Tuesday, December 16, 2008

Pandu Lalu

0800. Aku sedang dalam perjalan pulang dari KLIA. Lapar. Aku terus teringat restoran pantas yang akan ku lalui nanti. Dolu-dolu aku sering ke situ apabila pulang dari KLIA. Ya, dolu-dolu aku diberikan tugas menjaga projek di KLIA.

"Ah! M!"


Aku sudah nampak papan tanda restoran pantas tersebut. Aku terus susur ke kiri dan pergi ke laluan pandu lalu.

SILA BUNYIKAN HON ANDA

"Eh? Kena bunyi hon?"

Pin!

Bunyi hon keretaku yang malu-malu alah. Seorang gadis datang ke arahku.

"Ya encik. Nak order apa?"

Aku melihat menu yang ditampal di dinding.

*Eh. Mana Sausage Mc Muffin ni.

Sekadar bercakap di dalam hati. Aku lihat menu yang ada lain. Sangat berlainan. Sekali aku ternampak papan tanda restoran pantas tersebut.



*Dem. Drive in Dunkin Donut ni. Bukan McD.

Dengan selambanya aku cover line.

"Takpelah cik. Saya pusing kereta jap. Rasanya macam nak makan dalam kedai la lepas tengok muka cik adik yang manis ni."

Gadis itu tersenyum malu.

Haih... Macammana la aku boleh tersilap berhenti ni. McDonalds sebelah sana. Sini Dunkin Donuts. Nasib baik la aku berjaya cover line dengan cemerlang.

32 comments:

Cinoi Lavigne said...

u mmg.psl mkn jek.tros cpt.smp salah.n kamu mmg terbaik cover line kan.

Adexx Boxx said...

hahahahaha lawak la plak..
macam mana lu boleh silap nie...
adoiii nasib pandai cover line...

caya lah!!

Anonymous said...

hiksss myb angker memalsu kan pandangan anda tersilap turn ke dunkin donut bukan mcD

jeng jeng jenggg

Hajime said...

Qi_Cinoi.Lavigne:
nak wat camane...
lapo...
isk...

ADEX KAWANBOXX:
cemerlang beb...
kaver line cemerlang!

orensangkuit:
dududududududududu
(soundtrack twilight zone)

Izzah said...

memang cemerlang gila. kalau saya jadik gadis tu pun peh sure yakin gila muka memang manis. ha-ha!=D

YIE[n] said...

pernah jgk terjadi..
dulu masuk kfc, tgk menu
yang tertampal didinding takde
yg saya selalu makan..
ish camne ni?
rupa-rupanya itu menu MCD..
MALU..tapi takde orang prasan
sbb itu kata-kata dalam hati..

Alya Shaka said...

oits sempat lagikk cakp 'adik manis' klu beli donut sure dpt pree tu bro...isk isk! i pun baru bercerita pasal donut juga..hehe

Hajime said...

Izzah Abd Malik:
ah!
manis macam donut!

YIE[n]
eh?
dejavu!
aler...
xyah kaber line...

.::EliyaShaka::.:
oh!
same!
adekah kite ade persamaan kimia juga?

mrblind said...

nak terguling pun ada gua baca entri lu..lawak lawak..

Sasha Sharifuddin said...

kau bab mengayat..boleh harap...

hampeh!

Hajime said...

mrblind:
kaber line cemerlang occaayyy.....

Sasha Sharifuddin:
erk!
mane ade...
(blushing2)

Darkkadabra said...

ah, kalau aku pun, guna ayat yang sama.

n a r d indie winkie said...

taktik cover line yg sgt berjaya. haha.. nak wat la camtu..:-p

Anonymous said...

cover bagus!
amboi curang!
mencih


sambil baling kura-kura belaan hajime keluar dari tingkap*

Hajime said...

darkk25:
yeah!
hi5!

n a r d indie winkie:
eh!
xle...
nanti die kate les!

yanhashim:
erk!
mane ade...
i x curang...
ayat kaber line je tu...
(sambil mengambil dan mengutip serpihan kulit kura-kura)

Anonymous said...

alahh memilih lakk..dpt makan donut pun best apa! sambil tgk adik manis...

"sini takde donut!! mencik!"

dzul said...

hahaha,
aku rasa awek tu mmg x bajet kau cover line..itu yg dia tersenyum malu tak pasal2.

John Doe said...

apsal lu tak ckp cmni,
"eh..saya tebabas la".

Hajime said...

Che Sue:
donut skang layan big apple!
ah!
donut pun xde?
ulu mane duduk ni...

Dzulkarnain Mohamad:
biasak a...
cemerlang beb...

John Doe:
xle...
malu nanti...

Anonymous said...

salam...
kakakaka...
nasib baik lar pandai cover yek...

anntaj said...

nasib baik pandai cover..sb awak mmg kreatif...:)
lalalalaa...

KARKADEWA said...

dem...
idop segan mati x maw...
nsb bek lu ni licik...
abis makwe tu ape cer..??

Tny said...

Ini mesti kes mengidam teruk nih!!!
Hahahha.. dunkin=McD so x sama!!! :P

Dunkin pun sedap..

Hajime said...

lunaticg:
tu la pascal...

anntaj:
ah!
(blushing2)

KARKADEWA:
tah!
idokla aku polo up...
blah terus a...

Tny:
yup!
tp now prefer big apple!

mrs popo~ said...

wah..cover line cemerlang..hebat2,,hihi..

Hajime said...

NaDiaHaNum~:
biasak a...
nak idup...
=oD

Sasha Sharifuddin said...

banyak kali sebut big apple ni..hint hint orang ke???

Hajime said...

Sasha Sharifuddin:
shh...
jgn bg nampak obius!

Anonymous said...

Yang aku kelakar point coverline ko tu sgtlah jitu, sgt berbakat...apa kata ko buat buku 101 Ayat Coverline... Aku org pertama nak order di kaunter restoran pantas!

Hajime said...

Hidemichimomotani:
baiklah!
aku akan cuba jaya ya!

Nurain Kamal said...

*gelak guling-guling*

Hajime said...

her:
(join skali)