Tuesday, September 09, 2008

Nescafe

0600 local time. 1400 UTC time. Aku berada di dalam Fergie. Terperangkap di dalam kesesakan lalulintas. On the way untuk mengambil Sayang.

"Ape la diorang ni. Pagi-pagi dah keluar umah. Duduk je la umah. Takpun ikut la jalan lain."

Aku terperangkap di Jalan Lingkaran Tengah 2 ke Sungai Buloh. Ini semua gara-gara En Mohd Sami Velu. Kalau rahimin idris mahu lempang George Bush. Aku mahu je lempang bertalu-talu En. Mohd Sami Velu. Ada ke dia kata Jalan Lingkaran Tengah 2 rosak sebab cuaca. Salahkan tuhan? Bukan salahkan para jurutera yang membuat jalan tersebut. Emo-emo...

Setelah berjam-jam, aku berjaya melepasi Jalan Lingkaran Tengah 2. Aku ingat bala dah habis. Rupa-rupanya sangkaan aku salah. Lagi sesak. Tidak bergerak. Siap boleh keluar kereta, lek lu sap kok lu lagi. Kamu bayangkan 3 laluan menjadi 1. Itu pun tak kira yang memancung masuk ikut stesen minyak. 5 laluan jadi 1. Leher botol!

Aku ngantuk. Tiba-tiba aku mendapat satu idea. Aku pun melencong masuk ke stesen minyak dan membeli nescafe. Aku juga penggila nescafe. Aku biasanya akan beli 2 sekaligus. Mocha dan Latte. So lepas ni aku pun boleh memancung kereta-kereta lain. Yeah!

Nescafe seperti dalam imaginasi Pengarang (Lazat!)

Aku membuka tingkap. Mengeluarkan tangan sambil memegang Latte. Saja nak menunjukkan yang aku ini baik. Bukan memancung sesuka hati. Aku memang pergi ke stesen minyak tersebut. Aku ingat dengan cara itu, aku tidak akan dipandang serong. Rupa-rupanya aku masih lagi dipandang serong. Aku perasan masing-masing memandang serong padaku. Memandang dengan menyengetkan kepala. Dem...

Aku pun cuba mengukuhkan bukti yang aku singgah di stesen minyak tersebut dengan mengambil Mocha daripada plastik. Tiba-tiba ada sebuah motorsikal lalau di sebelahku. Aku terdengar dia berkata.

"Takde adab langsung!"

Apakah?

Aku emo. Sangat emo. Aku berjaya melepasi kesesakan tersebut dan sampai ke rumah Sayang. Apabila Sayang masuk ke dalam kereta. Aku menceritakan apa yang berlaku. Sayang tersenyum. Aku pelik. Kenapa ya? Sayang bersuara...

"Harini 1 Ramadhan kan?"

Erk!

41 comments:

Rahimin Idris said...

hahaha lantak kau la!
tapi, bila mohd sami berkhatan?

yoshz said...

hoi! biar betul ko ni...

Hajime said...

rahimin idris:
ah!
lum lagi tu...
die nak potong terus dgr citer nye...

yoshz:
label:
nostalgia = butul!
label:
layar lara = tara butul!

Encik Rasis said...

hurm...
tapi tang ko minum tu, memang aku percaya... hohoho... ko kan kaki minum...

Anonymous said...

tak tengok penguguman puasa ke?
mesti tak pergi terawih malam first kan.
haha.
samy vellu salahkan tuhan?
nama pun dah Sami.

Hajime said...

encik rasis:
shh...
nanti org lain tau...

aku_yanhashim:
erk!
ngk...
pegi...
just tak ingat je pg tu...
awal pagi...
mamai lagi tu...
(kaber line)
ah!
patutnye sami x salahkan tuhan...
hmm...

greenergrass said...

woihhhh gilaaa... ini rekaan semata2 kannn!!!!

Hajime said...

greenergrass:
sile lihat label ya!

Jack a.k.a adDam said...

Ah ha! Same-same la kite ckp "Ah, ganjil 29 hari kite berpuase" pade malam raye nanti.
Bezanya puasa aku tak dikira sbb teknikal, enko nye puase konfem OUT!

Rajuna said...

cis!
lain kali gantung kalendar kat side mirror!

Hajime said...

jack a.k.a addam:
dem...
aku x kire out gak...
(referee x jerit out pung)
telupe...

rajuna:
aku dah gantung dah...
kalendar islam lagi...

Masy R. said...

hahaha . i love nescafe , lagi2 di bulan puasa ;p

Jack a.k.a adDam said...

Cheit!
Patut laa kan men bersungguh sungguh lg kutuk aku kt blog bile aku ckp aku nye pose 1 Ramadhan arituh tak dikire!

Hajime said...

mas rahman:
ah!
ayuh kite minum!

jack a.k.a addam:
muahahahahahaha!

Encik Rasis said...

aku tak suka nescafe dalam tin...
tak ori...
aku suka bancuh sendiri...
sampai bini aku cakap nescafe aku abncuh manis sangat...

Einy~Carol said...

hahaha..ko msih igat mende nie ek? hehe..tu lar, biler driv tgn msuk dlm kete. safe. ahaks!
:P

Hajime said...

encik rasis:
best dowh!
kaw!
ah!
makhluk kencing manis!

carol~lyzam:
yeah babeh...
ingat...
ala...
dua2 tgn kat stereng pun buleh out gak...
lgpun time tu aku nak tunjuk je...
aku gi stesen minyak...

Sarah Mokhtar said...

eh..eh..mcm pernah dgr je cite nih..hehe..

Unknown said...

kakakaka kena ganti pose la ko...kakakaka

Hajime said...

sarah mokhtar:
ah!
ibu sara...
pernah citer ek?
(blushing2)

kuih:
erk!
kene ganti ke...
isk...
terlupe a...

Khalisa Ridzuan said...

aku tak suka.nescafe buat aku susah tido ;(

tp sedap.lagi O. tak suka ade susu. sekian

banje nescafe O satu home made ye ;p

Hajime said...

lisaolisut:
ah!
marilah ke rumah!

l.i.f.e said...

ahh kamu macam2 lah
sami berkhatan la, jalan jem lah, masuk stesen minyak la, pancung memancung lah bagai ye!
sebenarnya, nak cerita tentang ada SAYANG saja kan?
ellleeehhhhhh

Ayu Hasman said...

gile kentang!
hahaha..

patut nye biar ade van mayat lalu angkut u skali...

Hajime said...

l.i.f.e:
erk!
ah!
ah!
(blushing2)

are you?:
dem...
sure aku tahiyat akhir situ gak...

dzul said...

selamba redah betul..

S.YanaZ said...

Neskapi mmg syabu...kan!

Hajime said...

dzulkarnain mohamad:
tess!

s.yanaz:
yeah babeh!
(menggigil gian)

Adexx Boxx said...

hahahaha baca cerita dah lawak...tgk komen lagi lawak...
hampeh tul blh terlupa...nasib tak kena naik keta mayat...

waktu tue bukan takat tahiyat akhir, doa qunut pun baca..

hehehe....

Anonymous said...

haha. nasib baik kau dengan kereta kau tak dibawak naik dalam van jenazah. kalau tak, siapa nak jawab tu? ahmad nawab?

Hajime said...

perempuan kalis peluru:
err...
(cube test run doa qunut jap...)

shahril mohammad:
agak2 ko ahmad albab leh tulun jawabkan dok?

poyotito said...

tak senonoh sial
nampak sangat lu tak into scene2 puasa ni

Hajime said...

poyotito's:
erk!
(latarbelakang retak n pecah)

Marjerin said...

hahaha..

Hajime said...

marjerin:
gelak ko ye...

myself, anonymously said...
This comment has been removed by the author.
Hajime said...

zr_nonzero:
yeah!
tragis dan magis!

Tny said...

Owh.. ni lah yea.. si penggemar nescafe jugak!!! :)

Saya suka latte + ori.. tp kes ni terkena pd 1 ramadhan? :p sabar jelah...

Hajime said...

tny:
ah!
same la kite...
ade kimia a...
wink2!

Anonymous said...

hajime, ko biar betul..s***t.
Tak sengaja ke atau tak sedar...ishish:) mamapower

p/s sayang tu sape..yang sama gak ke.:)

Hajime said...

mamapower:
tak sedar...
tak ingat...
atau yg sewaktu dgnnye...
ah!
err...
hmm...
gi tandas jap!
(melarikan diri...)