Thursday, December 04, 2008

Boyarque Reloaded (trilogi) ~18PL~

Untuk sesiapa yang tidak mengikuti bahagian pertama Boyarque Trilogi, sila klik sini... KES 1

KES 2:
Konvo UITM Shah Alam adik aku. Aku numpang rumah cousin kat seksyen berapa ntah...tapi rumah teres yg dekat2 flat.

Malam tu jam 8 hujan renyai2, tapi biase jer, luar pon lampu terang, siap rumah depan ada bebudak bujang dok lepak2 sambil main gitar lagi.

Cousin2 aku sumer kuar dating, aku time tu awek jauh, so layan tv la sensorang. Pasang citer Starship Trooper ( vcd pirate...gihgihghigih ), sampai part hero pojek ngan awek dia dalam khemah tu, aku terperasan bilik master bedroom yg bertutup ( coz cousin yg nih balik kampung ) ada bunyi cam ayaq bumbung bocoq..tiktiktik...

Aku pon dgn selamber pi carik baldi kat bilik ayaq dapuq, konon2 nak pi tadah ayaq, nanti basah lak...Aku pon bukak pintu bilik depan dan tercari-cari kat siling mana yg bocoq. Nak jadi cerita, during all these, cuma lampu ruang tamu jer yg terbukak. Yg lain, termasuk bilik ayaq dan bilik depan tak pasang ( maleh punyer pasal...lalalala )

So, cari punya cari dlm gelap tu tak jumpa lak part mana yg bocor, tapi bunyi tu ada lagi, makin kuat lak tu. Aku pon kekonon Daredevil try carik pakai pendengaran, follow bunyi tu sampai pintu almari kain depa. Pastu baru aku perasan, setiap kali berbunyi, setiap kali tu jugak pintu lemari tu bergetar...

Masa tu aku tak pikir apa2pun, cuma mcm ter'blank' jap. Aku heran apa yg buat bunyi dari dalam lemari tu...so aku terpikir dalam kepala " Tah kucing mana2 kot depa sorok dalam ni....". Terus satu bunyi me'ngiow' yang jelas tapi mendayu, seolah-olah kucing olok-olok, bergema dalam bilik tu....dan diikuti suara ketawa beramai-ramai yang bunyinya sungguh "Out Of This World"....x tau camna nak describe bunyi ketawa tu tapi mmg takder aku dengar sebelum dan sesudah tu...

Yang bestnyer aku masa tu boleh jadi bodo jap, mcm caya x caya, tapiiii...lepas bunyi berdesing kat telinga, dan tengkuk pon tingling 2-3 macam..aku dgn cuma berpelikat, tanpa baju, terus meloncat terpa pintu depan...apa nak jadi, jadilah...yg penting aku musti kuar dari rumah tu coz bunyi ketawa tu tak habih2 lagi..

DAMN, tombol pintu sangkut!!!! Cam citer hantu org putih lak...and all the while aku langsung tak pandang belakang walaupun bunyi ketawa tu mcm memanggil-manggil aku utk take a peek.

Dalam kepanikan menendang-nendang pintu, baru aku realise, tombol tu boleh turn one way jer!!! DEM LAGIK!! Cepat2 aku turn it the other way...and BANG! Aku tendang terbukak pintu dan meloncat kuar, selipar pon dan sambau sebelah....jer.

Cut story short, rupa2nyer cousin aku dah biasa dgn 'benda' tu, pantang dia jgn tutup pintu master bedroom. Aku ni ingat respek privacy tuan rumah pi la tutup....ceshhh!!!

*update pantas lagi... maaf! n sile menggigil ya!

14 comments:

alif-mikail said...

angker.. angker..

gigil ni..

Oh! patut la aircond 16°..

yoshz said...

Out of this world?

take a peek?

Wah. dah pandai BI skang!

Anonymous said...

wahhhh takut nak duduk umah sensorang mcm nehh....
seram okeh..

Darkkadabra said...

laju gile aku bace..
sampai tak seram pun..

Sasha Sharifuddin said...

yoshz..aku terhibur dgn komen kamu..

hahahah!

Izzah said...

gile ah,aku pun penah kena tindih sambil benda tu ketawa mengilai kat telinga.
seram seram..walaupun dah terang.

Anonymous said...

berpelikat...tanpa baju?? aaahh ni lagi horror dr scene ketawa2 tu...

Hajime said...

alif-mikail:
giegiel?

yoshz:
err...
betul dok penggunaan aku tu ek?

orensangkuit:
ala...
meh sini i teman meh...
=op

darkk25:
ah!
ko pembace pantas!

Sasha Sharifuddin:
eleh...
tgh takut tu...
kaber line...

Izzah Abd Malik:
wahhh!!!!!
serius ek?
(menggigil2)

Che Sue:
mmg horror...
anda kene jumpe hero cite ni...

l.i.f.e said...

seram benar lah tu!

Einy~Carol said...

cepat!cepat! part trilogi terakhir nya mane???! hakhak

Anonymous said...

xmo dok umah orang la camni

@tune

Hajime said...

l.i.f.e:
angker...

Carol~lyzam:
tunggu...

Anonymous:
duk umah sendiri je...

Fiziy said...

seram seram.

Hajime said...

Fiziy:
angker...