Thursday, January 01, 2009

Adeh! Kena Tindih!

Isnin lepas. Aku kepenatan. Baru pulang. Aku bersiap-siap untuk tidur. Berbekalkan lampu aroma terapi, aku bermain-main dulu dengan Transformers Animated aku. Starscream, Skywarp, Blitzwing, Lugnutz dan Shockwave, semuanya aku tukar kepada mod robot. Berdiri menghadapku.

Aku tidak sedar bila aku terlelap. Tapi yang pasti, aku tersedar. Tidak boleh bergerak. Sesak nafas.

*Aku kena tindih ke ni?

Aku cuba menenangkan diri. Membaca apa yang patut. Aku terlepas.

*Fuh...

Aku tertidur kembali. Aku memang senang tidur dan senang sedar. Rakan sebilikku pernah berkata bahawa jangan mengumpat aku ketika aku sedang tidur. Aku akan terjaga.

Sekali lagi aku tersedar. Sama seperti tadi.

*Kena lagi? Adeh!

Aku menenangkan diri aku dengan penerangan Sains.

Ahli-ahli sains mengatakan, perkara ini berlaku kerana badan kita sudah sedar tetapi otak yang mengawalnya belum sedar. Ini yang membuatkan kita tidak boleh bergerak. Sesak nafas. Tetapi kalau anda terpegang badan berbulu ke ape ke, itu lain cerita.

Aku terlepas sekali lagi. Kali ini aku terus bangun. Membuka lampu besar. Kembali tidur sehingga Subuh.

*lepas kejadian tu aku macam sentiasa berjaga2... in case jadik lagi sekali... korang sure ada yang pernah kena kan? kalau ada... ceritakanlah ya!

Kalau dia ni yang tindih aku kan syok!

31 comments:

dzul said...

jimi, dah besar2 pun kena hantu tindih lg ke? aku dah lama x kena ni..

tp dulu pernah. dolu2 la lg teruk dr kau nih..heheheeheeee (bunyi pelesit mengilai)

Darkkadabra said...

aku nak transformet tuh.

Tny said...

Hahaha :))
Ada pulak berangan cmni yea.. errmm.. sekali awex tu pusing.. muka mcm tutttt.. baru tahu!!!!

Rsnya ngingau .. tak pun kna tindik ngn transformer! :P

sharkpitt said...

Tula...otak kami masih aktif dikala badan pasif.Jgn main gem sblm tido

Adexx Boxx said...

errmm!! tindih dengan yang berbulu??

macam pakistan ja!!

fadzil hafiz said...

kalau awek tu yg tindih, toksah cakap la brader!gua pon nak sama...

Hajime said...

Dzulkarnain Mohamad:
tu a...
aku pun x sangke...
demit betul...
eh?
serius?
cite a...
cite a...

darkk25:
erk!
x dapek jack...

Tny:
err...
takpe...
kepala kasik bungkus dgn plastik bag...
wat lubang siap2 sume...
=op
tu a...
rase diorang yg wat ni...
sume org jahat...
decepticon...

sharkpitt:
eh?
aku kompius...
otak aktif badan pasif ke...
otak pasif badan aktif ek?
tp aku x main game dowh...
aku main meinan je...
isk...

adex sayang semua:
kalau awex pakistan buleh diterima lagi a...

padelkopak:
ala...
ko gi la carik awex lain suruh tindih...
ni kasik aku a...
=op

Am said...

kenapa perlu ***** forlani???!!! demmik btu...

Izzah said...

ish ish..hajime hajime..*geleng kepala*
psst..yang kat blog aku tuh lagi best siutt.haha:D

John Doe said...

jangan tidur baring.
mesti tak ditindihi

*pil.tahan.sakit* said...

tido tak cuci kaki?

atau
tido xbaca doa tido?

Anonymous said...

kalau si baju merah tu yang tindih. memang aku tindih dia balik. hehe.

Hajime said...

Am:
ah!
(blushing2)

Izzah Abd Malik:
x best...
ni lagi best...

John Doe:
err...
maksud ko?
tidur duduk ke ek?

*i.am.me.for.myself*:
erk!
dem...
kantoi x wat dua2...

sarloamd:
aler...
aku chop dulu...
ko gi chop org lain...

aNa said...

tu laa ..
tdo x bsoh kaki n x bace doa !
kn da kne tindih ..
kekeke ! ;pp

Fiziy said...

huh! aku pun byk kali kene. agak hairan jugak la, badan aku ni bukan nye gebu sgt macam bantal peluk ke, macam kucing parsi ke.. HEHE

Anonymous said...

lu kene tindih ngn bob af lah tu

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

tumpang lalu..
btw,pena gak kne tindih.
nk bukak mate tak bleyh.
ase cm paralysed.
then cm ternmpak diri sendiri tgh berusahe nk bgun.
sye pna bce explaination dri segi sn.
sme aa yg awk ckp tuh.n yg kite nmpak adelah imej yg tercollect sblum kite tdo.
penat gila.
biasenye lau dah kne skali bgun amek wudhuk luh.
lau tak die wat lagi.
slalu gakla kne cemtuh.
kdg dah bosn bb leteyh sgt,bolayan je.
hikhik

alif-mikail said...

ni macam cerita Niyang rapik je.. huwa huwa huwa..

kalau kena tindih layankan aje.. nanti dia boring dia blah.. hahaha

Don Balon said...

Bukan tindih aah tu Jimi..
Betul teori sains tu..
Oleh kerana otak aok belunc diaktifkan..
apa kata aok teroka dulu 30% otak aok dan aktifkan baju zirah titanium Dr William Gates..
arrgghh.. Juara Wira...

Hajime said...

aNa RaWkSTaR:
dah2!
(baru balik dr bilik air)

Fiziy:
die suke jenis cam ko kot...

Encik Bibir:
erk!
(pengsan)

*secret:
ah!
nak kene mende ni...
gi la tindih org lain...
(emo+jeles)
=op
tp tu le..
kali kedua kene tu cam...
duh...
malas tul nak layan...

alif-mikail:
aku mmg nak layan...
tp dah susah nak napas...
siap aku sendiri tahan napas tu...
isk...

Don Balon:
dey!
tu bukan juara wira da...
dewata raya!
kang aku bagi hikmat penjelmaan aku yg lepas kang...
=op

darthmental said...

dem. kalu pompuan baju merah tu, tindih tiap2 malam pun takpa. kakaka! :P

Hajime said...

darthmental:
tu a...
aku pun harap gitu...
=op

Darkkadabra said...

aku pung!

Rockaholic said...

try laa tido mengiring bro..

Hajime said...

darkk25:
dem...
sebuk jer...

rockaholic:
baiklah!
saye cuba!

Don Balon said...

alamak..jimi betul da..dewata raya..
herher

Hajime said...

Don Balon:
fuh...
seb baik betul...
(ingat2 lupe gak ni)

Ezan said...

kalu kene tindih, rasa nak mati sbb sesak nafas pun ada.. mmg dah sedar.. tapi tak leh angkat, mcam otak beku je..

Hajime said...

Ezan:
begitulah!

♥ jυℓєѕ said...

eeee sy dulu masa skolah slalu kena....aritu kena kacau dlm bilik....huuuuu....seram!

Hajime said...

juliana shahida:
wah!
citer a...
citer a...
takpun hantar karangan ke my email...
leh masuk slot angker!