Friday, November 28, 2008

Hasil Tangkapan

"Fuh..."

Aku penat. Penat menjala. Hasil tangkapan kali ini amat memuaskan. Hasmadi berdiri di sebelahku. Melihat hasil tangkapanku.

"Udah-udah ler. Kang semua kau dapat. Orang lain nak jugak."

Aku memandang serong (memandang dengan menyengetkan sedikit kepala).

"Ye la."

Aku terpaksa berpuas hati dengan hasil tangkapan aku kali ini. Aku tahu aku berupaya untuk mendapat lebih banyak lagi hasil tangkapan.

Aku pergi ke arah meja makan. Hamizul berada disitu.

"Berapa kau dapat hari ini?"

"Jap aku kira."

Beberapa saat kemudian.

"9 udang, 4 sotong dan 6 ayam."

"Cilakak! Banyak gilak!"

*best betul aku breakfast semenjak dua menjak ni... kedai cekik harga ni letak nasi goreng dia... ada udang... sotong... ayam... dah la amik sendiri... memang aku kaut la apa yang ada... harga sama je... harga sepinggan nasi goreng... best2... tu la... letak lagi RM 1.90 tuk neslo suam...



Gambar sekadar hiasan (udang yang aku dapat lagi banyak).

17 comments:

arianna adrizal said...

lapar la pulak..
mintak sket!

Darkkadabra said...

ah..kalo encik pegi makan dengan saya..mungkin encik kne trade in ayam + sotong encik dengan udang saya. Saya tak makn udang. Cucur Udang saya makan.

Izzah said...

fuiyoh,kat mane kat mane?ni nak pegi makan kat situ.
ceit,kafe cni sume dah naik harge. harge naik rasa sedapp xpe juge.
huh.

Hajime said...

arianna adrizal:
meh sini meh...
nah sikit...

darkk25:
ah!
makhluk ajaib!
patutnye anda buleh makan cucur badak sahaje...

Izzah Abd Malik:
kat blakang opis...
jum2!
tul tu...
suke ati je naik...
isk...
x berbaloi...

John Doe said...

huih..makan besar

yoshz said...

menjala apa dapat ayam? ayam laut ker?

indah-chan said...

nasik ni bpe sekilo? whahaha

naseb baik ko xkira bpe bijik nasik ko tangkap!

hzrh said...

nak yg lebih byk?masaklah sendiri!
haha

Hajime said...

John Doe:
hasil tangkapan kecik jer...

Yoshz:
ini ayam baik punya...

valsa nine:
kalau kire ikut kilo...
mmg aku buang kulit udang dulu a...

this.is.not.me:
xde thrill...
tangkap kat kolam sendiri mane ade thrill...

Anonymous said...

tahniah! bagusnyer, udang tu cam gerak2 jer hidup lagi ker?

mrblind said...

lapa pula gua tengok lu posting gambar nasi..

Ki Kiey said...

wah,banyak dapat:]

Hajime said...

Encik bibir:
wah!

mrblind:
ayuh!
makan!

kikiEy:
yup!
hasil tangkapan yang menakjubkan!

cik fatihah said...

asal xpakai jale?heh!bahan2..

Hajime said...

ms.eafatihah:
byk...
x perlu jala...
tangkap gune tangan je...

Anonymous said...

Yoshz jugak yang prihatin tentang nasib ayam di laut!

Hajime said...

hidemichimomotani:
die mmg seorang yg perihatin...
(smbil melihat yos rakus memakan ayam)