Wednesday, September 10, 2008

Kenangan Sahur

Time aku menginap di Kolej Kediaman Keempat dolu-dolu, aku ada seorang roomate yang best. Actually roomate-roomate aku semua best-best. Tapi kali ini aku nak bercerita tentang mamat ni, Pokme.

*err... maaf! aku tarik balik... tak sume rumate aku best...

Apabila aku bersahur mesti aku teringat kat dia. Kalau dia ada membaca blog aku ni, contact-contact la aku ya.

*padahal bukan terpisah ke ape ke... buleh je call or sms... dah le siap tau lagi umah kat mane lagi...

Kebiasaanya, aku memang tidak kisah pasal sahur. Aku sekadar bangun minum air kosong pun settle. Sunat. Tapi biasa la, saja-saja nak merasa sahur beramai-ramai. Boleh gosip-gosip! So aku suruh la dia kejut aku time sahur.

Oh! Lupa. Seorang lagi roomate aku, Wan Walkman. Kenapa dipanggil Walkman? Nanti aku cerita lagi detail tentang roomate-roomate aku di blog aku ya.

Di pendekkan cerita, kitorang pun layan la sahur. Diorang dah tapao dan aku memang suruh diorang ambil lauk lebih sikit. Boleh aku cekau lauk-lauk daripada diorang je nanti. Sambil makan, kitorang baca la paper yang dijadikan alas, buat lawak, borak-borak, gosip-gosip atau yang sewaktu dengannya.

Seperti biasa, Pokme ni ada sedikit sello. Aku dan Wan Walkman selesai sudah. Wan Walkman pergi layan game. "Championship Manager". Dia dan aku menyupport AC Milan! Pokme, MU dan anti Liberfool a.k.a Liverpool. Sehinggakan dia pernah cakap kat aku yang nak je bakar towel roomate kami sem lepas. Towel bercorak logo Liberfool a.k.a Liverpool.

Aku pulak layan baca komik. One Piece. Diulang untuk kali ke 17. Best betul lepas makan, golek-golek membaca komik. Time tu Pokme masih lagi mengunyah sambil membaca paper yang dijadikan alas. Sedang aku bergolek-golek, aku terperasan yang Pokme senyap je.

"Kusyuk tul bace."

Aku layan balik golek-golek baca komik. Tiba-tiba alarm aku bunyi. Aku set 5 minit sebelum Subuh. So boleh la minum lagi. Aku terperasan Pokme masih senyap.

"Pokme!"

Pokme seperti terkejut dan terus sambung mengunyah.

"Pergh! Tido? Dem..."

Diikuti gelak aku dan Wan Walkman. Disambung dengan gelak budak-budak lain time berbuka hari itu.

*pokme! bukan nak kutuk ko... tp ni kenangan yg best! maaf ya pokme jike menyinggung hati dan perasanmu...

17 comments:

Sweety Cutielady said...

kisah kenangan mengusik jiwa lah ni eh... Tak sangka eh lelaki pun suka gak gegossip eh? hmmm...

Rajuna said...

mana citer RAMAN?

Hajime said...

ct cutielady:
erk!
ingat pompuan je ke...
menci!

rajuna:
ah!
akan datang...
tunggu...

Einy~Carol said...

hahaha..pokme mmg tak berubah bro! aku baru ja jupe dier time blik ke kuantan aritu. (1hari sblm puase). hahaha

fadzil hafiz said...

alah biasela tertido mase sahur!!!aku lg best....tidur terus atas meja makan...best ke??hehe...

Hajime said...

carol~lyzam:
ah!
bile la aku nak jumpe die ni...

padelkopak:
pernah tertidur time sedang duduk mengunyah makanan?
makanan masih di dalam mulut...
pernah dok?

Rahimin Idris said...

tetidor masa berak? tak de? aku tak pernah lagi...ko?

Hajime said...

rahimin idris:
dem!
ade org pernah ke ek?
yeeuuwwww........

Anonymous said...

boleh pula dia sambung mengunyah lepas tersedar..hebat

Adexx Boxx said...

teringatku di masa dulu....
ishhh dah lama tak bersahur ramai2 dengan kengkawan...

emmmm nak kena balik pearl island nie..

rindu!

Hajime said...

aku_yanhashim:
ya...
die seorang yg sgt hebat!
hampir2 seperti monkey d. luffy!

perempuan kalis peluru:
ah!
ayuh!

Jack a.k.a adDam said...

Ah! Aku baru jek nk cakap membe
enko nih cam Luffy! Spoil!

CT Cutielady, Hajime mmg ske gosip dowh!
Arituh kt YM tetibe die gosip²
psl artis kt aku! Gile ah!
Nampak sangat die layan Mangga ngan URTV, banyak knowledge die
psl artis² Malaysia nih..

dzul said...

mujur kau kejut pokme sebelum azan subuh. kalau selepas..nahas..
p/s-tak silap aku waktu imsak 10 minit sblm masuk waktu subuh..waktu berjaga-jaga..

l.i.f.e said...

citer pasal orang lain je...kamu tak ada buat benda2 gitu ke?
apa kata gussip tentang diri sendiri pulak

Hajime said...

jack a.k.a addam:
ah!
dem...
ko ler...
yg start...
ko lagi byk tau...
sure masuk murai ni...

dzulkarnain mohammad:
tu la pascal...
mau dah lepas subuh aku kejut...
pastu die sambung kunyah?

l.i.f.e:
ah!
saye tidak begini...
akan gosip pasal diri sendiri gak...
dun wory...
berkunjunglah selalu ya!

Sasha Sharifuddin said...

jime...

tak payah laa aku subscribe ON GOSIP dah sekarang..kau dah ada..hahah!

so..apa gosip ini hari?

Hajime said...

sasha sharifuddin:
demit!
ah!
gosip terbaru...
lagu siren...
cermin dah finalis!