Wednesday, February 11, 2009

Cikgu Yang Marah ~Bab 1~

Sedutan kisah lalu:

Hajime:
Cikgu Yang Marah ~Prolog~

Yoshz:
Cikgu yang marah (prologue)
Cikgu yang marah (chapter 1)


Malas betul aku nak ke sekolah hari ini. Tapi tiada alasan untuk tidak menghadiri kelas. Semua alasan telah digunakan. Nampaknya aku kena mencari alasan lain untuk akan datang.

Sekarang kelas Bahasa Melayu. Cikgu Ahmad Jais atau lebih dikenali dengan Cikgu John.

Fakta: Diberi gelaran Cikgu John sempena John Travolta di dalam Saturday Night Fever.

Aku, Made dan Nanu duduk di belakang tengah kelas.

Fakta: Nanu = budakyangmatang@yahoo.com. Tapi sekarang tidak digunakan lagi emailnya.

Cikgu John memang malas mengajar. Selalunya dia akan beri alasan.

Flashback

"Ah! Saya migraine."

Kami di belakang menahan gelak. Kami bayangkan Cikgu John di atas pentas dengan lampu disko semua lengkap. Memegang kepalanya dengan bergaya. Sambil kaki kanan mengikut rentak muzik disko.

"Kita ke library. Jum!"

Kami menahan gelak lagi. Hampir tersembur. Kali ini kami bayangkan Cikgu John sedang menunjukkan ke arah pusat sumber dengan gaya mencucuk langit.

"Jum!" (dalam imaginasi pengarang & rakan-rakan)

Tapi, kali ini Cikgu John tidak masuk kelas. Lagi seronok. Kalau dia masuk pun biasanya kami sendiri mencadangkan pergi ke pusat sumber.

Aku bosan. Yoshz tiada di tempatnya, iaitu di barisan hadapan. Dia ingat boleh jadi pelajar cemerlang la kalau duduk barisan hadapan. Pendidikan Islam dalam percubaan SPM pun dapat C6.

*nantikan kisah C6 ini di pos akan datang... itupun kalau yoshz tak pecah lubang or pos kisah ini kat blog dia...

Aku pun susun buku tinggi-tinggi dan terus menyamar beruang berhibernasi. Tiba-tiba aku terjaga kerana mendengar suara Cikgu John.

"Hassanul mana? Mana dia?"

Bersambung...

*hari ini angker di tangguhkan untuk memberi laluan kepada pos khas... pasal yoshz dah buat chapter 1... so aku teruskan saja ngan bab 1! nantikan sambungannya... bila yoshz dah buat... baru aku buat... so... pergi paksa yoshz!

13 comments:

ekha-bella said...

daya imaginasi yg bgus..smpai aksi cucuk langit pn bleh imagine ek. huhu..

Anonymous said...

hahah taktik susun buku tu mmg penah digunapakai utk jadi tembok tido..tapi kawan aku malas nk susun..dia tongkat je dagu ngan kamus utk tido!

yoshz said...

ah pokem. kau teruskan ajer. nak harap aku sambung tah bila.

yoshz said...

"Yoshz ada di barisan depan"

oi gila. aku mana masuk kelas masa tu. kalau aku masuk, buat ape dia tanya hassanul mana?

macha_sezs said...

hahaha..
leh aku compile novel korang ni..

Hajime said...

ekha@bella:
ah!
itu biase...
imaginasi maksima...

Che Sue:
oh!
kawan ko mmg hebat!
nanti aku try kat opis ni...

yoshz:
tak kire...
kalau ko tak sambung...
aku x sambung...
ko kene marah...
padan muke!

yoshz:
eh!
ek?
aku dah alter...
maaf!

macha_sezs:
sile2...
aku nak 10% drpd keuntungan je...

n a r d indie winkie said...

gile la cikgu john ni. dah mcm cte p ramlee cikgu shaari dlm cite masam2 manis

Wardrobe kita said...

aku nk kena folo nih!

Hajime said...

n a r d indie winkie:
yeah babeh!

Qaseh.Darwisy:
sile2...

Sasha Sharifuddin said...

hahahah!aku tau climax citer ni!!!hahahah!

cepat hazim...bayar rasuah untuk aku menutup mulut! :P

Hajime said...

Sasha Sharifuddin:
ah!
xpe...
senang keje aku nanti...
=oD

Johan said...

Ahahaha.. pos ni compliment pos yoshz.. bgs bgs bgs..
Dan aku sokong tindakan ko tunggu yoshz citer dulu..
Biar yoshz citer kisah dia sendiri wakakakkaa..

mm.. masa john ckp "jom" tu, gaya yg dia buat boleh kata 80% menyamai gambar john travolta tu..

Hazim.. ko tak masukkan aku dlm blog list. canni la member 28 tahun.. aku tak nak dtg umah ko 3 tahun.. *merajuk*

Hajime said...

Johan:
tp yos kate aku tiru die...
so aku abih smpai sini je le...
maaf!
eh?
adela...
cube ngk...