Thursday, February 05, 2009

Tag Angker?

Tag daripada Acik Oren. Nasib baik kena dengan tema angker hari ini.

"so dengan ini wa tag sesape pengamal santau mahupun pencari hantu terutamanya Mr blind, incik Hajime dan lu smua yang tau sape sape yang boleh menelek nelek pasal saka ni..sila jawab tag wa..wa nak bawak adik wa g berubat..wa cuti minggu depan…kasi up satu entry…"

Hari itu aku baru juga membincangi dengan rakanku yang tidak perlu disebutkan namanya tentang saka. Dia ada saka. Datuknya yang membela 'benda' tesebut.

Sedikit yang aku ingat dalam perbincangan hari itu:

  • Hanya tuan empunya sahaja yang boleh membuang saka.
  • Saka akan mencari pengganti tuannya di dalam keturunan tuannya sendiri hatta bukan sedarah daging sekalipun. Contohnya menantu.
  • Memecahbelahkan keluarga. Ini kerana setengah pihak di dalam keluarga tidak akan mengakui atau percaya tentang saka ini. Jadi mereka akan menuduh yang pihak mangsa menuduh yang bukan-bukan pada ayah, datuk atau yang sewaktu dengannya.
  • Banyak perkara pelik akan berlaku. Contohnya, wujud di atas lantai dan dinding seperti tapak kaki. Lantai dan dinding itu retak ya.
Berikut laman-laman web yang menceritakan tentang saka:


Aku juga pernah berhadapan dengan situasi saka. Pemain drum aku terkena saka sejurus selepas membuat persembahan atas pentas. Boleh tak?

Apa-apapun, memang sesuai dengan namanya. Saka memang suck! So long suckers!!!

*tiada gambar angker untuk kali ini... pasal aku sedang menaip ini di rumah bersendirian dengan hujan lebat dan petir sambar menyambar di luar...

10 comments:

Qia Rosli said...

pernah ta ada saka yang ensem baik dan sopan. aku tak suka betul benda ni.

boleh buat jantung aku gugur. aku dah la penakut tahap dewa.

macha_sezs said...

ape kene mengena gambar dengan petir??

*cubaan melarikan diri dari membincangakn topik utama*

Hajime said...

kumbangkecil:
ade2...
tp bukan saka a...
sucker...
=op

macha_sezs:
tah!
aku pung tak tahu...
larikan diri?
topik ape ni?
(wat2 taktau)

Anonymous said...

lorr..ingat boleh lah tgk mcm mana ruper saka ni!

Anonymous said...

saka?gua ada saka..tapi saka gua baik je..hohohoho!amacam angker tak?

Anonymous said...

aku terjumpe video mahaguru berkaraoke.

jijiji..~~

Darkkadabra said...

aku terjumpe video mahaguru berkaraoke.

jijiji..~~

Hajime said...

Hidemichimomotani:
nak ngk?
gi ngk kat cermin...
=op

Che Sue:
pergh!
angker gilak!
ke ko yg saka ek?
=oD

Anonymous:
dey!
login la...

darkk25:
shh!!!!!

Cinoi Lavigne said...

kalau bersendirian d rumah dan hujan , petir sambar mnyambar d luar rumah, maka tidak boleh mengupload gmbar?
wah.baru saya tau.

Hajime said...

Qi_Cinoi.Lavigne:
ah!
yup!
x caye cube try...
x bule...