Tuesday, October 28, 2008

Pertarungan Snuker

Nama: Hasmadi a.k.a Madi
Wakil: Kuala Lumpur
Gelaran: Dewa Letup
Tinggi: 175
Hobi: Melayan lagu abah-abah

Wakil Kuala Lumpur ini digelar Dewa Letup kerana kekuatan pukulan beliau sehinggakan bola-bola seperti menggigil-gigil tidak tahu untuk pergi ke mana. Malah bola terkeluar dari meja snuker seperti perkara biasa bagi beliau. Cuma bola yang terkeluar belum sampai ke tandas lagi.

Nama: Hamizul a.k.a Meezul
Wakil: Terengganu
Gelaran: Dewa Straight
Tinggi: 173
Hobi: Menonton video klip Morning Musume dan menari para para

Beliau juga kadang-kadang dipanggil Emang Manang. Ini kerana gaya beliau memang seakan-akan Eman Manan (kalau nak jumpe Eman Manan, pergi ke Pusat Snuker Taman Melawati). Gelaran Dewa Straight memang sesuai untuk beliau kerana pukulannya tidak pengkau. Mungkin memang dari kecil tangannya sudah dibedung.

Nama: Hazim a.k.a Hajime
Wakil: Selangor
Gelaran: Dewa Snuk
Tinggi: 184
Hobi: Menonton video klip Morning Musume dan menari para para (pengaruh Meezul terhadap rakan sebaya)

Dewa Snuk bukanlah bermaksud beliau hebat menynuk orang. Tapi kerana beliau selalu kena snuk oleh Madi dan Meezul.

Total Win untuk ranking Oktober:
Hajime: 8
Madi: 6
Meezul: 5

Tarikh: 27 Oktober 2008
Tempat: Pusat Latihan Snuker Wangsa Maju
Pusingan: 20
Markah: Hajime 10 - Madi 25 - Meezul 21

Hanya tinggal bola hitam sahaja. Aku tidak boleh menang. Bola hitam 7 point. Tak cukup. Aku perlu buat sesuatu.

Madi telah membuat pukulan. Dia terplacing bola hitam betul-betul di pinggir lubang. Dia pergi duduk ke satu sudut dan aku lihat dia senyum tak sudah.

"Dem. Camane ni. Kalau aku masuk, dia menang. So total win aku ngan dia makin dekat."

Tiba-tiba aku dapat satu idea. Aku berlakon. Konon-konon aku terlepas cue aku. Bola putih terbergerak sedikit. Faul. Tolak 7 markah.

Dengan mudahnya Meezul menyetlekan bola hitam dan menjadi juara.

Markah: Hajime 3 - Madi 25 - Meezul 28

Yeah! Dengan taktik keji, aku masih 2 kemenangan dihadapan mereka. Di satu sudut, aku dapat rasa aura maut yang kian marak.

Ah! Adakah aku tidak pandai berlakon?

Total Win untuk ranking Oktober:
Hajime: 8
Madi: 6
Meezul: 6

*aku dengan selamba menghantar surat cabaran secara terus kepada sifu aku... yoshz... ada berani?

31 comments:

Am said...

ah!
dewa bertiga!
kalo camni aku pon mau join!
p/s: fyi, aku hanya sekadar tukang kira sahaja sejak zaman mmu lagi (i'm all about numbers man).

l.i.f.e said...

hah..apa benda pun aku tak paham. tapi kalau nak merusuh, agaknya cue sama bola tu boleh jadik senjata tu. mahu cuba?

Anonymous said...

fight table jom!

Wardrobe kita said...

peh..aku x paham..menda la..

mrblind said...

main kalah bayar la..ada berani?

yoshz said...

tak berani aku. kau kira pun tak reti. kau faul tolak 7 bukan 4!
Pasal kau faul itam dowh...

Dan since Madi jln sebelum kau, kau foul dia boleh amik bola hitam tu instead of meezul. nasib baik madi tak tau...

Alya Shaka said...

klu i main snuker cam kelakar jer...asik kena bola kat sipiii jer...tensi donk!

Hajime said...

am:
ayuh!

l.i.f.e:
menarik gak tuk dicube ni...

encik bibir:
ayuh!

qaseh.darwisy:
blasah sudah...

mrblind:
err...
x berani...
(cuak+neves)

yoshz:
erk!
typo tu...
(kaber2)
tp rules yg ko ckp last ayat tu...
aku wat kalau aku kene snuk jer...
bukan sume faul...
camtu ek?
hmm...

eliyashaka:
ah!
meh sini ajar...
wink2!

Anonymous said...

huh aku tak reti bahasa snuker...men karom reti arr

Izzah said...

x pernah paham dengan permainan/sukan ni.

Madie said...

yoshz: aku tau kira la...tapi sebabkan kesian kat uncle hazim so wat tak tau je la...kira lump sum je la...nanti kat opis x bercakap dengan aku pulak...asyik aku menang je...haha

Einy~Carol said...

sah nie smua gambo korank semalam pas beraya umah kutet ek. hampeh.

Hajime said...

che sue:
ayuh!
kerom!

izzah malik:
ah!
saye pun tak reti sgt...
blasah sudah...

madie:
alasan...

carol~lyzam:
aiseh...
kantoi...

indah-chan said...

whaahaha..

xpaham.

hoho 8)

kecik said...

sumpah kecik xpaham spatah haram!

Anonymous said...

apsal tak letak berat sekali aakk....")mamapower

yoshz said...

madie: aku faham dan bersimpati terhadap nasib buruk kau.

Rahimin Idris said...

jo seframe? aku dewa bola melyang ke lantai!

Hajime said...

valsa nine:
ah!

kecik:
ah jugak!

anonymous:
err...
pasal bukan pertandingan tinju...
so xde light weight heavye weight ke ape weight ke...

yoshz:
nasib main peranan juga...

rahimin idris:
jum2!
leh masuk team dewa2...
=op

WorkingMama said...

snuker2 nih..
aku tak tau
so,
takde komen
:D

Fiziy said...

aku main yahoo pool pun xreti. HAHA

Cinoi Lavigne said...

ptt nye biar je madi menang (wlupon i x knal madi), sbb bila bg meezul (pun i x knal), total win dia jadi sama ngn madi..so pertarungan seterusnya, u kene fokus kt 2org..ptt masukkn je bola itam, biar madi mng, meezul masi t'tggal sedikit jauh..so next game, bleh fokus kt madi je..

Hajime said...

farah sr:
saye juga!

fiziy:
meh aku ajar...

qi_cinoi.lavigne:
erk!
better mizul menang...
so masih 2 kali menang di hadapan diorang...
kalau madi menang...
tinggal satu je di hdapan...
so kalau madi menang lagi...
dah seri!
so now...
diorang kene menang 2 kali lagi kalau nak seri...
tp takpe...
kedudukan skang dah berubah!
10-7-5!
yeah!

Cinoi Lavigne said...

oo..semlm men 3 game..
eh 5??
meezul kan dh 6..
isk jahat kamu..cmne bleh bkurang...kamu mmg bniat utk menang.

Hajime said...

qi_cinoi.lavigne:
aiseh...
kantoi...

Madie said...

hazim...sapa x kenal sanggup buat apa saja asalkan berada dikedudukan terataskekadang tu x foul pon di kata foultp x per la mengalah je la 3 mata je bezanya x jauh pon...anyways thnk qi_cinoi.lavigne

Hajime said...

madie:
ah!
alasan...
semalam camane ek?
ade alasan dok?

Madie said...

takder alasan..ari ni ade beran ke?

Hajime said...

madie:
bring it on!

Anonymous said...

Lain kali sebelum main snuker belajar main guli dulu!

Hajime said...

hidemichimomotani:
guli?
tadehal...
bring it on!