Thursday, January 15, 2009

Henshin

daripada encik am:

tahun: awal 2005
lokasi: banglo setingkat corner lot, tmn pinggiran putra, seri kembangan, selangor
masa: 2 pagi onwards (tak sure)

time ni aku student lg kat MMU cyberjaya.
aku duk umah sewa banglo setingkat corner lot dgn 5 org lg housemate (student MMU jugak).
tp aku slalu jarang ada kat umah sbb takde internet (nak buat assignment) so slalu balik melawati la.
nak dijadikan citer (spt yg telah diceritakan oleh housemate aku pd aku)...

time ni 3 housemate aku je yg ada kat umah.
lg 3 org (termsk aku) takde.
roommate aku tgh sedap tido.
yg lg 2 org ni plak br nak tido.
so junior aku ni (member kpd salah sorang housemate aku....aku gelarkan housemate aku ni sbg B utk memudahkan jalan citer) menumpang kat umah kitorang sbb tgh cari umah sewa (dia study kat IKRAM).

time ni lebih kurang 2-3 pagi la.
dia br balik dpd clubbing kot.
so masa si B ni bukak pintu, si junior ni plak kelihatan lemah gile babai sambil berkata "tolong aku B, ada "benda" ikut aku".
si B ni ingatkan main2 sbb dia ingatkan si junior tu mabuk ke apa ke.
nampak si junior ni mcm tgh tak btul je, so si B ni papah si junior ni ke ruang tamu...duk berehat sambil si B buat air.

tgh buat air, si junior ni dah mula "bertukar".
mcm bukan org dah (kena rasuk).
gaya jalan dia dah mcm gorilla, suara dah lain (bunyi garau).
oh, si junior ni berbadan besar! rambut panjang pulak tu!
si B ni kejutkan si A (si A ni yg citer kat aku).
yg roommate aku plak mmg diorang tak sempat nak kejutkan.

yg aku ingat, si A ni citer kat aku yg junior aku tu (time ni dah kena rasuk) dia pandang bilik air luar sambil berkata "aku nak air" (means dia nak air dlm bilik air tu).
time kena rasuk ni, si A & B tak diapa-apakan.
awek si B dah start nangis.
then, si junior aku ni nampak VCD "dunia lain" (ala, yg indon tu) sambil berkata kat A & B soh gi buang & bakar.
so diorang pon ikut la ckp si junior aku ni.

pendekkan citer, "benda" tu kluar sendiri dpd badan si junior aku ni.
bila ditanya mcm mana "benda" tu ikut si junior aku ni, dia ckp "benda" tu start follow bila dia lalu kat temple (hindu atau buddha aku tak sure) kat jalan ampang.
bila ditanya mcm mana rupa bentuk "benda" tu....si junior aku ni ckp "masya allah, korg mmg takmo tau...bukan satu....BANYAK!".
dlm erti kata lain, "benda" yg follow dia balik umah tu bukan satu....maybe satu family!

ada pendpt dpd member2 aku yg lain, mungkin dia kena follow & rasuk sbb dia ada saka.
wallahualam.

trivia: si junior aku ni duk blakang umah aku je ahaks.
moral of the story: janganlah clubbing. karaoke OK!

*dia 'bertukar' bukan seperti kamen rider 'henshin' ya... lagi satu moral of the story... gi clubbing ke karaoke ke ajak aku skali... eh! bukan semua... wanita sahaja... =op

25 comments:

Cinoi Lavigne said...

u ni.bnyak ce seram u eh.
ape kaitan clubbing ngan bende ikut die tu.

alif-mikail said...

peh! banyak koleksi seram!

koi ada entry khas untuk aok .. sila ke blog koi dalam jam 12.30pm .. ahahahaa

Hajime said...

Qi_Cinoi.Lavigne:
erk!
dah tak byk dah...
kalau ade email la ek!

alif-mikail:
serius dah nak abih...
email la barang satu dua citer kat aku...
uik?
tuk aku?
(neves2)

mrblind said...

ni hantu clubbing ke follow diaorang..

Hajime said...

mrblind:
agaknye la kot...

Izzah said...

tula..tak payah g clubbing,kitorang karoke takde bende pon.lagi beh

Anonymous said...

uih...seram tu...sib baik dia reti nk balik sendri..if dia stay situ, tah vcd apa laa dia soh bakar kang..

Darkkadabra said...

ah..kiva..heshin!!!

indah-chan said...

weh jime. kes ko ni mcm aku la. kan aku ade cite dlm blog aku. tp aku xbrani nk sambung sbb adik aku dan seluruh family aku baru lepas cured. alhamdulillah.

memori gini, kalo blh aku nk buang jauh2. teruk wei kalo kne.

indah-chan said...

owh lagi satu, mane datangnya awek B tu yg tetiba nanges?

aku pelik. ade pompuan kah? ke awek die tu hmm hmmm...

LiyanaHassan said...

tu lah pegi clubing lagi.dah tahu tempat clubing tu dah lah banyak setan.kan dah terbawak2 balik rumah.haha.aku pon pelik mana dtg si awek 'b' tu?

Anonymous said...

tak laa bukan salah clubbing
myb benda tu saje nak melawat umah dia duduk kot..tu numpang sekali tuu kebetulan pulak dia baru balik dari clubbing...cuba baru balik dr masjid kompem benda tu tak nak ikot punya....

macha_sezs said...

malam ni malam jumaat eh?
time kasih sebab ingat kan aku~~

Qia Rosli said...

ini yang aku tunggu. demm. omg. bunyinya menakutkan.

dan aku sendirian sekarang ni.

err...

Hajime said...

Izzah Abd Malik:
gi clubing mmg tak payah sgt...
janji ade duit...
=op

Ceh Sue:
tula pascal...
eh!
vcd ape ek?

darkk25:
yeah!
rider kick terulung!

valsa nine:
ala...
nak tau...
bule a...
kite chating kat ym ke...

valsa nine:
eh?
jap nak bace balik...
(gare2 teknik cnp)

.liyana. | C E R I A |:
err...
agaknye awex si b tgh 'study' bersame2 kot...
=op

orensangkuit:
tak tau gak...
kalau balik drpd masjid pasal singgah ke tandas?
=op

macha_sezs:
same2...
eh!
ape mau buat a...

kumbangkecil:
ah!
biar saye temankan!
wink2!

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

org kate..lau blek berjalan mane2..
singgah dulu mane2..
seolah2 mcm tinggalkan makhlok mane2 ntah tu kat mane2..supaye die tak ikut blek umah.

uh,sungguh bnyk mane2..tp tak sure lak mane ye aku tao pasal ni..ermm,,
oh! ibu aku ckp.>>ske ati nk caye ke tak.

moralnye:bek berclub rakan mude or club usahawan.lebeyh bermanfaat.
pis!

BudAk hijAu said...

aku syak hantu 2 mabuk lah...hmmm..
ooo..klu g clubing bwk ko...4sure lg byk hantu yg ikot....hak3...

Rockaholic said...

ini bukan SAKA laa bro, ini tersampuk.. :)
btw, kalau SAKA lagi teruk bro, sluruh keturunan akan kacau bilau especially pemegang saka tu dah tua or tak larat nak jaga SAKA dia. SAKA plak, diturunkan bukan hanya pada ahli keluarga tetapi jugak menantu. so jgn ingat SAKA tak bley turun kat ko kalau ko bukan ada pertalian dengan family bini ( incase ko dah berbini laa ). So pada pandangan aku baik check dulu samaada kita ni berSAKA or not. INi pengalaman aku dan aku tau camana susah kalau kita dah ada bende ni.. Susah bro.. seriously susah sbb sampai laa ni aku merana..

Hajime said...

*secret:
oh!
gitu ek?
tq for the tups ya!

BudAk hijAu:
eh!
x...
pasal aku lagi hantu...
=op

rockaholic:
ah!
thanx for the info...
lek2...

n a r d indie winkie said...

agak seram cite nih. bab2 rasuk memang menakutkan. hope pas peristiwa tu junior tu insaf sket. hehe..

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

welkem2..
hikhik..terpercaye jugak kamu pd sye akhirnye..
hahahahaha

macha_sezs said...

baca yasin la~~~~

Hajime said...

n a r d indie winkie:
insof?
kejap je le...
=op

*secret:
ah!
saye mmg seorang yg tulus suci...

macha_sezs:
baik!

mrs popo~ said...

agak seram ar cite nih..
kesimpulannye,karaoke beshhh! :P

Hajime said...

NaDiaHaNuM~:
tul2...
ayuh karaoke!
wink2!