Thursday, October 09, 2008

Bau Wangi?

0400 local time. 1200 UTC time. Jumaat. Aku, Sasha dan Joe on the way balik rumah. Aku kena menghantar mereka ke Setiawangsa, rumah Sasha. Joe tidur rumah Sasha. Ketika ini, Wagedek masih lagi menemaniku.

Kami dari Petaling Jaya. Melalui Middle Ring Road 1 atau Jalan Lingkaran Tengah 1 atau Lebuhraya Mahameru. Sepanjang perjalanan kami bercerita kisah-kisah Angker. Ketika kami melalui kawasan Kenny Hill (Sasha kata Kenny Hill), suasana di dalam kereta automatik menjadi sepi. Aku tercium bau yang wangi. Sasha senyap membisu. Begitu juga Joe. Joe ini bukan lelaki ya. Perempuan.

Sasha duduk di sebelahku. Aku lihat dia seakan-akan mengecil. Mengerekot. Seperti cuba menyamar penyu yang hendak menyembunyikan dirinya di dalam cangkerang. Joe di belakang bergerak ke hadapan dan memeluk sit Sasha.

Aku? Selama ini aku memandu, 75% aku akan melihat menerusi rear mirror dan side mirror. Tapi, ketika ini, aku cuak untuk melihat menerusi rear mirror dan side mirror. Otakku mula berimaginasi.

Imaginasi-imaginasiku:
  • ada sesuatu terbang di sebelahku selari dengan kereta.
  • rambut atau tangan perlahan-lahan turun di cermin depanku.
  • terdapat 'orang' lain di sit belakang.
  • tetiba ada sesuatu jatuh di bonet hadapan keretaku.
  • budak kecil warna biru duduk kat bawah stereng.
  • ramai-ramai sedang 'lek lu sap kok lu' di bonet belakang.
  • sebenarnya bukan Sasha atau Joe yang di dalam keretaku.
"Eh! Korang ada bau wangi dok?"

Aku memecah kesunyian untuk melenyapkan imaginasiku. Tapi Sasha dan Joe masih begitu. Menyamar sesumpah. Kaku sahaja. Sepanjang perjalanan begitu. Sehinggalah sampai ke rumah Sasha.

Selepas menghantar mereka, aku semakin cuak. Aku akan berseorangan sehingga sampai ke rumahku. Dah le aku akan melalui jalan yang gelap dan sunyi. Duh...

Aku meneruskan perjalanan. Hatiku berdebar-debar all the way to rumahku. Sampai sahaja aku di hadapan rumahku, azan Subuh berkumandang daripada masjid di hadapan rumahku. Aku menghembus nafas lega. Alhamdulillah, tiada apa yang berlaku.

20 comments:

Jack a.k.a adDam said...

Perenggan dua baru nak cakap Joe tuh popwan...
Hapedaa...
Eih mane entry pasal chatting? Tuh kat entry aku banyak yg komen pasal 'asl plz'.
Aku malas nak esplen lagi, kasik can kat enko dulu..
Nanti enko tuduh aku cilok idea lagi...
Sobs!

p/s Kelas 2.30pm batal, pokemon!

Hajime said...

jack a.k.a addam:
oh!
nanti...
arini tema alam angker...
kang aku dpt sms berantai lagi kang...
later2...
ah!
batal!
best2!

alif-mikail said...

ASLR..

koi masih tak pueh hati pasai Mirc.. ching!!! bunyik parang tajam berkilat

dzul said...

hahaha..takde ke imaginasi darah kluar ikut lubang air cond?..

WorkingMama said...

seram...seramm...
meremang tak bulu tengkuk ko?
malam jumaat ni..
haishhh...

l.i.f.e said...

ahhh anti climax ah citer ko ni...*marah*

Anonymous said...

haha.
imiginasi sbb byk comics!
:P
buatlah cerita alam angker yang betul2
tak syiok la.

Denanz ... said...

errr ... yang wangi tu, shasha ke?

Izzah said...

kawan saye kate,kalau bau wangi tu,
memang ade benda la,
tapi kalau kite tegur,

lancome or burberry.

hilang la bau tu.
insyaallah:D

*seram kut. kalau saye tu da tutup mate pure2 tido.

Jack a.k.a adDam said...

Lagi seram kalo 'hantu' tuh belari² kat sebelah kete
Sape yg bace Detektif Conan sila igt balik babak Patung Anatomi berlari² di sekolah Conan. Kalo tak ingat, sila copy link ini di url anda;
http://www.onemanga.com/Detective_Conan/154/04/

izzah malik:
Kalo enko tutup mate alamatnye enko naik kete lain laa mase balik tuh nanti...

Anonymous said...

tu aa dianyer asik jadi batman balik sesubuh...reti lak takut...

yoshz said...

tu malekat lalu suruh semayang suboh. WGD tu banyak maksyiat.

Hajime said...

alif-mikail:
snikt!

dzulkarnain mohamad:
dem...
ko telah menambahkan satu lagi ketakutan aku...
isk...

farah sr:
off course...
(menggigil2)

l.i.f.e:
erk!
nanti aku wat alternate ending ek!
maaf!

yanhashim:
ah!
baiklah!
(sambil mengkaji blog dzulkarnain mohamad)

denanz:
x...
time tu balik...
dah ilang dah bau sume...

izzah malik:
oh!
ek?
nanti nak try a...
erk!
kang kitorang lak yg jadik penunggu situ kalau tutup mate...

jack a.k.a addam:
oh!
dem...
camne aku lupe ni...
youchi takatoo leh ingat ni...
isk...

che sue:
aiseh...
kene ceramah...
isk...

yoshz:
ade benarnye kenyataan tuan hamba itu...

syafiqah said...

daya imaginasi yang tinggi. =P

Hajime said...

ah!
tu la...
camane le nak ilangkan...

Unknown said...

mr hajime..aku mohon permisi nak linkan blogmu di blogku..bulehla yerr..tak buleh aku bulehkan jugak.sekian

Hajime said...

dejury:
ah!
buleh saje...
nak link ke ape ke...
silekan...
dialu2kan...
saye pun begitu jua ya!

Rahimin Idris said...

aku dulu selalu imaginasi lampu motor jadi kepala dan handle jadi tangan hantu!

Tny said...

Haa... tu lah.. merayau smpai ke pagi.. errmm.. x pun.. nk jadik cm iklan.. x pakai seat belt tu.. haaa... korang x guna seat belt kot??

:D

Hajime said...

rahimin idris:
pergh!
angker...

tny:
erk...
isk...
bukan...
tak merayau...
(anak mata lari ke kiri ke kanan...)
ah!
tul gak ek...
patut time tu brek mengejut...
sure ade 'sumting' tercampak ke depan nanti...
=op