Tuesday, January 06, 2009

Pukul 3 Pagi...

0300 Localtime

"Assalamualaikum. Encik Hazim?"

"Waalaikumussalam. Ya saya."

"Ni KLIA Met ni. METAR tak boleh hantar ke HQ la."

* METAR ni bukan 'sebentar' dalam loghat pantai timur ya... METAR ni data meteorologi yang perlu dihantar... satu dunia hantar... boleh baca di sini... http://en.wikipedia.org/wiki/METAR

METAR (Aviation Routine Weather Report; thought to be a contraction of the French words MÉTéorologique ["Weather"] Aviation Régulière ["Routine"])


Duh... Hantu betul. Tengah sedap-sedap mimpi gadis ni.

"Dah tanya jabatan IT situ tak ek? Takut2 network down."

"Oh! Jap lagi saya call balik."

Aku dah kena banyak kali. Sampaikan ada sekali tu, aku pergi KLIA, bodoh gitu je. Masalah sebenar, network down. Aku bersiap. Mana tahu kaau-kalau kena pergi sana juga.

0330 Localtime

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam. So macammana ek?"

"Diorang kata network ok."

"Boleh tolong cek either network cable kat komputer tercabut ke."

Nasib baik rakanku pernah bercerita tentang kes sebegini. Di mana masalah sebenar, kabel network tercabut.

"Komputer mane ek?"

Aku memberitahu lokasi komputer tersebut.

"Yang monitor gelap ni ek?"

"Eh? Gelap?"

"A'ah!"

"Kat CPU dia, ada lampu tak ek?"

"Takde."

"Ok. Boleh tolong on tak komputer tu?"

"Ok. Terima kasih bebanyak."

"Sama2."

Aku letak telefon dan teruskan bersiap sambil memasukkan bom c4 ke dalam begku.

*cilakak betul... siapa la yang pergi off server tu... hilang mood tidur aku...

20 comments:

cik fatihah said...

hahaa.sabar bai!

mrblind said...

hahaha..terganggu tidur lu..

Hajime said...

ms.eafatihah:
tu a...
kalau x sian org yg dah beli tiket flight...

mrblind:
tu la pascal...
isk...

Adexx Boxx said...

confirm 'beliau' yang off kan PC tue..

sesaja nak kacau...maklumlah 'beliau' jeles lu dapat lena kaw2 punya..

yoshz said...

ntah. ada org tu lupa password. hape ntah. tapape ntah.

Hajime said...

adex sayang semua:
ya...
mungkin...
beliau naik erl ke sane...

yoshz:
hoi!
kamu ni...
hape tah!
tah hape2 tah!

Am said...

bukan sbb kes ni ke yg menyebabkan ko diberhentikan keje? (sbb ko tido)

Anonymous said...

terbabas tak kapal terobang if tak dpt benda tu?

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

abes aa si gades tak muncul lagik aa lam mimpi..hahaha.spoiled gile mud lau ngah beh2 tdo..isk..isk..lau *secret aa,tdo je..mmp gades bkn slalu..hak2!!

Hajime said...

Am:
shh...
nanti org lain tau...

Che Sue:
hmm...
diorang leh kasik manual...

*secret:
tu la pascal...
tido balik...
mimpi tak sambung...
cam tibi pas abih iklan...

Darkkadabra said...

kalo aku, sambung tido je..

tapi nate gok bedebah yang mengganggu tidur indah mahaguru hajime.

bilang sama saya. biar saya karate tengkuk beliau

macha_sezs said...

haha...
anda ade sorang pengikut susah mampos nampak nye..
penah try suruh die pegi beli beger kat mekdi??

Anonymous said...

comel je soklan ko tu..lol

Anonymous said...

dulu masa keje kastemer service tuk streamyx penah org tu maki sebab tak leh buat connection..sekali dia tak on kan modem.

boley??

hahahha mcm incik yosh lupa password nya..kuikuikui

Hajime said...

darkk25:
baiklah!
saye bilang...
1...
2...
3...

macha_sezs:
oh!
tidak pernah...
kenapa ya?

missjaye:
erk!
(blushing2)

orensangkuit:
pergh!
x maki die balik ke ek?

Anonymous said...

maki arrr..tapi lepas dia letak tipon...
standard arrr keje mcm tu byk yang dpt mcm perangai incik yosh...
hahahha

darthmental said...

later kalu hang nak bom btul2, ajak aku skali. haha. :P

Hajime said...

orensangkuit:
oh!
camtu biase...
letak phone baru maki2...

darthmental:
baiklah!
ayuh!
malam ni!

Anonymous said...

alah bisa tegal biasa...next time toggle setting mimpi best2 lepas kol 4pg je.

Hajime said...

Hidemichimomotani:
baiklah!
saye cuba!
(smbil mencarik2 kat mane nak setting)