Thursday, March 19, 2009

Bbbrrr.....

aku masa U dulu suka benor ngan outdoors activities (tp org tgk aku mesti tk caya aku nih outdoorsy LOL)
sampai keje setahun dua pon still pegi.. bak kata org jauh berjalan byk nampak
citer nyer mcm nih..

hari tu hari pertama kami masuk gua, masuk hutan tgk binatang liar. tgh mlm baru abih activity
kami tk camp sbb ada facilities utk tido. mmg ada blok2 utk budak2 kursus tido
so kami amik satu dorm

dorm nih mmg mengerikan.. korang bayangkan la tmpt org tk baper nk pegi
tp sbb kami penat sgt lepas blk tuh , lepas mandi dan solat kami pon tido
sume org tido katil bawah sbb malas nk tido katil atas since kena panjat dan bukak tilam
katil bawah mmg dh ready ada bedspread

esok pagi around 6am aku terbangun sbb ada org solat subuh kt sebelah katil aku
aku pon bangun and amik wudhu utk solat
lepas aku solat aku ingat nk mandi tp besfren aku tk bangun2
besfren aku lazimnya adalah org yg mendahului aku bab solat subuh
so aku kejut dia utk subuh, dia bangun wudhu n solat pehtu terus tido blk
aku pelik, sbb bertahun kami kwn dia bukan stok sambung tido sgt kalo kuar outdoor

around 7am aku baru abih mandi tgh kemas2 katil
kwn aku menegur "memang buku ko cam gituh ke before ko tido mlm td?"
aku tgk buku aku sebelah bantal, buku dah tetonggeng lepas tuh bentuk dh macam kipas
aku pon ckp yer je la.. tp aku rasa kwn aku tau habit aku suka dog-ear buku aku n tutup betul sebelum tido
tp sbb muka aku cuak dia pon ckp dia kena ckp ngan somebody apa jadik mlm td (dem!)

mlm td after tutup lampu dia tertido pehtu tk lama lepas tuh dia cam terbangun
sbb geng kami yg twin dah mengigau yg dasat (mmg deme salu ngigau tp salu nyeh tk mcm nih)
besfren aku seriau.. dia kata dengkuran aku je buat dia tenang (meaning ada manusia normal lain selain dia la)

tak lama lepas tuh ada org bisik kt telinga dia, gelak2 halus and amik buku aku bukak tepi muka dia
bukak buku mcm korang mengipas duit yg byk sampai bunyi jadik "bbbbrrrrrrrrr"
dia cuak, dia tarik selimut dia tutup kepala tapi ada plak bende nih tarik2 selimut dia turun
dia pon bengang dia ckp jgn la kaco, terus mende tuh gelak kuat2 and lompat atas sume katil sebelah atas
lompat dari katil atas aku ke katil atas dia dan org2 lain nyeh katil atas gak sambil jerit2

tuh dia tanya tkde ke aku dengar atau rasa apa2 mlm tadi? aku ckp aku mmg mangkor i.e. tido mati
dia ckp dlm byk2 mende dia kena ini lah paling ganas
dia kata benda nih stop bila ada one of us bangun pasang lampu around 3-ish utk solat tahajjud
besfren aku denga minah yg bangun nih cam sound apa tah before dia bangun and pasang lampu
series berani!~

p.s. though aku n kwn aku keje in d same building n lunch date tetiap hari.. kami tk penah bukak citer nih lagi.. seriau~

*thanx to hushay daripada sembangtoys!

11 comments:

Anonymous said...

pergghh..mmg angkerr~

Anonymous said...

kurang hajar punya 'benda'.

Johan said...

seriau tu ape?

Anonymous said...

gile seram dowh
pesal lu lately suke kopi paste citer org ni.
dah abes citer sendiri ek
hahaha

alif-mikail said...

kalau koi.. koi karate je..

karate katil la.. siap mesti buat2 pengsan la koi syak.. ahhahaa

hzrh said...

gile ah minah tu..
kagum2!
**mata bersinar**

Anonymous said...

bila masuk bab baca buku sebelum tido tu aku dah sangsi...ni bukan Hajime!haha!~

BudAk hijAu said...

xley blah dowh!!

Hajime said...

Che Sue:
yeah babeh!

1412:
tu a...
xde org ajar kot...

Johan:
err...
cam takut...
risau...
gitu2 la...

acik oren:
aiseh...
obius ek?
tu a...
dah xde cite...
isk...

alif-mikail:
ala...
ajak je die tido skali pun bule...
=op

HazirahMahadzir:
(mata bercahaya gak)

Hidemichimomotani:
erk!
patut aku letak komik situ...
bukan buku...

BudAk hijAu:
nak blah gi mane ek?

indah-chan said...

pencerita tu solat subuh ke solat tahajjud tu? :P

Hajime said...

valsa nine:
err...
solat hajat kot...
=op