosing Sides
Civil War Chronicles #1-12
Civil War Files
Civil War: Front Line #1-11
Civil War: Heroes For Hire #1-8
Civil War: Opening Shot Sketchbook
Civil War Poster Book
Civil War: Road To Civil War
Civil War: The Confession
Civil War: The Initiative
Civil War: The Return
Civil War: War Crimes
Civil War: X-Men #1-4
Civil War: Young Avengers & Runaways #1-4
Daily Bugle Special Edition: Civil War
Fantastic Four #536-543
Fallen Son: Death of Captain America: Wolverine, Avengers, Captain America, Iron Man, Spider-Man
Ghost Rider #8-11
Heroes for Hire #1-3
Iron Man #13-14
Iron Man / Captain America: Casualties of War
Marvel Spotlight: Civil War Aftermath, Captain America Remembered, Mark Millar and Steve McNiven
Moon Knight #7-9
Ms. Marvel #6-8
New Avengers #21-25
New Avengers: Illuminati Special
Punisher: War Journal #1-3
She-Hulk #8
Thunderbolts #103-105, 110
Winter Soldier: Winter Kills
Wolverine #42-48
X-Factor #8-9

Jadi, bagaimanakah En. Addam a.k.a Jack?

*aku edit sket pos... tambah gambo... nanti kate aku audacity... kalau x caye lagi... meh dtg umah aku...

49 comments:

Jack a.k.a adDam said...

Wei weii... kan aku dah mintak tarikh 3-4 bulan pasnih baru buat list! Sekurang2 nye lepas aku decide nak stat collect Jojo ke blom...
Nanti la aku wat list aku plak... konfem aku takleh lawan nih.. tsk! Tapi papehal nnt upload la gambo yek...
Kalo setakat list jek, aku pon buleh...

Anonymous said...

detective conan tu bagi gua sewa oi

adiepot said...

tiada dik cerdas? aaahhh koleksi yang tidak lengkap.

Hajime said...

jack a.k.a addam:
eh?
ek?
sori2...
aku terawal...
xpe2...
lagi 3-4 bulan wat baru...
lagi 3-4 tahun pun aku tadehal nye...
ah!
gambo dah upload ya!

poyotito's:
sewa?
x dapek jack...
meh dtg umah aku bace...

adiepot ketepot:
err...
biar saye berterus terang dgn kamu...
dik cerdas tu cam bodo je...
lawak lucah je...
saye xde feeling langsung membacenye...
maaf ye kepada sume peminat dik cerdas!
tp stil bace org punye...
kire ok la untuk di bace...
but not worth it bg saye untuk dikumpul!

Am said...

ah!
aku telah menyaksikan sendiri koleksi komik anda yg hebat itu hajime-san!
semua laci di bilik anda penuh dgn komik, bukan dgn stoking!
sampaikan niece anda sendiri takleh nak tarik laci2 tersebut!

SUPPPAAAA!!

Rahimin Idris said...

huh, mmg hardkore la ko!
komik melayu tak ada?
dulu aku ada koleksi wak dojer. sayang bila aku merantau ada yg pinjam tak pulang2kan. rare tu hajime.. T_T

l.i.f.e said...

hhmmm...asal saja tidak menyebabkan otak kamu berfungsi secara kartun sudah lah

Hajime said...

am:
ah!
tq2...

rahimin idris:
ah!
aku terlupe!
aku ade cicakman!!!
dolu2 aku xde duit sgt nak kolek...
isk..

l.i.f.e:
baik!

dzul said...

Arkk..kau memang penggila komik yg sebenar..byk gile koleksi kau..
aku dulu pedang setiawan jer, itu pun kejap..

Jack a.k.a adDam said...

Oh, simpan lam laci rupenye (catit mencatit), patut tak ilang kulit, tak koyak rabak... besi lak tuh, cam klcc tuhh...
Nanti aku post list aku... choii, saje post list enko awal², tanak kasik aku upgrade list aku ler tuh.

Hajime said...

dzulkarnain mohamad:
ah!
komik hongkong aku ade...
jaguh sakti...
duke jenaka...
yg dolu2 punye sume sudah jual!

jack a.k.a addam:
oh!
dem...
rahasia sudah terbongkar...
ala...
ko upgrade ke ape ke...
aku tadehal punye...
kompom menang!
(angkuh+belagak)

Ayu Hasman said...

pergh..
banyak nye..
kalau jual kat apek "old news paper"
sure dapat byk duit :D

Jack a.k.a adDam said...

Weih, jgn klik link nih

http://img528.imageshack.us/my.php?image=wahhahapm3.png

Hajime said...

are you?:
better jual kat ebay...
lagi untung...

jack a.k.a addam:
waaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
saye mau!
saye mau!!!!!!!!!!!!
nak2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(berlari sekeliling opis)

yoshz said...

life,
hejime ni mmg dah terencat. tgk tu lari2 kat opis pulak.

KARKADEWA said...

halamak...
ni klu nak bace sume ni mcm da membace buku teks sejarah peradaban dunia ting 3...

Einy~Carol said...

tah biler aku ader maser mau mmbacer smua civil wars's tie-in ko nie..huhuuuu... (bace 24pgs comix dah mkn 1/2jam. adoii....)

Anonymous said...

lu jgn beb!kang gua buat cam rumah sendiri kang

Hajime said...

yoshz:
huh...
huh...
(penat berlari)

karkadewa:
oh!
tidak...
aku x mampu membaca buku sejarah...
2 page maks...
then...
zz...

poyotito's:
ah!
kengkwn aku dah lame wat bilik aku cam bilik diorang sendiri...

Hajime said...

carol~lyzam:
ah!
makhluk aneh!
mau makan taun bace komik aku...

greenergrass said...

waduhhh tringat bilik kamu yang tak nampak katil... tapi hanya komik... waduhhshhh

ijan said...

penyiasat remaja n johan bolasepak mmg aku minat gile dl. mau aku rompak komik kat umah ko ni karang. haha...

Sweety Cutielady said...

aduuhhh banyaknya.. mcm library hahahaaa... boleh lah you start biznes rent a komik.. kira org tu rent and pay RM3 for 3 weeks then bila dia return u bayar dia balik RM1.50

mahata said...

salah penggunaan perkataan audacity.

audacious, kalau perlu pakai camtu.

Jack a.k.a adDam said...

Hahaha! Aku memule dah rase kagum dah bile nampak werd 'audacity' tuh. Tak penah2 die pakai ayat english yg pawerut camtuh, igtkan betol... SALAH rupenye! Cheit!

BTW, nanti aku bg list, sori dowh minggu nih aku bizi. Paling cepat Sabtuday list aku siap (saje nk kasik saspen).

Hajime said...

greenergrass:
ah!
marilah datang lagi!

sultan:
(cepat beli solex)

ct cutielady:
ah!
mmg ade niat nak wat library...
org ramai bayar kad keahlian jer...
everyday rm1...
kalau x kene renew rm50!

mahata:
oh!
aku tau salah...
lame dah tau...
ko kene masuk www.sembangtoys.com!
nanti ko tau kenapa aku gune ayat tu...
kalau ko ingat aku kaber ke ape...
nanti aku leh suruh amsiren sahihkan...

jack a.k.a addam:
oh!
ko pun kene masuk www.sembangtoys.com!
ah!
cepat2!!!
nak penyiasat remaja kes 6!!!
nak2!

AnneAnne said...

memang saiko komik nih..
org bara api recca dah kemana-mana buku tuh..
aiyakk..

Hajime said...

diana:
fuh...
nasib baik komik...
bukan tuan punye yg saiko...

Anonymous said...

ada khidmat sewa ke?
bestnya banyak buku.
saya banyak novel dan coffee books.
nak pinjam?
err. nak sewa?
bole tuka2. :P

Hajime said...

aku_yanhashim:
maaf!
xde khidmat sewa...
hmm...
novel n coffe books apekah?
ah!
tuka ek?
menarik!
buleh dipertimbangkan...
tapi kalau betul2 nak bace komik saye...
buleh je dtg ke umah!
saye sediakan air oren!

Tny said...

Gila aahhh penuh2 laci sebegitu rupa!!! :O !!!

Hishhkk terkena serangan anai2.. mesti nangis.. :P

Hajime said...

tny:
ah!
tidak mengapa...
keadaan di situ amat padat...
anai2 pun x buleh hendak bernafas...

Tny said...

hhahha.. konkrit umah i pun padat jugak... abih lantai dia makan!!!

Jaga2.. baik lah kerap2 buat maintenance.. :) cuci mencuci dsb
:)

Hajime said...

tny:
eh!
ek?
aler...
baiklah!
saya akan buat!

Anonymous said...

ala....xde komik siren....
xbes la......

Hajime said...

Anonymous:
xpe...
nanti siren wat komik sendiri...

Anonymous said...

Impressive! Very nice comics collection you got there. Could you please upload more pictures? Especially in a different angel and in detail. I really like the way you organize it.

Hajime said...

[1-4]:
tq2...
later ya!
insyaallah...

Anonymous said...

:) Your welcome. Take your time. But, I should remind you that I'll always keep refreshing this page until you upload new pictures hehe~

BTW, if you don't mind why don't you post more about comic, especially your collection. I'll surely dig it like crazy ^^

Hajime said...

[1-4]:
ah!
ill post a new post for this later...
n tunggu for review section n new display!
=oD

Anonymous said...

Cool~ Nice to hear that. Can't wait for the new post :) Thanks for talking your time. Appreciated it.

Anonymous said...

opps~ I mean *taking* your time... ^^

Hajime said...

[1-4]:
no problemo!

[1-4]:
ah!
orite babeh!

comics said...
This comment has been removed by the author.
K@R LoK said...

Hi bro, Do you know why Bara Api Recca #28 - End no more publish? I been waiting for so long T-T

Hajime said...

Comment deleted:
tak perasan komen ko...
lame tak nampak...
ape citer ek?

K@R LoK:
yeah...
i also disapointed...
do many title under tora aman stopped...
law of ueki...
mars...
demit...
isk...
but u can read online!
google flame of recca...
the manga finish already...

Johor Selamanya said...

salam..nak tanya..nak jual x komik2 tersebut?? sebab ada yg saya minat...

detective nie said...

Terbaik giler koleksi, nk cari koleksi sarkas karakuri tetapu tersangatlag ssh, ada pun rompong2 jer n yang paling jauh dpt vol 24. Kenapa tora aman stop komik legend ni.. Arghhhh

detective nie said...

Terbaik giler koleksi, nk cari koleksi sarkas karakuri tetapu tersangatlag ssh, ada pun rompong2 jer n yang paling jauh dpt vol 24. Kenapa tora aman stop komik legend ni.. Arghhhh