Thursday, January 29, 2009

Hins! Hins!

dah masuk pukul 12 malam......erhmm...erhmmm (clear kan tekak sikit sambil tutup lampu & amik torchlight)

ceritanye cam ni.....ade 2 cerite sebenarnya yg berlaku kat unit aku.....

untuk pengetahuan, uitm manjung ni tak de kampus yg proper sebenarnye, dia guna rumah kedai yg di-convert sebagai kampus....ruang kedai jadi kelas, studio & pejabat....rumah kat atas jadik cam hostel, satu rumah ade 4 bilik (ruang dapur pun di-convert jadi bilik).....masa dulu2, siapa yg buat kursus dari Kajian Senibina, Perancang dan Ukur wajib tahun 1 kat sini......

KES 1:

aku ngan member budak TRP duduk bilik belakang yg asalnye ruang dapur, kat sini ade 3 bijik katil....2 katil ade org, satu katil kosong....

.....pada satu malam tu, mamat TRP ni tidur awal, aku lepak kat ruang tengah ngan bebudak lain....sampai masa nak tidur, aku pun pergi masuk bilik dan baring kat katil aku utk lelapkan mata......masa aku baring tu bole dengar bunyi nafas yg kuat, aku buat tak tau je....ingat member kite ni berdengkur kot...tidur punye tidur, tersedar aku kat pukul 3 kot, rase nak gi toilet lak.....so bangun la ke toilet (bunyi nafas tu ade lagi tau....)......

lepas gi toilet, aku masuk balik utk sambung tidor........bunyi nafas tu ade lagi, hairan aku jap...mamat ni punye nafas kuat nye bunyi, jadi aku gi kat dia....bila diri sebelah dia, baru aku perasan.....bukan nafas dia, jadi musykil jap....pastu aku tengok katil kosong tu(hati dah mula berdebar....)

aku jalan ke katil kosong tu...bunyi nafas tu makin lama makin kuat.......bila diri sebelah katil tu............

.........oh crap.........

memang konfirm ade benda tengah tidur kat situ sebab bole nampak bentuk atas tilam tapi tak nampak jasad.....
terus aku baring kat katil aku dan baca segala ayat yg aku tau sampai tertidur......
benda ni memang berlaku lagi utk beberapa hari sebab masa satu malam yg aku tidur sorang, memang bole dengar makhluk tu bernafas kat area situ.........last sekali, kita orang decide utk lipat tilam tu dan lepas tu semua kembali seperti biasa......."dlm bilik tu sahaja".....

masa pertengahan semester, budak2 bilik depan pergi 'squat' kat unit lain, jadi aku ngan member pun berpindah ke bilik depan untuk mendapat tidur yg nyenyak tanpa gangguan dari nyamuk.......

KES 2:

TUNGGU...

*curi daripada pos zukazini www.sembangtoys.com!

11 comments:

alif-mikail said...

Confirm itu invisible man..

serius./.. sungguh...

koi belajar lepas tengok cite Hollow man.. gagagaga

MaSHee said...

Seram betul...aku dulu kat kolej time x der member memang siap2 lipat tilam sebab klu x lipat memang ader jer bender nak numpang.

Anonymous said...

uih..aku dulu uitm manjung gak..err sib baik unit aku tarak pe2..hohoho!

BudAk hijAu said...

kena tunggu nie yg malas nie...
ko sambung sekarang..wakakakak..

yoshz said...

lain kali taruk semua baju dlm loker atas katil mcm mamat. biar hantu tu kena tidur bilik rehat

CIVIC Power said...

Salam Singgah..

Antu Tido le tuuu

Hajime said...

alif-mikail:
bukan sleepy hollow ek?

aKu..DiA...kAmU:
bilik aku dulu ok jer...
mungkin pasal kitorang lagi hantu kot...
=op

Che Sue:
oh!
tp umah skang ade pape kan?

BudAk hijAu:
ah!
x bule!
x bule!
(suara mamak u mobile)

yoshz:
xmo!
nanti aku xle tido kat bilik rehat!

CIVIC Power:
sile2...
air oren ade kat peti ais...

Rockaholic said...

serammmm... :)

Hajime said...

rockaholic:
(gigil2)

Anonymous said...

situ mmg berhantu pon
abg ipar wa stdy kat situ jugak dulu
eh umah wa pun dekat dekat situ jugak
mamposss laa umah wa berhantu kah lepas ni..
seram

Hajime said...

orensangkuit:
wah!
abih ler...
abih ler...