Friday, September 19, 2008

Eksperimen

"Zim, busan la."

Aku menoleh. Dila atau Nuradila Anuwar atau biasanya ku panggil dengan nama d-La Rocha duduk kat sebelahku. Kami satu makmal. Makmal Kimia II yang ku ambil untuk kali kedua. d-La Rocha aku tidak sure. Mungkin kerana kami ada kimia. Wink-wink!

Eksperimen kali ini memerlukan bahan-bahan kimia diuji pada 0 dan 100 darjah Celcius. Maka kami kena didihkan air di dalam sebuah bikar dan satu lagi bikar dipenuhi dengan ais.

Aku pergi settlekan air yang perlu dididihkan. Manakala d-La Rocha settlekan air yang berais. Kemudian kami kembali ke tempat duduk kami.

"Zim, tengok ni."

d-La Rocha menunjukkan ke arah bikar 500ml yang dipenuhi air berais dengan wap air yang keluar dari bikar menunjukkan betapa sejuknya. Ia seperti memanggil-manggil kami.

"Kalau ni air coke best kan Zim kan?"

Aku menelan air liur. Kami dah macam berada di alam lain. Di sebuah taman yang mempunyai sungai. Sungai yang mengalirkan air Coke dan mempunyai iceberg-iceberg yang kecil. Kami menyelam. Berenang-renang. Lagu background 'Kuch Kuch Hota Hai'. Ah! Heaven...

Petang itu aku membeli satu botol air Coke besar dan ais dari 7 Eleven untuk juadah berbuka.

*kamu semua! ayuh membeli coke untuk berbuka puasa nanti! aku nantikan komen daripada sasha sharifuddin.

Air Coke dalam imaginasi pengarang

31 comments:

yoshz said...

Doh...aku tak terliur langsung dgn Coke baca cerita kau ni.

Aku teringat kat dila plak..

damn.

Tny said...

Uiishhkk!!! X elok tau buka pose minum air gas.. takut sakit perut je.. coke+ais? arhhh.. nyamannya..

poyotito said...

air laicikang lagi layan woii!!

Jack a.k.a adDam said...

Apsal makin laju & rajin plak
enko update blog nih?

Hajime said...

yoshz:
dem...
ko mmg...

tny:
ah!
xleh wat ape..
cant...
resist...
argh!
serius...
kene ngk bikar tu...

poyotitio's:
oh!
aku kureng sket laicikang...
baik air tembikai susu yg kaler ijo tu ke...
xpun soya...
soya jagung!
yeah!
kan tny kan...

Hajime said...

jack a.k.a addam:
dem...
ko komen time aku komen...
ah!
laju ek?
betulla...
timing sume...
cume kali ini aku publish awal...
kasik sume minum coke buke kang...

Tny said...

ini mesti ikutkan perasaan time lapar ni.. :)

Hajime said...

tny:
err...
x jugak...
tibe2 time tu ngk lazat je...
seb baik pose...
kalau x air dlm bikar tu kitorang sebat!

Rahimin Idris said...

hahaha aku baru beli cat 18 liter 4 tong tadi. dapat lagi air coke 3 botol. kalau nak cat rumah beli jenama KCC colour. skang ada free coke. tapi aku bukan cat rumah, cat bangunan! haha

Tny said...

Hahaha :D
Tergamaknya..

Hajime said...

rahimin idris:
pergh!
serius?
nak satu!
nak2!
(smbil mengelap air liur yg meleleh)

tny:
blasah sudah...

Aien cute said...

hahahaha... luju lah kamu nie! aku baca pun nak tersengeh3 lagu tu!

dasyat eks! imaginasimu itu.. siap ada lagu kuch2 hota hai lagi.

wink... wink..wink...

Anonymous said...

jime..
kes..kes..kes..kesssss..
huhu!!~~ aku pun pernah terjadi situasi sebegini! =p

Hajime said...

aien cute:
ah!
tum pa se ai...
yun mus ku rai...
wink2!

wes8054:
uik?
serius?
situasi same ek?
nice2...

dzul said...

berenang dalam air coke??

melekit la woii!!..

Anonymous said...

Adus...terliurnye....(tengah ambik tudung, t-shirt tapi bukan sleeves, ambik kunci, start enjin nak pi cari air coke sat)...

Menduga betul, kecur air liur..:)mamapower

Anonymous said...

huh.siapa dila?
berenang di sungai coke?
huh.
patutlah bela kura2.
ada kisah zaman silam.
i nak balik rumah parents i.
u boleh blah!

huh.sungai coke.

Hajime said...

dzulkarnain mohamad:
ah!
ni pakai swiming suit baik punya...
anti lekit...

mamapower:
amacam?
best dok?

aku_yanhashim:
erk!
itu kisah dolu2...
i dah citer...
u yg lupe...
dah2...
u stay...
jage kura2 u tu sume...
biar i yg balik umah parent i...
(sambil angkat beg pakaian sume)
err...
leh hantarkan dok?

Sweety Cutielady said...

layan air kathirah lah lagi best... coke lekitkan tekak jeeee..

Jack a.k.a adDam said...

Dem...
Pakai swimming suit....
Anti lekit lak tuh....
Yucks!

l.i.f.e said...

alaaa...tak bleh minum coke :(
nanti terus sick

btw, coke tidak elok utk kesihatan.

Don Balon said...

Hajime,
Koi setuju dengan l.i.f.e..
Hidup Mecca Cola!!

Hajime said...

ct cutielady:
kathirah dah layan hari2...
kene ade kelainan...

jack a.k.a addam:
eh!
yg tu bukan aku...
d-la rocha...
aku duk tepi minum gune straw...
(kaber line yg x cemerlang)

l.i.f.e:
sape kate coke x baik untuk kesihatan...
ade cerite yg coke buleh memutihkan jamban kan?
nah...
imagine...
die masuk ke dalam badan kite...
badan kite akan disucikan bukan?

don balon:
err...
time tu aku dah carik dah...
mecca cola x kuar lagi...

Yana Ismail said...

huhu..minum air gas waktu berbuka tak elok tau..hik2;)

tetibe teringin air tebu..alaahai..sorry lari topic;p

Hajime said...

princess liyana:
blasah sudah...
ah!
x lari topik...
stil air...
jgn tetibe kuar nasi ayam ke...
nasi kerabu ke...
sudah...

WorkingMama said...

dila?
ais?
bikar?
air coke?

errr..air panas tu ko watpe weh?

Hajime said...

farah sr:
erk!
ah!
ah!
air panas!
lupe!
duh...
kering dah air tu...

Sasha Sharifuddin said...

jime..
sial la kau..amik kimia II tak ajak aku!betula gosip liar kitorg pasal ko n dila!kuch kuch hota hai pasal coke rupanya!!!!!!!!!eleh..buat2 tak tau kunun!blah la wey!

*sorry lambat ngomen..aku balik kampung takde tenet*

Hajime said...

sasha sharifuddin:
erk!
demit!
untuk kali kedua ler...
ko dah lepas...
isk...
susah tul jadik artis ni...
asik kene gosip je...

Sasha Sharifuddin said...

aku bukak citer budakyang**** kang baru kau tau!hahahahah!

Hajime said...

sasha sharifuddin:
erk!
dem...