Tuesday, December 23, 2008

Isian Semula

"Selamat datang. Makan sini ke?"

"Eh! Tak. Makan kat sana."

Sambil menunjukkan ke arah tempat duduk yang kosong. Gadis kaunter tersenyum simpul.

"Ya bang. Nak order apa?'

Ketika ini aku ingin menjawab seperti di dalam cerita 'Gila-gila Remaja'.

*Saya nak mata awak! Hidung awak! Pipi awak!

Tapi aku kuburkan sahaja hasrat itu kerana tiada rakan disebelah yang akan menyampuk seperti di dalam cerita tersebut.

"Saya nak set burger 'Kekayaan dan Kemewahan' satu."

Nasib baik dia cepat tangkap. Aku rasa gadis ni pembaca setia blog encik darkk25. Setelah membayar, aku bergerak ke meja rakan-rakanku sambil mengomel.

"Bapak mahal burger ni sekarang. Dolu-dolu aku rasa macam 10 ringgit lebih sikit je. Sekarang, pergh!"

Tapi apakan daya. Aku dah mengidam. Bayar pun sudah. Belasah sudah.

Tengah syok melayan burger 'Kekayaan dan Kemewahan', seorang lagi rakanku sampai dengan bungkusan KFC di tangan.

"Apakah?"

"Dah aku tengok semua burger. Macam tak kenyang je. Aku belasah la pergi beli kat KFC."

"Oh! Belasah sudah."

Aku pun memang suka. Pasal KFC ada Pepsi. Aku lebih suka Pepsi daripada Coke. Tapi, yang aku suka kat McD ni, air boleh tambah semula.

Beberapa minit kemudian.

"Weh. Gi la refill."

"Duh. Aku ke?"

"Ala, pergi a."

Sudah dua orang memaksa aku. Maka aku mengambil dua bekas minuman dan pergi ke kaunter.

"Refill ek. Coke."

Gadis kaunter memandang aku sambil tersenyum.

*Minah ni dah terpaut dengan kechumelan aku ke ni?

"Yang tu boleh. Tapi yang lagi satu tu, KFC ada kat sebelah sana."

Dia menunjuk ke bekas minuman yang kubawa. Aku memandang bekas minuman yang ku bawa.

*Dem! Bekas minuman KFC yang diorang bagi.

"Err, memang la. Ni jap lagi saya refill kat sana. Saya nak refill yang ni je."

Kali cover line aku tidak cukup cemerlang seperti kejadian Dunkin Donuts. Kedengaran seperti sekumpulan syaitan sedang gelak jauh di satu tempat.

Aku? Aku sedang memasang alat untuk aku membuat RIDER KICK.

Exceed Charge...

KFC. Bukan McD.

*sile nengok kamen rider 555 di bawah... serius best...


26 comments:

Sasha Sharifuddin said...

buat lagi lawak azroy...

kan dah kene balik..:P

Cinoi Lavigne said...

"eh x, mkn kt sana" smbil tnjuk ke arah tmpat duduk kosong

tu kalau jantan yg wat, cnfirm la akak tu x marah.

i wat.ah.mau x mngamuk akak kt kaunter cashier tu.bcoz i pnah wat.n akak tu teros mengencang la plak.hampeh.

kalau jantan wat, cnfirm sengih2.

Hajime said...

Sasha Sharifuddin:
ah!
aku lupe name hero die...
azroy!
ku...
jejak...
jalan yg berliku...

Qi_Cinoi.Lavigne:
tu la...
lenkali wat kat mamat...
wink2 sket...
mane tau dpt pree...

mahata said...

1..
2..
3..

Rider Kick!

btw Pepsi > Coke.

alif-mikail said...

hahaha...

Betul jugak.. kalau makan kat kaunter karang confirm gadis tu marah.. agaggagaga..

aok ayat cover mmg power ranger... err.. raihan ranger... aggagaa

dzul said...

serius pepsi lg sedap dari coke..coke rasa dia keras. pepsi lembut n kurang manis. susah nak cari pepsi samada tin atau botol kat kedaisekarang ni. aku pn kurang sgt minum air gas mcm ni sbb gula lebih dos.

Izzah said...

kamu kena praktis lagi nih. asyik2 kantoi kat tempat makanan. ada petanda suruh kurangkan makan ni. ha-ha joke joke:D

Sasha Sharifuddin said...

rootbeer a&w lagi sedap...

Hajime said...

mahata:
raidaaa...
kicku...
yeah babeh!
pepsi!
we will...
we will...
rock u!

alif-mikail:
oh!
ayat cover tu kire cemerlang lagi ek?

Dzulkarnain Mohamad:
betul3...

Izzah Abd Malik:
baiklah!
saye akan berusaha!

Sasha Sharifuddin:
off course...

Darkkadabra said...

ah, betul. mahal sangat. mase kecik2 dlu xsampai rm19. igt nk bedal double punye.tapi kansel.

Anonymous said...

ko layak jadi farouk je weh..geng gagak itam!

Hajime said...

darkk25:
tu a...
tp 1st time tuk taun ni nye pasal...
aku blasah saja...

Che Sue:
tp farouk!
dulu...
kau liar!

mrs popo~ said...

happy meal agi best!ade mainan! :D
murah lak tuh.. :P

♥ jυℓєѕ said...

isk...prosperity burger.... =(
dh lama mengidam tp xde masa nk g mcd.lgpun duit tgh sengkek.huhuhu...

Anonymous said...

wah. apsal cool pulak aku tengok kamen rider ni?

darthmental said...

haha.camtu pun bleh kena.

henshin! :P

Don Balon said...

kuikui..
Padu.

anntaj said...

hajime, where r u???
i miss uuuu...
hihieeee...
air coke satu...tolong refill kan untuk saya
;)

Am said...

baru la aku tau ko suka pepsi rupanya.
any reason?

Hajime said...

NaDiaHaNuM~:
saye beli juga...
tp bergantung ape toys die...

juliana shahida:
jum2!
ayuh mcd!

sarloamd:
oh!
kamen rider tu mmg cool...
serius...
aku rekemen!

darthmental:
henshin!

Don Balon:
tu diorang lum kene tendangan padu maut lak...

anntaj:
ah!
im here babeh!
(blushing2+neves2)
buleh2!
saye refillkan...

Am:
yup!
hmm...
pasal pepsi lagi best?

Anonymous said...

"Saje nak menunjukkan cup McD lebih besar dari KFC, bleh refill pulak tu.. Tahniah McD!"
agak-agak bleh terima tak?

Hajime said...

Hidemichimomotani:
oh!
aku terpikir...
menarik2...

Anonymous said...

Perrrgg..ayat tak cukup power la bai!lu kena belajar "berlakon" gan akak ni.Tapi betul MCD memang 'mewah' 3 keping note merah tu kena keluar, (dalam hati beli susu anak pun lepas ni..ishh..ishk) akhirnya ku pendam je la hasrat nak beli MCD.Bila nak belanja ni!!!:)mamapower

Hajime said...

Anonymous:
ah!
baiklah!
saye akan belajar!
di mana mau register ya?
ayuh mcd!

BudAk hijAu said...

hahahahahahaha...

*aku mmg suke gelak..

Hajime said...

BudAk hijAu:
same la kite...