Wednesday, January 28, 2009

Ah! Ini semua yahudi!

Pos aku kali ini sedikit serius. Ini kerana aku dapat bermacam-macam jenis so-called 'maklumat yang wajib disebarkan'. Through ym, sms, email dan apa jua media perantaraan.

Aku terdetik untuk membuat pos ini kerana tidak mahu rakan-rakanku terlibat dalam fitnah memfitnah. KEMUNGKINAN ya. Aku pun tidak pasti 100%. Tapi dalam Islam, kalau kita ragu-ragu pun dah boleh diambil kirakan?

Aku ambil contoh latest 'maklumat yang wajib disebarkan'. Pernah dapat senarai syarikat yang konon-kononnya menyalurkan keuntungan mereka ke yahudi? Suruh kita semua boikot la, itu la, ini la. Pernah bukan?

Aku bukan nak argue 'ada effect ke jika kita boikot memboikot ni'. Point aku yang utama, PENYEBARAN FITNAH (berkemungkinan fitnah jika tiada bukti yang sahih) BERLELUASA. Aku ambil quote pensyarah aku ketika aku belajar di universiti.

"Anda boleh dapat semua maklumat daripada internet, tetapi sebenarnya sumber yang paling tidak boleh dipercayai datangnya daripada internet."

So betul ke semua senarai syarikat tersebut semuanya bantu yahudi? Maybe anda semua akan argue. 'Kami dapat through sms, bukannya internet'.

Baik. Katakanlah sms yang aku dapat, aku tambah satu lagi syarikat tempatan. Contoh, Kedai Mamak NZ. Bagaimana?

Maybe anda semua akan percaya. Tapi cuba aku letak Nasi Ayam Linda Onn. Nampak syarikat melayu sikit. Bagaimana?

Tentu semua kata tipu. Sekali memang benar ditaja oleh salah satu daripada senarai syarikat tersebut. Bagaimana?

Kita ada ke bukti yang kukuh? Yahudi ni sebenarnya dah laksanakan beberapa perkara. Contoh paling senang, entertainment dan bola sepak yang diagung-agungkan. Perkara-perkara begini pun kita tidak perasan sangat dan boikot, inikan pula benda-benda macam ni. Bagi aku ini semua top secret. Senang sangat rasanya kalau maklumat ni bocor macam tu sahaja.

Aku juga boleh keluarkan teori bahawa senarai syarikat yahudi ni semuanya difitnah, yang tiada dalam senarai semuanya yahudi. Bagaimana?

Even kalau aku buat teori esok kiamat, lampirkan segala bukti bumi akan musnah, confirm ada yang duduk di rumah sembahyang taubat tak henti-henti.

So, jika ada bukti yang sah. Di mana tiada keraguan hatta 0.0001% pun yang senarai syarikat tersebut membantu yahudi, nak boikot pun boikot la. Aku sokong.

Ini contoh yang terkini. Macam aku cakap. Point aku yang utama pasal sebar menyebar. Kalau benda ni fitnah, bukan ke kita akan dapat dosa fitnah juga? Satu lagi kenapa mesti sebarkan ke 10 orang la, 20 orang la, pastu wajib pula tu. Imagine dosa fitnah kita dapat macam dalam Multi Level Marketing. Banyak bukan?

Blogspot, friendster, myspace, facebook, yahoo, google dan yang sewaktu dengannya. Yahudi kah?

AH!!! INI SEMUA YAHUDI!!!

:omissball::oangry1::odie2::owargh::opowerup:
:orider::oweee::owhaaa::owacaa:

*aku kemungkinan akan edit lagi pos aku kali ni kalau aku sendiri rasa tidak dapat memahami point2 aku... so harap2 jgn le kite dapat dosa fitnah secara multi level marketing ya!

36 comments:

alif-mikail said...

oho! yahudi.. komputer yahudi.. bahsa yahudi.. errrr

helomynameisjaye said...

aku pon tak pasti.macam tu persoalan seperti adakah semua orang jewish patut dilaknat kalu mereka pon against war in palestine?

Sasha Sharifuddin said...

emo....

kenape kamu emo jime?huahuahuahua!

mrblind said...

semua yahudi weh..

Fadli Halim said...

muzik pun yahudi gak... kategori entertainment.. nak melemahkan umat islam...
abis ko jamming tu kira yahudi aaa ye???
hahaha

dzul said...

tunggu sahaja penafian dari syarikat2 yang didakwa berkomplot dgn yahudi tersebut..setakat ni tak ada penafian..depa senyap sahaja, kenapa?..

p/s - sebenarnya lama sebelum serangan besar2an ke gaza ini pun aku ada dengar info pasal hal ni..malah ada beberapa syarikat yang disebut dalam khutbah jumaat kt kariah aku thn lepas..

wallahuaklam..

Hajime said...

alif-mikail:
yeah babeh!

cik belacan melaka:
itu la pascal...

Sasha Sharifuddin:
sape emo?!!!

mrblind:
ah!

fadli halim:
yup!
kalau nak amik kire itu yahudi...
ini yahudi...
ah!
sumenye yahudi!
tp aku x senang2 mengatakan itu ini...
aku ade pegangan aku sendiri...

DzulkarnainMohamad:
ade yg wat penafian...
cthnye mcd...
dah lekat dah kat setiap pintu masuk die...
sbb tu aku ckp...
aku amik yg terkini...
sebelum2 ni ade gak...
cth plg senang la...
nak bg turunkan harga minyak...
ade yg kate...
1. gune petronas dan yg sewaktu dgnnye...
2. shel dan yg sewaktu dgnnye...
mane ko nak amik?
amik dua2?
tak bule beli minyak langsung a...
senang bukan nak sebarkan melalui medium perantaraan skang ni...
so amik dua kemungkinan...
1. ianya benar dan kite dpt pahala...
2. ianya fitnah dan kite dpt dosa...
macammana?
ade bukti kukuh kalu buleh la amik option 1...
kalau xde?
dgr mulut ke mulut aje?
email ke email aje?
sms ke sms aje?

Anonymous said...

bai.... lu nak ngamuk pasal ada berita tersebar minta suruh boikot product yang contribute profit to Jew / Judah / Zonis .... naper...buat research laaa .....jangan ikut kan marah... pada yang tak tahu apa2, memang akan rasa keliru, marah, kecewa yang tak tentu pasal....
Setakat yang konfirm kata memang dia ada sumbang profit pada yahudi nie are Starbuck dan Tesco (cuba cari company profile dia).....takkan ada lak hackers yang berjaya hack website dia org yang canggih mangih pastu pi taruh kata yer aku sumbang sebahagian keuntungan pada yahudi... ker dia org nie kena pau ngan yahudi ker... kita tak tahu kan.... tapi klau kita tahu pun, apa yang kita mampu buat?

Hajime said...

Anonymous:
adeh!
point aku yg utama...
bukan pasal boikot produk...
cube bace balik...
ko pun jgn ikut marah...
keliru...
kuchiwa sume...
ko bace balik betul2...
aku state situ...
mende2 pasal kene sebar ni...
informasi yg kite xtau betul ke idok...
kan aku tulih situ lagi...
kalau betul...
n ade bukti sahih...
go on je la...
samje?
nehi samje?
aku jelaskan lagi...
point aku...
jgn smpai kite menyebarkan fitnah!
aku tulih ni pun untuk mengelakkan rakan2 aku dpt dosa fitnah...
aku pung kalau tau kesahihannye...
aku sebarkan jugak...
now clear dok point aku?
so hipefully ko jgn la ikut marah...
keliru...
kuchiwa x tentu pasal ya!

hzrh said...

tp kebanyakan brg2 yahudi kt msia ni dijual oleh org2 melayu kita,org islam sebagai sumber pendapatan diorg..
kalau BETUL la kita boikot,ape yg nk jadi kt si penjual tuhh??
sendiri ada akai,sendiri pikir la..
aku tk ckp aku support beli brg2 yahudi ke ape ke,cuma duk dendiam,pikir dulu..wisely!
:)

ps:1st time komen seriyes kt blog hajime!xD

dzul said...

hmm..kalau dah ada penafian mcm mcd tu ok la..yg lelain aku x tau ada tak yg buat penafian mcm tu..

tak la sampai teragak2 org nak guna barang tambah pulak byk giler barang yg masuk senarai..

Hajime said...

this.is.not.me:
best2...
aku ajak setuju...
p/s: aku pung!

Dzulkarnain Mohamad:
itu la pascal...
aku pung ngk byk gilak!

Anonymous said...

ok ok .... rasa ayat ko nie kena olah semula laaa sebab dari mata kasar aku... nampak macam ko marah org2 yg sebar kan minta kita boikot produk yahudi or product yg bagi contribution to yahudi....
itu yang aku dapat tangkap masa baca pada kali pertama.....
aku bukan marah apa kat lu bai....
cuma nawaitu awal nyer nak tolong cool kan lu bai... sebab aku tengok lu dah macam emo semacam....
sememang nyer kata2 itu bisa lebih tajam dari mata pedang yang sudah diasah beribu kali kerna luka nyer susah nak sembuh..... hehehehehehe

Sasha Sharifuddin said...

aler bang..marah org lain jangan la yahudi jadi mangsa...

zionis jugak ko ni kan?huahuahuahua..

Hajime said...

Anonymous:
oh!
kalau camtu...
maaf!
aku ade tambah sket2...
then kalau ko rase mane kureng jelas...
bgtau aku ya!
then aku x emo pung...
ko ngk tag aku...
aku x letak tag emo...
tag informasi...
dun wory...

Sasha Sharifuddin:
erk!
aku bukan zionis dowh...
aku narashima!
when current touch me...
current get shock!

Izzah said...

hem..saya pelanggan tetap mamak NZ,macam mana?

Am said...

aku maleh nak komen byk psl isu fitnah & boikot ni cuma aku nak ckp...
SEKARANG, KANAL KANNAN INI AKAN MEMBELASAH KAMU!

Hajime said...

Izzah Abd Malik:
erk!
xpe2...
situ xde bukti lagi salurkan kewangan ke yahudi...

Am:
hey!!!
a de...

Oimira said...

kiri kanan depan belakang sume yahudi skrg. x bleh lari punya

Anonymous said...

Am:
pantun 2 kerat jgn lupa....
war kah kah kah.....

Hajime said...

Ki Moira:
agreed!

Anonymous:
bla bla bla... kadvadi...
siavji bla bla bla... deadbody!

Anonymous said...

huh..seyes topic kali ni..nk sengih pun rasa mcm tak solid..pe2 pun the truth is out there..(rasa mcm sculy xfile tak?)

Hajime said...

Che Sue:
why so serius?
du du du du du du...
(lagu tema xfiles)

Darkkadabra said...

ah, betul2 tuh. aku sokong jime. sms buleh cakp cam2..internet buleh cam2..ade tipu ade tak tipu..

kalo tanye org pung, org buleh tipu kite..

minta bukti bergambar? gambar skang buleh edit.

bukti video? tuh pung buleh edit..cgi buleh tambah..

audio? edit buleh..nak remix biase buat..

jadi apa kejadahnye aku komen nieh?

p/s: aku jumpe kump korea comey. SNSD

FionaHafiz said...

jime..
ko tensen inbox ko penoh ngan email2 fwd ni ka?
maka xda salah satunya pun email dr awek bawak ngedate
huahuahua

erm..entry kali ni serius yg x tercapai akal ku..

informasi mmg!!

mahata said...

gif no 3 tu cam casper tgh marah.

Hajime said...

darkk25:
ah!
snsd?
(terus lupe topik utama)

FionaHafiz:
aiseh...
camane tau ni...
isk...
bg la email ajak ngedate...
=op

mahata:
sape casper?!!!

l.i.f.e said...

jgn marah2
buat yg terlarat je sudah

Johan said...

Aku jeles. Berpuluh2 komen ko dpt. Apasal kat blog aku xde komen langsung?

Aku still maintain point aku tentang keberkesanan boikot ni. How far will we go? Who do we really hurt? Anyway, tadi aku tengok McD penuh je ngan melayu. Boikot konon. Acah mak enon je tu..

Liga Arab dah start boikot Yahudi sejak 1920an lagi, sebelum negara Israel wujud pun. Boikot diorang tu pun secara sistematik dan menyeluruh. Bknnye sebar2 flyer ni. Apa kesannya yang kita nampak skrg?

Banyak lagi point yang boleh aku ulas, tapi aku taknak ckp semua sekaligus. Aku suka diskusi ilmiah yang progresif.

Aku merajuk ngan ko hazim.

Hajime said...

l.i.f.e:
xde a...
biasa2 saja...

Johan:
yeah!
seperti yg kite diskusi aritu...
tp ko leh explain dok pasal plan2 yahudi tu...
ko lebih pakar!
ko taip...
email kat aku...
aku pos kat sini!
=op
ah!
aku majuk gak!
shu... shu... shu...
(berlalu pergi...)

macha_sezs said...

gile cemerlang entry ini.
aku no komen. aku dapat je sms cani aku auto delete je.

Hajime said...

macha_sezs:
same le kite...

Johan said...

ahahahaha

sori la hazim, aku blom abis research. tapi aku ada post baru kat blog aku. ko nak ulas ke ape ke kat sini, dipersilakan, kalau link ke blog aku lagi bagus, leh la ramai sikit org masuk.


p/s: aku dah totally boikot mcD ngan KFC. Sbb kat sini tak halal.

Hajime said...

Johan:
wah!
best2!
ala...
kalau dikire logik pung...
yg ayam2 sume payah nak percaye halal...
die laser je kepale tu...
=op

Johan said...

hmm.. menarik jugak topik halal tak halal ni. kalau kfc guna sistem algojo lazer, mmg ade keraguan tahap kehalalannye. tapi malaysia siap nak buat hub halal lagi, takkan benda ni boleh dilepas pandang?

research la sikit zim, ko xde member2 yang kerja kfc ke?

Hajime said...

camane nak ckp ek...
hmm...
biase la...
kalau kompeni ko kene audit...
time tu strugle...
itu la...
ini la...
same je...
time nak amik cop halal...
sume ok...
pastu?
waallahualam...
aku ade dgr2 la...
tp tu la...
nak bgtau...
takut fitnah...
just piki logik je la dulu...