Tuesday, October 21, 2008

15?

15 perkara yang menunjukkan anda sekarang hidup dalam abad ke 21.

1. Anda termasukkan nombor pin ketika hendak memanas atau memasak makanan di microwave.

2. Anda sudah lama tidak bermain beberapa permainan secara realiti.

3. Anda tidak bercakap dengan rakan sepejabat anda di sebelah. Sekadar chatting secara online.

4. Anda menelefon adik beradik anda untuk menolong mengangkat barang yang baru dibeli.

5. Setiap iklan di televisyen mempunyai url web site di bahagian bawah skrin.

7. Tertinggal ponsel di rumah (di mana beberapa tahun lepas tidak pernah ada ponsel), menjadikan anda panik dan terus balik untuk mengambilnya.

8. Anda bangun pagi, membuka komputer dan online dahulu sebelum membuat benda-benda lain.

9. Anda mula senyum dengan menyengetkan kepala anda. =o)

10. Anda sudah lama tidak menulis tangan.

12. Ibu jari anda bergerak lebih pantas daripada jari-jari lain (pengaruh sms terhadap rakan sebaya).

13. Anda membaca pos ini dengan tersengih.

14. Anda terlalu pantas sehingga tidak perasan nombor 6 tiada.

15. Anda baru perasan nombor 11 juga tiada.

*ade sedikit edit...

28 comments:

alif-mikail said...

woooooo..

no 1.. dari kiri! pusing.. ehhee

l.i.f.e said...

arghhh...kamu juga tidak adil kepada nombor 6
eh, aku perasan lah nombor 10 tak ada

Cinoi Lavigne said...

mane u tau?i sengih..ye ke..

mrblind said...

taktik licik..

dzul said...

aku baru perasan tulisan tangan aku sudah semakin buruk

Wardrobe kita said...

hahhaaa....aku baru perasan jugak ibu jari aku lagi aktif dari jari2 lain..yeay..sihat dan bertenaga!

Haa..x aci..x ckp point.ape da..

yoshz said...

16. anda lupa cara menggunakan UniphoneKad.

kecik said...

nombo 8 tu kecik wat.

dem.same lak.

Hajime said...

alif-mikail:
hormat!
hormat ke kanan...
hormat!

l.i.f.e:
ah!
saye adil...
no 6 pegi berehat...

qi_cinoi.lavigne:
tu...
kan?

mrblind:
mane ade...
sket je...
(blushing2)

dzulkarnain mohamad:
samele...
signature makin cun...
tulisan tgn...
nurse pun x paham...

qaseh.darwisy:
same le...
cume lately ni...
telinge cepat panas...
err...
cukup tu 15...

yoshz:
uniphonekad tu ape ek?

kecik:
fuh...
aku ingat aku sorang je gitu...

Rahimin Idris said...

aku baru tahu sebab apa kacang ngan yin tu tunjuk ibu jari. senang nak sms!

Am said...

ko racist sbb tak masukkan no.6 dan no.11....sbb both nombor tu black kan?

WorkingMama said...

ciss..
mcm mana bole tak perasan no 6 ngan 11 takde?
haishhh...
anda berjaya buat saya leka membaca.

fadzil hafiz said...

lu ni la!!!ske benor trick gua dgn nombor2 nih..

tp gua x tertipu punya...gua kn ckg math!!!

Hajime said...

rahimin idris:
pakcik baru taaauuu...

am:
tp aku black gak ape...

farah sr:
ah!
ah!

padelkopak:
oh!
tp ini tiade kene mengene ngan janjang aritmetil atau geometri ya!

Izzah said...

nasib saye kalau bace memang x tengok nombor pun.tadela terasa mane.ape ade makna dengan nombor.

agaknye sebab tu saye salu tertinggal satu soalan dalam exam kut.

Anonymous said...

ni mana ko copy paste ni? dasar malas nk mengarang aa ni..hahaha..aku tau!

Winn said...

iye lah..skrg keje pakai chatting je..presentation and PR skill pon sudah berkurangan..klu jumpa org tergagap2 sudah!

Sinido Ejat said...

hahhah funny seh

poyotito said...

iye la weii..
ah sudah!habis camana ni?

Hajime said...

izzah malik:
ah!
anda perlu ubah gaya hidup anda...

che sue:
eh!
ori ni...
(kaber line)

ezwin:
yup!
tu la pascal...
time tu ayat berterabur sudah...

sinido:
ayuh gelak bersama2!

poyotito's:
sudah...
abih la...
camane ni...
ah!
ah!

Airinar anastasia said...

16perkara yang menunjukkan anda sekarang hidup dalam abad ke 21

16.. Anda tidak lg lepak2 di gerai2 apek yg jual gula2 melamine dan belon2 tiub yg kena tiub ngn straw tu..tp anda kini lepak di starbucks smbil 'lek lu sap kok lu'..haha

Anonymous said...

aku duduk zaman ape ek??

aku pon konfius.

arianna adrizal said...

errr.. i perasan no tu xde td.
so kiranya i ni hidup zaman batu lg la eh?? hehe

Hajime said...

~syorre~:
oh!
ye la...
tp cukup 15 sudah...

diloz:
paleolitik?

arianna adrizal:
erk!
maybe zaman ais ke...

Anonymous said...

konsep apa byk termiss nombor ni?

Fiziy said...

HAHA tepat kene kat aku! anda memang hebat. mintak jasa nak copy paste artikel yg mungkin takkan di jumpai. nak publish kat server apartment aku. HEHE bolehkan?

Einy~Carol said...

nie survey mane ko taram nie? hahaha..nway, mmg best! supaaa frankly!!!

Hajime said...

encik bibir:
ah!
tu la...
aku pun baru perasan...

fiziy:
buleh2...
sile2...

carol~lyzam:
whos calling me?
franky!!!
suppaaa!!!!!