Wednesday, March 11, 2009

Artis!

Aku tidak ingat bagaimana dan kenapa aku berada di sekolah lamaku, Sekolah Tuanku Abdul Rahman. Aku hanya ingat ketika aku dan Hanif a.k.a Duke bersama-sama ke surau sekolah untuk sembahyang Maghrib.

Ketika aku dan Hanif masuk ke dalam surau, aku dapat rasa beberapa pasang ata memerhatikan kami. Kemudian mereka berbisik satu sama lain.

"Apa diorang ni tak pernah tengok aku ke Nip?"

"Toh."

Memang tak pernah sebenarnya. Mereka belum masuk ke sekolah lagi ketika kami ada. Ke pasal tak pernah tengok super senior. Ada je super senior yang lain ketika itu.

Aku lihat juga pada diriku. Ada silap butang ke, tak zip ke, apa ke. Tiada. Muka pun kachak seperti biasa. Hanif juga begitu. Akhirnya kami buat bodoh sahaja.

Keesokan paginya kami pergi la berjumpa dengan cikgu-cikgu kami. Akhirnya kejadian semalam terbongkar setelah kami berjumpa dengan ustazah kami.

"Ustazah kasi tengok Allughatularabiah yang kat TV1 tu?"

"A'ah! Siap tunjuk lagi kamu berdua dalam tu."

"Adeh! Patutla."

Tiba-tiba ada 2 orang junior datang kepada kami.

"Abang ek yang dalam allughatularabiah tu?"

Ketika itu dapatku rasakan bagaimana perasaan artis-artis. Ada sesiapa yang mahukan tandatanganku?

15 comments:

Darkkadabra said...

kau memang artis..siap keluar video kareoke lagi..Huhuhu..

mrblind said...

sain kat dada boleh bang..hahaha

Anonymous said...

ahloghattullahbudakbudakni!!!

Fadli Halim said...

ko masuk rancangan tak popular la.. peminat pun takat budak2 sekolah sendiri aje watpe... hahahaha

masuk la mari bertarannum ke...

Hajime said...

darkk25:
owh!
dem!
shh...
jgn kecoh...

mrblind:
ah!
laki!
xmo!

Hidemichimomotani:
erk!
dem...

fadli halim:
rancangan tu popular ke tak...
itu tak penting...
janji jiwaku ini yg ingin mengajar anak bangsa sendiri...
cewah!

helomynameisjaye said...

kalu aku gugel dalam utube agak2 boleh jumpa tak?kalu tk sila bagi link.lol

Anonymous said...

rancangan apa tu?? aku jahil skit bab rancangan tv1 ni..sila ulas lebih lanjut skit..

mahata said...

al halah halah al halah halah

macha_sezs said...

err..tv1?..erkk..skip.next.

Einy~Carol said...

mari bertaranum? hehe

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

kire2 ko terer cakap arab la ni?
wow! *mulut melopong*

Hajime said...

cik belacan melaka:
erk!
xde2...
betul...
xde kat utube...

Che Sue:
mari belajar bahasa arab!

mahata:
aina?
mahata raw...
hakata wakata...

macha_sezs:
next!

Carol~lyzam:
yeah babeh!

penjenayah.merah.jambu:
err...
stakat assalamualaikum...
tau a...
=op

Anonymous said...

(sambil geleng kepala)...looorr hari2 selama ni akak lepak gan artis la..gulp...pasal gambar 18sx tu akak tak ajar yek....sorry..:)mamapower

Encik Rasis said...

erk! kawanku artis? aku ingat abang aku je yang artis...

Hajime said...

Anonymous:
ah!
mmg tak ajar...
kasik link jer...
=op
-hajime-

Encik Rasis:
ramai kawan ko artis...
ko jgn taktau...
bukan abg ko jer...
abg org lain ade gak artis...
=op