Friday, February 13, 2009

Jumaat 13

Ada kepercayaan orang yang mengatakan bahawa, ketika 13 haribulan jatuh pada hari Jumaat, kita tidak boleh melakukan atau berlaku 3 perkara. Jika kita lakukan atau berlaku juga 3 perkara tersebut, kita akan ditimpa malang.

Perkara-perkara tersebut:

1. Memecahkan cermin
2. Kucing hitam melintas di hadapan kita
3. Lalu di bawah tangga


Kejadian pertama:

Pang!

"Wah! Fuad! kau pecahkan cermin?"

"Terjatuh dowh."

"Habis la. Habis la."

"Apsal?"

"Hari ni friday the 13th dowh. Kau pecahkan cermin."

"Erk!"


Kejadian kedua:

Ketika melalui koridor untuk ke kelas.

"Eh, petang ni kau ada game ek?"

"A'ah! Lawan M.C.Gay.Gay."

Tiba-tiba, seekor kucing bewarna kelabu melintas di hadapan kami.

"Erk! Habis la Fuad. Kucing hitam melintas dowh."

"Kelabu la."

"Ada hitam kan badan dia."

Fuad terdiam seribu bahasa.


Kejadian ketiga:

Ketika sedang naik ke kelas. Kami akan melalui tangga yang berpusing.

"Eh! Ni kira kita lalu bawah tangga la kan?"

Fuad senyap sahaja. Malas hendak ambil peduli.


Kejadian keempat:

"Eh! Kau tak main ke Fuad?"

Aku lihat Fuad tidak memakai jersi ragbi lagi. Padahal ahli pasukan ragbi yang lain semuanya sedang memanaskan badan.

"Kau punya pasal la. Psycho aku."

"Apahal aku pulak?"

"Kau tengok jersi ragbi aku ni."

Sambil menunjukkan jersinya yang bernombor 13.

Gambar sekadar hiasan.

21 comments:

darkwing54 said...

ah, aku xleh terima MC gay gay.....

hzrh said...

MC gay.gay????
kahkahkahakahkahkahkah~~

helomynameisjaye said...

jaga2 hajime.mlm ni pasti fredy krueger carik ko.mebe dia nyorok bawah katil.aku harap ko merubah.

mrblind said...

kebetulan ke tu..

Hajime said...

-zuh@ili-:
alamak!
lari!

HazirahMahadzir:
yeah babeh!
mari gelak beramai2!
(lari balik)

cik belacan melaka:
err...
friday the 13th...
jason!
bukan fredy...

mrblind:
yup!
kebetulan!
cerite benar...

darthmental said...

dem. aku tiap2 ari lalu bawah tangga bila nak balik umah. jason vorhees takda.. bangla ada la dok simpan basikal kat tingkat bawah. hahaha! :P

helomynameisjaye said...

ye hajime.aku salah sebenarnya.mahap.jason pasti berada bwh katil ko ngan chainsaw.jagajagajaga.

Qia Rosli said...

hahahaha.

Rockaholic said...

kalau lalu bawah ampai takde apa-apa kan?? hihihi..

macha_sezs said...

ah!mende karut marut itu. pecaye la kome~~

Anonymous said...

percaya sgt la si fuad tu dgn tahyul omputih!

Hajime said...

darthmental:
bangla tu jason doh sebenarnye...

cik belacan melaka:
oh dem...
tidaklah...

kumbangkecil:
=oD

rockaholic:
kalau ko ade susuk...
tak bule...

macha_sezs:
mane ade percaye...
(sambil meletakkan cermin dgn berhati2)

Hidemochimomotani:
tak percaye actually...
tp kene saiko ngan aku...
=op

@tune® said...

adekah ini entry ade unsur² spooky??

Hajime said...

@t00neY r00neY®:
auuu.....
(serigala melolong)

ekha-bella said...

boleh percaya ker? (aksi garu kepala)

Hajime said...

ekha@bella:
idokle teman tau...
(garu kepala gak)

Fiziy said...

weyh jgn la. aku main bola no 13 kot. no Micheal Ballack tu... huhu

Hajime said...

Fiziy:
abih ler...
abih ler...
aiyok...

Encik Rasis said...

aku masih terbayang-bayang muka fuad lepas kena psycho dengan ko...









comel sesangat...

hahaha...

Hajime said...

Encik Rasis:
muke inocent tu...

aNa said...

haha !
klaka siottt