Monday, October 06, 2008

Neslowwwais!

Fuh... Lama tak layan breakfast. Tapi hari ini semua kedai tutup lagi. Diorang ni nak berniaga ke tak ni. Sedikit emo.

Nak tak nak aku kena pergi kedai mamak. Aku kureng sikit kedai mamak ni actually. Tapi belasah sudah. Aku perasan para pekerja lama macam dah tiada. Semua muka baru jer.

Seorang pelayan datang mengambil order. Hari ini aku terasa nak minum neslo ais. Lama dah tak minum minuman bersusu.

"Cha! Neslowwais wwunne!"

Pelayan tersebut menggeleng kepala.

"Aler, kalau camtu bagi teh wo wais la."

Aku sedikit kuchiwa.

"Milo ais satu cha."

Pelayan tersebut mengambil order rakan sepejabatku dan berlalu pergi. Ketika sedang rancak bergosip raya sementara menunggu order kami sampai, aku terperasan mamat di meja sebelah aku punya minuman.

"Eh! Meja sebelah ni minum nescafe kan?"

"A'ah la. Nampak cam nescafe."

"Tadi ko order milo kan?"

"A'ah."

Kebetulan pelayan tadi sampai dengan minuman kami, teh o ais dan milo ais.

"Cha! nescafe ais ade tak?"

Pelayan tersebut menganggukkan kepalanya.

Apakah?

+

=

*aku harap macha tadi bace la blog aku ni...

27 comments:

fadzil hafiz said...

apakah?

apa kejadah semuanya ini???
abeskan ayat tu bro...haha...

Sweety Cutielady said...

Kesimpulan... Berbicaralah BAHASA MALAYSIA yg betul.. ngeh ngeh ngeh.. macha tu dok pehe ko kecek gapo.

Ki Kiey said...

haha.

bahasa jiwa bangsa;]

Izzah said...

macha macha,

haih.

Hajime said...

padelkopak:
apakah?

ct cutielady:
die bukan x paham...
tp die x belajo lagi neslo tu ape...

kikiey:
yeah!

izzah malik:
haih...

poyotito said...

pagi2 dah minum ais.
bahaya untuk kesihatan batin tu dude!

Wardrobe kita said...

haha...baru smp kot dia tu..x familiar lg dgn neslo ni..mana la ada kat tpt dia nu..ko pun satu..lain kali order neskepi + milo + susu + ais...baru la dia tau...

Hajime said...

poyotito's:
eh!
ek?
shh...
jgn smpai org lain tau aku minum ais pepagi ni...

qaseh.darwisy:
tu la pascal...
pasni aku nak try tanye ovaltine lak...

yoshz said...

Tu belum ko mintak air Kickapoo susu lagi.

biskutrajin said...

bos die kne lebihkan tusyen bahasa melayu kepada macha td..eheh

Hajime said...

yoshz:
kickapoo susu best dok?

biskutrajin:
tu la pascal...

arianna adrizal said...

dey,
kalo ikut kamus verbal dorang.. geleng tu tak sama maksud geleng kepala bangsa lain.

yoshz said...

best doh. tapi paling siok fanta merah ngan susu. Tess..

Tny said...

Hahaha!!! :D
X kan emo ngn Ane kot??? :p
Nanti dia jwb "Tak blehhhh..." dgn suara kecek dlm ank tekak br tahu!!!

Neslo.. my fev too.. tp susah nk berbuat biz nanti.. susah nk tuttt..tuuuttt...

:D

Anonymous said...

bakar je kedai tu kalau dia x tau apa itu neslo ais..=p

Jack a.k.a adDam said...

Kalo macha tuh bace blog enko pon lom tentu die dapat tangkap point enko yg sebenarnye weih...

Hajime said...

arianna adrizal:
eh?
lain ek?
ape ek?

yoshz:
ah!
fanta merah ngan susu mmg superb...

tny:
hahahahahahaha!
dem...
tgh menaip sambil gelak guling2 ni...
x bule...
x bule...
ah!
tiru!
blasah sudah...

nem0 o0h nem0:
err...
bakar org je ok dok?

jack a.k.a addam:
tul gak tu...
satu hape die tak paham...
ko leh gi terangkan kat die dok?

Tny said...

Ermm.. ke td, u mintak segelas neslo Ane..

Hahahaha.. x bule..

:D

Hajime said...

tny:
(masih gelak berguling2)
x bule!
x bule!

WorkingMama said...

ane tatau lagi neslo tu apa..

Rahimin Idris said...

hoh, lain kali bawak signboard je senang. nak order junjung je signboard tu!!!! suara pun jimat!

Hajime said...

farah sr:
ah!
tu la pascal...
(berape kali pascal aku dah sebut da...)

rahimin idris:
menarik gak idea ko tu...
jap2...
aku nak wat jap...

Anonymous said...

fanta merah dengan susu best?
tak pernah cuba..
nak cuba lah sat lagi..


(erk..yang nak duit..nak beli fanta merah..

Hajime said...

aku_yanhashim:
eh?
duit dapur abang kasik aritu dah abih ek?
(sambil mengeluarkan duit)
barang mekap sume ade lagi dok?

Airinar anastasia said...

paa..aku rs lu kena ckp mocha baru dia paham la..dia dulu keja starbucks ngn dyana..tak cy...balik ni..lu try mintak dia caramel machiatto satu..trus..konfem dia angguk kepala smpai tanak berenti..

p/s: tanak wat open house ke thn ni?haha

AnneAnne said...

haha.
boleh keje kat mamak jadi pebikin air ni.
gantikan macha lampi itu.
;p

Hajime said...

~syorre~:
oh!
tul gak ek...
jap lagi aku try...
caramel machiatto une!
(berbelit lidah aku menyebutnye kang...)
p/s: dun know yet... insyaallah ade... tunggu....

diana:
ah!
ayuh!