Tuesday, January 13, 2009

Pek Permulaan!

Hari minggu yang lepas, aku mengemas kotak di bilikku. Aku terjumpa pek permulaan pra-bayar Hotlink aku.

Tiba-tiba aku rasa panas. Bukan kerana tidak memasang kipas ya. Boleh bayangkan tak, aku beli pek permulaan hotlink dahulu dengan harga RM 360.00.

Sekarang? Boleh dapat 36 kad sim dengan RM 10.00 di dalamnya.

Dahulu, menambah nilai RM 60.00, tahan sampai 6 bulan.

Sekarang? Janganlah harap. Dah tukar ke bil dah pun.

Dahulu, ponsel aku harga lebih RM 500.00. Tiada warna. Tiada 3G. biasa-biasa saja.

Sekarang? Ponsel harga kurang RM 500.00. Dengan bermacam-macam fungsi. Aku tidak mampu.

Aku terasa seperti ingin berlayar membawa diri dengan kapal di bawah.

Thousand Sunny! Ayuh!

*kemaskini pantas! aku masih tidak setel dengan linux! isk...

23 comments:

Cinoi Lavigne said...

terus-terus 'kemaskini pantas"
dulu lain.skrg lain.
ehe.

Tny said...

Ha'ah.. nk compare simpack dlu ngn skrg ni jauh berbeza!!!

Memang patut panas.. hot.. hot.. hot & spicy.. yummy!!:P~

Sasha Sharifuddin said...

lenkali pakai la celcom!hahahah!

macha_sezs said...

gile ah.3rat...
aku tak idup lagi kot time tuh~~
haha

Qia Rosli said...

bile nak kemas kini lambat pulak.?

*komen tade kena mngena ngn entri.-.-*

Anonymous said...

Aku masih gunakan nombor sama yg aku pakai zaman pek permulaan harga RM249!

Memula prepaid..

Kemudian tukar ke postpaid,

Dan skrg tukar balik ke prepaid, pasal diback-up Celcom postpaid bleh claim company.

Darkkadabra said...

ko tak setel ngn linux ke den-o?

heheh..*syu-syu..berlalu pergi*

*datang balik*

ah..tertinggal selipar pulak

*syuuuh-syuuuh..berlalu pergi*

mrs popo~ said...

budak getah eyh dlm pic tuh?suke3..hee..

Anonymous said...

haish.comel je.

aNa said...

wah !
nak ikot bley ?
;p

@tune® said...

kalau dipikir² kembali...huish..rugi besar..padahal dulu lg barang murah...

Anonymous said...

belayar??
nak ikot
boley?
agak agak ade hantu tak?

mrblind said...

dulu gua beli starter pack hotlink dua ratus lebih..cilakak..

Hajime said...

Qi_Cinoi.Lavigne:
wah!
mmg pantas!

Tny:
erk!
ayuh!

Sasha Sharifuddin:
same je ccelcom pung...

macha_sezs:
pergh!
ko seorang budak kecik yg genius!

kumbangkecil:
oh!
nanti saye kemaskini sello...

Hidemichimomotani:
yeah!
same la kite...
rm300++ ni nombor aku...
skang sudah postpaid!

darkk25:
x lagi...
ore...
sanjou!

NaDiaHaNuM~:
yeah babeh!
saye pung sukak!
wink2!

missjaye:
(blushing2)

aNa RaWkSTaR:
bule2...
kite gi berdua jer...
wink2!

@t00neY r00neY®:
yup!
rugi gilak!
tp nak wat camane...
barang2 tech ni...
kene terime je le...

orensangkuit:
buleh2!
tunggu saye belayar ngan aNa RaWkSTaR dulu...
pastu kite berlayar berdua pulak...
wink2!

mrblind:
anda bernasib baik sedikit...

Sofi. said...

ayuh dong!!!

Hajime said...

sofi:
ayuh!

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

hehe..ulih itu,jual sje brg lame anda,dan beli yg baru.lebih byk dari dahulu,pd rege yg same.hikhik..

Hajime said...

*secret:
jual yg dolu2 bukan dpt harga dolu2 gak...
isk...

yoshz said...

oh henfon yg kau rasa cam nak campak dulu tu?

indah-chan said...

wahh.. kapal OnePiece. aku nak joinn.. haha

ponsel zaman dolu2 juga dikenali sebagai kapal selam, kereta kebal dan botol air. hahaha

Hajime said...

yoshz:
eh?
ade ek?

valsa nine:
ayuh!
ya2...
dulu baling anjing pung mati...

Masy R. said...

kalau kita lahir zaman sekarang , mesti kita tak rugi kannn aduhhh

Hajime said...

Mas Rahman:
betulx3...