Thursday, December 11, 2008

Boyarque Revolution (trilogi) ~18PL~

KES 3:

Tarikh: 1999, kerja di TM Touch.
Lokasi: Rumah bujang teres 2 tingkat, corner lot, USJ 6 (depan metro).
Masa: 0100-0230

Masa tu malam minggu, hujung bulan, poket kosong, memember keluar pegi makan lah, pergi cybercafe lah, pergi snooker lah. Aku segan nak bebankan memember aku, so aku lepak seorang diri di rumah, alasan aku dah makan (cover line).

So, 1 am aku menonton astro. Rumah bujang, tiada perabot, TV pun main letak atas lantai. Sedang aku sedap meniarap sambil berlenggeng, tetiba bunyi loceng pagar.

"Ting tong!"

Mula-mula aku ingat memember dah balik, so buat derk je lah. Lepas 4-5 kali bunyi, aku pun hairan.

"Takder kerja ke bebudak tu."

Aku jenguk keluar.

"Aik? Takder sapa pun?"

Aku call member aku, kot-kot dia saja buat lawak. Alih-alih dia jawab dia kat cybercafe lagi, siap ada bunyik "MAN DOWN!" kat background, diikuti bunyi sniper rifle.

Mesti anak-anak jiran buat kacau ni. Aku pun sambung menonton astro, Seinfield. Bila bunyi lagi, aku dalam hati dah maki-maki. Terus aku lari keluar, konon-konon mahu sound bebudak tu. Tapi sampai di gate. Sunyi.

Aku masuk rumah balik, tengah syok layan Seinfield.

"Ting tong!"

Aku masa tu tengah meniarap, dan dengan tiba-tiba, datang bunyi bingit di telinga, diikuti dengan tingling sensation. Yang lawaknya, masa tu aku sempat fikir lagi.

"Ala, kena kacau lagi."

Dengan nada pasrah, dan right on cue, satu badan aku kejang. Aku sempat taip sms kat memember aku suruh balik cepat, emergency!

The bell keep on ringing sampai la kereta memember rumah aku sampai depan gate. Terus senyap. Aku tanya memember aku masa sampai tadi ada nampak sesiapa dekat gate. Mereka menggeleng. Esoknya baru aku cerita apa yang berlaku kat memember aku.

23 comments:

Izzah said...

wahaaa..memang seram gile.
memang target kena kacau eh kamu ni?
=)

Cinoi Lavigne said...

knape la u jadi pilihan hantu tu.

mrblind said...

lu memang berani..kalau gua.dah lama gua cabut..

Hajime said...

Izzah Abd Malik:
err...
itu bukan saye ya...

Qi_Cinoi.Lavigne:
ditekankan sekali lagi...
bukan saye...

mrblind:
hmm...
tuk kali ketiga...
maaf!
bukan saye!

Darkkadabra said...

aku musykil la..astro dah ade tahun 1999 ek?

Hajime said...

darkk25:
ah!
sile lihat sini...
http://en.wikipedia.org/wiki/Astro_(satellite_TV)

Darkkadabra said...

terbukti.
kagum saya dengan mahaguru.

alif-mikail said...

kalau koi la...

Aku : woi.. takat main tekan loceng takde pekdah la.. mai join tengok Astro baru layan!

Kalau.. koi kata kalau..

Hajime said...

darkk25:
ah!
(blushing2)

alif-mikail:
nantila...
kengkdg "kalau" ni jadik tul2...

Wardrobe kita said...

Hemm..hantu setan suka dok tpt panas..tgk,umah aku sejuk jea..rumah org beriman katakan..opss..!

Hajime said...

Qaseh.Darwisy:
patutle umah den sojuk gilak!

Rajuna said...

itu loceng amaran tanah runtuh

Hajime said...

Rajuna:
owh!
dem!
lari2!

Anonymous said...

usj 6? bagi alamat dia boleh?

Anonymous said...

apsai antu suka sgt kat ko ni??antu pun suka celebriti blog ke?

Anonymous said...

bunyi bingit tu memang petanda klasik. aku sampai sekarang kalau rasa camtu mesti ingat akan dikacau, ke aku yang mengacau? haha

Hajime said...

Encik Bibir:
aiseh...
xtau la pulak...
umah die dekat ngan tiang lampu...
pastu ade longkang...

Che Sue:
well...
u know me...
(gaya angkuh)

sarloamd:
wah!
ko pun ade spidersense!
aku rase aku la...
kaco air milo...
(selambe wat lawak+nak+kene+terajang+sampai+terperosok+bawah+meja)

Sasha Sharifuddin said...

JIME..bile mase lu jadi selebriti blog????

konpius aku!

Hajime said...

Sasha Sharifuddin:
well...
u know me...

AieSha said...

huk aloh. seram plak. dah le aku dok sorang2 ni.. errrr..

Hajime said...

aie akaike:
dem...
kalau pompuan leh le aku temankan...
=op

Anonymous said...

sib baik umah bujang saye takde loceng ting tong...
kalau dakkkkkkkkkkk

takut..huhu

Hajime said...

orensangkuit:
takpe...
nanti die ketuk pintu a...