Wednesday, October 08, 2008

Kuih Roti Canai?

Breakfast di kedai hijau belakang office. Ada seorang pelayan wanita. Rasanya dia dari Indonesia.

Rakan sepejabatku Ida (bukan nama sebenar, nama panggilan) telah menelefon seorang lagi rakan sepejabatku yang sedang makan bersamaku, Abang Haji (bukan nama sebenar, nama panggilan baru). Ida ingin meminta Abang Haji membelikannya makanan.

"Hello."

...

"Kuih?"

...

"Eh! Kuih ada tak zim?"

"Entah! Ko tanye la dia."

Aku menunjuk ke arah pelayan wanita yang baru itu tadi.

"Kak! Kuih ada tak?"

"Kuih? Ada!"

"Kuih apa ada?"

"Roti canai!"

Apakah?

Inikah kuih yang dimaksudkan?

*lepas tu layan gak la gelak... cian pelayan tu... ah! aku berjaye membuat pos yang pendek!

26 comments:

Am said...

ah!
lama tak bedal roti canai kat hijau!
tunggu auntie engineer balik dulu.
ngaa..

alif-mikail said...

roti canai kat hijau tu.. penebarnya mamak.. koi cukup geli-geleman bile sebut mamak a.k.a ANE..

eleh! Ojie syuke sangat dengan ANE.. ehehhe.. apekah!

Hajime said...

am:
ah!
ayuh!
next wik!

alif-mikail:
oh!
ini penebar bukan mamak...
best!
tp makin mahal makan kat sini...
isk...

Rahimin Idris said...

kuih? ok juga kot. kalau kuew tiau? kuih kuew tiaw?

yoshz said...

Sana pun ada kedai ijau?

kecik said...

muahah.ini rupanya blog budakyangbijak.
budak yang jahat baru puji anda dekat kotak maki hamun bersame chegu maimun dekat page dia.

yeah.sudah menjejak sini

Wardrobe kita said...

ya ya..cuba ko fikir dari sudut tepi..bukan ke roti canai ni tergolong dalam kategori kuih?
org jea jarang praktikkan..ke dalam ketegori roti?

eh,aku pulak confius...lallala....

Anonymous said...

peh baru aku tinggaikan mesia sebulan, roti canai dah tukau nama ek..peh ni apa pulak..biskut karipap ke?

WorkingMama said...

aiseyyy...
rindu nak makan roti canai lak..
baru nak diet..

Anonymous said...

terima kasih ya cik hazim.
buat saya ketawa petang ini.
hehehe
kuih..
kuih roti canai..
haha
betul lah encik rahimin.. kalau dia cakap kuew teow? mahu bengang dibuatnya. haha

Hajime said...

rahimin idris:
mmg aku tiaw la die...

yoshz:
mustila...
tp aku sbnarnye xtau nak panggil kedai ape...
interior die oren...
oren + hijau...
agak bangla bukan?

kecik:
ah!
welcome...
jemput2 la dtg selalu ya!
oh!
selalu die kutuk...
kali ni die puji ek?
(slambe wat bidaah)

qaseh.darwisy:
betul gak tu...
cube kalau name die canai je...
sure org panggil kuih canai...
pasal kite panggil die roti canai...
baru kite tak terpiki masukkannye ke golongan kuih!
ah!
saye harus meminta maaf dgn pelayan tersebut...
eh!
ape ni!
(kepala pusing)

che sue:
xpe...
ape2 yg terbaru saye akan updatekan tuk anda...

farah sr:
ah!
ayuh!

yanhashim:
kasihmu diterime...
semuga ceria selalu ya!
ah!
takpe...
kalau kuay teow buleh lagi diterime...

dzul said...

hahaha
dia dengar tak kau gelak lepas tu?
kalau dia dengar, esok cuba kau tanya,

kuih roti canai ada tak?
tengok apa pulak jawapan dia.

Ayu Hasman said...

pasni nak g order...
mamak...kuih capati satu!

Jack a.k.a adDam said...

Lawa tak pelayan wanita baru tuh?
Free hair tak?

poyotito said...

cilakak jack!
gua baru nak tanya.

Aku said...

hehehehhe....nanti blh marketkan roti canai sebagai kuih segera

indah-chan said...

haha

roti canai adalah sejenis kueh

boleh la buat kueh canai pulak lepas ni!

p/s: lewat mlm, smlm, akoo order roti tisu. first time makan. erk! rugi tak order KUEH tisu. hohoho

fadzil hafiz said...

cian pelayan indon tuh!!!
mana tahu kt indon sana mmg die panggil roti canai cenggitu??
muahahaha...

Danielle_Corleone said...

gua rasa ni adalah kuih sebab buat pakai tepung. hahahaha.

Tny said...

Laaa... besaq nya kuei hang akak oiii.....

Sungguh baru... kueh cmni, kena jwb ngan dia.. x bule...

Hajime said...

dzulkarnain mohamad:
oh!
die x dgr...
kaber line...

are you?:
ah!
ayuh!

jack a.k.a addam:
biase2 saje...
x pakai skirt pendek...
ko x suke...

poyotito's:
ah!
aku baru nak bg jawapan yg same ngan jack a.k.a addam!

hanim:
menarik tu...
pastu leh export!

valsa nine:
kueh cheese campur pisang layan...

padelkopak:
oh!
tul gak ek?
nanti aku tanye tukang cuci opis aku...

danielle_corleone:
dem...
ko jgn kompiuskan akulagi...

tny:
betul betul betul...
(gaye upin ipin)

l.i.f.e said...

hahaha..kalau roti canai tu kueh, kuah kari atau dal dipanggil apa pulak eh?

Izzah said...

Danielle_Corleone said;
gua rasa ni adalah kuih sebab buat pakai tepung. hahahaha.

*kalau cenggitu,jemput-jemput,lempeng,pengat..bole la panggil kuih.

mama,nak kuih lempeng satu!

Hajime said...

l.i.f.e:
err...
inti!
saye mau inti kari!

izzah malik:
err...
tu sume mmg bukan kuih ke ek?

Anonymous said...

Salah ke?...Kalau gitu roti canai tu dalam kategori apa? mi? kek? tit bits?ha...ha...

Hajime said...

hidemichimomotani:
err...
isk...
tidak!!!
(melarikan diri)