Wednesday, January 07, 2009

Kejutan Elektrik

Apabila kita menyentuh arus elektrik. Kita akan terkena kejutan elektrik. Tapi aku pelik. Ada orang kena kejutan elektrik, tercampak tetapi tidak mati. Ada yang mati. Begitu juga sebaliknya. Ada juga yang menjadi debu.

Maka aku ajukan pertanyaan kepada Prof. IR Yoshz.

Beliau berkata, kalau voltan tinggi, anda akan ditolak atau tercampak seperti yang kita lihat di filem-filem. Manakala yang mengakibatkan kesakitan, arus. 1 Amp boleh menyebabkan anda maut.

Tapi apabila melihat video di bawah, aku semakin keliru.



*yea! kemaskini pantas!

22 comments:

Am said...

jadi, ko rasa ada ke di antara manusia2 di muka bumi ni yg terdiri dr kaum "narashima"? mungkinkah engkau salah sorang dpd kaum "narashima" ni?

FionaHafiz said...

whoa!
supercool juga itu narashima
'when a normal man touches current, he gets a shock..i'm narashima. when current touches me..current gets a shock'
pick up line yg sgt hebat!

x sangka pla encek hajime ngefans berat ngan crita mcm neh..lyn~

Hajime said...

Am:
ah!
aku pun rasa begitu...
bolehkah ko mengurentkan aku?

FionaHafiz:
yeah!
suppaaa!!!!!
erk!
layan klip2 jer...
(kaber line)

Darkkadabra said...

narashima? power doh bedebah ne.
lawan enel (one piece) mesti enel kalah teruk

Anonymous said...

oi, apsal aku bekas budak elektrik yg berwibawa pun tak penah jumpa teori ni? ada konspirasi di kalangan lecturer kah?!

Hajime said...

darkk25:
ah!
tu la pascal...
tp sure kene tapar ngan luffy...

Hidemichimomotani:
teori masih belum disahkan...
ade pergolakan dalaman berlaku...
so kite tunggu je ler...
aku ingat ko leh sambung wat master...
thesis ko kaji mende ni...

Cinoi Lavigne said...

agak power juga sahabat kamu ni hajime.power memang.adakah kamu juga sama?

mahata said...

arghh sakit otakkk! aku mau jadi kaum Narasimha juga!!!

mrblind said...

tulah hebatnya cerita tamil..

Anonymous said...

tu baru narashima..cuba ko shock rajnikhan tgk..aku rasa lagi hebat efek dia weh...

slamat mencoba!

Hajime said...

Qi_Cinoi.Lavigne:
ah!
saye lain...
im hajime...
when ladies touch me...
ladies get shock!
=op

mahata:
ko juga mau?
baiklah...
aku kasik ko jumpe ketua kaum narashima...

mrblind:
sangat hebat!

Che Sue:
oh!
nanti saye cube...
(sambil mendail nombor rajnikhan)

BudAk hijAu said...

sokong mrblind....

wakakaka...

yoshz said...

aku yosh. bila kena panah petir, langit terbakar.

itu je ke sebab ko intebiu aku? cis.

Hajime said...

BudAk hijAu:
saye tutup cadangan...
ade sokongan?

yoshz:
a'ah!
=op

Danielle_Corleone said...

tak yah keliru bro. buat2 paham je.

n a r d indie winkie said...

hoho..leh caye ke video nih??

macha_sezs said...

haha..ko memang hebat cari bidio2 cenggini..aku jenuh carik tak jumpe. celake punye yutiub. tak kasik kejesama langsung kat aku.

*alasan nak pospon link yg aku bagitau aritu*

Anonymous said...

dia main cheat.
dia pakai penebat berkuasa tinggi kat kepala.
memang la tak lut.

Anem Arnamee said...

ehehe..=)

Hajime said...

Danielle_Corleone:
wat2 paham je ek?
aku ingat nak suruh sesape wat thesis pasal ni a...

n a r d indie winkie:
buleh...
ni bukan kamera trick ke ape ke...
xde kabel sambung sume...

macha_sezs:
demit...
kaber lin ko mmg cemerlang...

sarloamd:
tu a...
aku rase gitu kot...
die letak code...
god mode!

arnamee:
=oD

alif-mikail said...

macam s*tan! ahhaa

Hajime said...

alif-mikail:
sape2?