Thursday, October 16, 2008

Kucing Lagi?

Disebabkan ada orang telah mengomen padaku yang dia mahukan kisah angker sebenar, maka aku akan ceritakan yang pernah berlaku pada member aku, Jaguar (bukan nama sebenar, nick di sembangtoys).

Diharap kepada yang mempunyai jantung yang lemah supaya membacanya beramai-ramai dan bukan berseorangan di bilik . Bawah 18 tahun juga diharap dapat membaca bersama ibu atau bapa anda.

*sebenarnye aku x sempat update... pasal tulang ngan ade meeting jap lagi... so aku copy paste saje... enjoy ya!

"ade satu time tue, arwah mak and nenek aku tinggal berdua aje..mase tu bapak aku tgh posting kat sabah..so nak jd cite malam tu takde karen..and time tu kalo tak silap family aku dok kat PD..(mase tu aku blum lahir lagi)

so mlm..dah la takde karen..so mereka berdua dok jelah lepak²..and kalo tak silap aku time tu arwah mak aku baru keguguran...tgh rilek², mcm dgr bunyi berkocak..kuat jugak lah bunyinye...arwah mak & nenek aku pun jd kalut sket..'Benda ape bunyi kocak mlm² bute nie?' then slow², merangkak kuar dr bilik bertemankan lilin..then dlm samar², nampaklah sesuatu...kat ruang tamu family aku ade letak balang isi ikan perhiasan..ikan emas kot..kat situ dorang nampak seekor kucing ngah kocak² air dlm balang tu..nak main² ngan ikan..

tp yg misterinye..balang tu berada di atas meja..(meja or almari aku tak pastilah)...meja yg tingginya paras dada org dewasa...and kucing tu bukan duduk atas meja tu..kakinye kat atas lantai and tgn dia kocak² air balang tu.....Masya allah..badan kucing tu jd panjang....

apa lagi..bedezup dorang masuk dlm bilik...and lepas beberapa ketika, dengar mcm bunyi org kunyah sesuatu..arwah mak & nenek aku buat dek je dlm bilik..tak berani kuar...sampailah besok pagi...

and pg tu check²..janin baby yg gugur tu dah takde..padahal letak dlm baldi..tutup ngan dulang and letak batu giling...takde kesan bersepah..dulang tertutup rapihgan batu giling kat atas dia..tp janin tu dah takde... masya allah..astragfirullah hal azim...." -Jaguar-

Cerita ini tidak di edit. Straight from the heart of Jaguar. Cewah!

23 comments:

kecik said...

woo takot
xmau bela kucing ag dah!!!!

alif-mikail said...

uuu.. ni sabah punye cerita..

boleh tanya kikiey..

tapi time koi pergi sabah dulu pun .. memang angker sungguh.. nanti la koi cite..

sbb org tak suke koi cite pasai kisah lama² dem!

Tny said...

Alaa... cerita misteri plak.. scary movie type ke real ni?

Jack a.k.a adDam said...

Sbb kan dah ade org komen nak cite angker yg sebenar.
Aku nak komen sile buat kisah angker pade waktu yg sebenar.

Tgh ari post cite angker?
Kamon....
Aku slambe jek bace cite nih sambil tutup lampu.
Tak rase cuak dan takut langsung!
Huh!

mrblind said...

boleh masuk dalam kisah benar nih..hehehe..

Hajime said...

kecik:
ah!
same le kite...

alif-mikail:
oh!
ek?
cite la...
cite la...

tny:
ah!
butul punya...

jack a.k.a addam:
satu soalan...
yg ko bace skang apesal ek?
cite angker adelah untuk khamis malam jumaat...
pembace blog aku ade 2 type...
satu bace pagi...
dan satu bace malam...
aku post awal pasal tuk pembace pagi...
di mana diorang sure takkan bace malam kang...
mmg diorang xkan seram skang...
kalau malam kang teringat camane ek?
kalau la aku post malam kang...
diorang bace esok!
so ade feel malam jumaat lagi ke esok ek?
nak tunggu minggu depan?
kamon...
camni la...
ari khamis je...
ko xyah bace blog aku awal sgt...
gi bace tgh malam...
haih...
takkan itu pun aku nak kene ngajo...

mrblind:
bule2!

Izzah said...

ala,seram la ni. ish.

*gi tangkap kucing masuk lam sangkar*

Am said...

aku nak citer encik kuning.

WorkingMama said...

aku baca entri ko kul 4.30pm..
dalam opis..
sekejap2 baca..
sekejap2 minimize..
kenapa?
bukan seram kisah angker ko..
tapi,
seram kalu kantoi ngan bos.
:D

dzul said...

biasanya gitu nla..kalau takmau jumpa mmg terjumpa..kalau nak jumpa mmg tak jumpa..

apebenda la tu?

Anonymous said...

thanks for the real angker
gila lah..
u ingat tak link pasal qarin tu?
i baca separuh pastu terus tutup
nak sambung baca masa org ramai kat rumah..
takut seh..

indah-chan said...

angker tol ah kne ngn timing aku bace kul 12midnte.. tapi aku baca dlm music yg kuat bertemankan housemet yg duk busy wat esemen.. haha

ps: standart ah gtu.. ikan keli/sungai yg besar yg kaler gelap2 pun biase je hilang walaupun ditekup dgn batu atas penutupnye. cane blh hilang.. wallahuaklam.may be diorg tu jin.. takkan nk kasi manusia masak diorg.. wallahuaklam

ps2: akuyanhashim: nk link tu blh?? tumpang lalu ye jime..hehe

Don Balon said...

waa...betul punya angker la kue..
kucing ko macan? (sori terspeaking jawa..hehe)

Fiziy said...

aku rasa itu bukan kucing la. itu mungkin saka. jiran sebelah ko punye ke singgah cari makan jap.

poyotito said...

apahal gua jadi tak seram langsung nih?

fadzil hafiz said...

sekali sekala copy n paste apa salahnya brader!!haha...

Hajime said...

izzah malik:
ah!
aku pung!
eh jap!
kucheng sume kat kuar...

am:
later2...

farah sr:
pergh!
yg tu mmg angker...
wat la cite angker tu...
=op

dzulkarnain mohamad:
tah ler...
idokle teman tau...
tp kan antu2 ni suke makan mende alah tu...
hmm...

akuyanhashim:
sudahkah anda membacanya?

valsa nine:
nak link ek?

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2004&dt=0822&pub=utusan_malaysia&sec=bicara_agama&pg=ba_04.htm&arc=hive&arc=hive

http://id.wikipedia.org/wiki/Qarin

don balon:
aiseh...
aku jowo 3rd generation ler...

fiziy:
yup!
bukan miao tu...

poyotito's:
wah!
ko mmg hebat!

padelkopak:
yeah!

ekha-bella said...

hai..salam singgah!

Einy~Carol said...

kat opiz aku pg nie pon sunguh misteri. samapi2 je kat opiz, bwh kabin tu, aku nmpak sekor arnab putih yg chumil. ah! sunguh misteri...(arini ari jumat, mende pelik jgn tegur..tp aku dah sempat usap2 kepala arnab yg jinak itu. ah! adakah aku bakal terkena sumpahan???) ah!

kecik said...

lupe nak ckp.pekataan mengomen tu rase semacam bile bace banyak2 kali.muahah

Hajime said...

ekha@bella:
salam2...

carol~lyzam:
ah!
ko makhluk aneh!
palalalalala...

kecik:
erk!
tak paham...
(naive+innocent)
=op

Anonymous said...

based on orang perempuan punya hal, actually is true.Thats way, kalau ada janin, kena kebumikan immediately, If bayi meninggal yang cukup sifat (kalau dah cukup sifatnya) dan,kalau tak sempat kebumi, kena bungkus letak paku atau benda tajam to avoid "benda-benda" lain makan:)mamapower

Hajime said...

anonymous:
oo...
gitu...