Friday, October 24, 2008

West Trend, MLM?

"Ala, jomla."

Aku dipujuk rayu oleh rakan sepejabatku. Mengajak aku masuk Multi Level Marketing. West Trend katanya. Aku dah masuk banyak dah sebelum ini. Omega Trend? (wink-wink kat Yoshz) Up Trend? Apa-apa trend la. Semua aku dah masuk. Dah la nama West. Ni mesti bidaah-bidaah barat yang menyesatkan lagi ni. Ops! teracist lak aku.

"Takmo ah!"

Aku sedikit tensi. Kacau aku je. Nak layan Gossip Girl pun tak boleh. Baru dapat full season ni.

"Camni la, aku belanja kau."

"Ah! Menarik. Belasah sudah."

Lapar gak ni. Rejeki jangan ditolak bak kata orang jowo. Gossip Girl boleh tengok anytime. Siap la dia. Aku order makanan mahal-mahal, tapar dalam 3-4 makanan lagi. Best-best.

"Jum-jum!"

Kami pergi dengan kereta company. Menyalahgunakan harta benda company.

"Kita terus pergi MLM tu tau."

"Erk! Terus?"

"A'ah! Dekat jer."

"Belasah sudah, janji kau belanja makan. Siap ler. Nyam-nyam."

Dia membawa kereta menuju ke Taman Melawati. Parking. Keluar kereta. Menuju ke gerai makan.

"Ha, sini lah tempat MLM yang aku cakapkan tu."

"Uik? Kedai makan?"

"A'ah! Tu, nampak signboard tu?"

"Cilakak!"

Rasa nak je aku buat 'Tendangan Padu Maut' di saat itu juga.

26 comments:

Aku said...

hahahahaha...hohohoho....hihihihi

yoshz said...

aik? takde org pakai kot pun?

Wardrobe kita said...

hahahhaa...btl jugak..

indah-chan said...

ahaha..

abes, jadi join x? hahaha

ku pk die mmg nk blanje ko kot, makan WEST TREN lagik!

murah rejekiiii :D

alif-mikail said...

Siot betul.. koi tak pernah dengar pun nama west trend! dem! (sambil hempas² keyboard)

Boss: woi!! jahanam harta company!!!

Fiziy said...

MLM memang satu perkataan yg menggerunkan.

tp westren tu, aku rasa ble dgr melaparkan! HAHA

WorkingMama said...

westren?
aku rasa dia nak eja western kot.
tersalah eja..

Hajime said...

hanim:
(join gelak skali)

yoshz:
ade...
lupe nak snap gambo...

qaseh.darwisy:
betul3...

valsa nine:
join...
ni tgh carik kaki ni...
nak join dok?

alif-mikail:
ade...
mau join?

fiziy:
dem...
ko wat aku kelaparan kembali...
(padehal baru bedal kambing panggang tadi)

farah sr:
eh!
x la...
mmg mlm...
betul...

Izzah said...

errr..

baca 2 3 kali baru perasan westren tuh.
nahaha:D
da jadik lamabat sikit.

Ayu Hasman said...

hahahahahaha....lawak seyh owner kedai tu...

Einy~Carol said...

hahaa..kasik ja RIDER-KICK kat si yosh tu! hahaha

Dhada said...

Hah HAHAHA ;D

poyotito said...

hahaha
gua baru perasan.

indah-chan said...

smlm aku dah terrJOIN kamoo.

g pekena chicken chop. fuuhh
mmg westTrend ahh!!

l.i.f.e said...

hahaha...harus masukkan dalam suatkabo. mana tau dpt hadiah saguhati RM100...cuba!

Anonymous said...

hahaha cilako! bodo aa kawan ko ni..soh dia blaja ckp dulu aa sblm menceburi MLM..

mrblind said...

ini mana punya malaun yg buat sign board nih..dulu x pergi sekolah ke..

Anonymous said...

ko gossip girl...huhu.dasyat!takpe makan dulu, MLM tu, kemudian2..layan perut comel tu dulu....hahahaha:)mamapower

Rajuna said...

argh.nasib baik bukan mlm. kalau tak join gak makan tu.

Jack a.k.a adDam said...
This comment has been removed by the author.
Jack a.k.a adDam said...

Duh, lame tak taip komen..
Banyak typo....
Eih aku pernah kene tarik join UpTrend.
Taktik die blanje makan gak.
Agaknye MLM = Mari Lah Makan kot?

Rahimin Idris said...

nak join? hahaha

Don Balon said...

selamba la tu malas nak tukor signboard dah tu..kos plak nanti..hihi

Hajime said...

izzah malik:
ah!
sello!

are you?:
kedai?
kompeni le tu...
mlm...

carol~lyzam:
raida punch!

dhada:
=oD

poyotito's:
ah!
sello gak!

valsa nine:
wah!
x ajak pung...

l.i.f.e:
menarik ideat u...

che sue:
die dah tere dah...
dah dapat konci umah lagi...

mrblind:
malaun sdn bhd...
design signdboard dan yg sewaktu dgnnye...

anonymous:
layan2...
-hajime-

rajuna:
ko x join qamu?

comment deleted:
nak join dok?

jack a.k.a addam:
ah!
tu la...
ramai gile peminat ko carik...
seb baik bukan aku yg kene...
yos yg kene...
wah!
aku rase begitu la...
anda hebat!

rahimin idris:
mau?
meh aku bawak ko...
jadik downline aku ek!

don balon:
tukar?
nape lak ek?
mmg betul tu...
xde salah pung...

kecik said...

ya rabbi.memang west trend!
pasni nak bukak kedai eaast trend!

Hajime said...

kecik:
ah!
sile2...
jadikan saye sebagai penceramah ya!