Friday, December 03, 2010

Anda Berlebihan!

KLCC. Bosan. 2.30 petang. Wayang pukul 3.00. Setengah jam lagi.

"Mamat! Mamat! Kita try ah!"

"Takmo ah. Nanti korang kutuk aku."

"Lek a. Aku pun try."

Aku cuba memujuk Made (bukan nama sebenar).

"Ko try dulu Yoshz!"

"Baiklah!"

Yoshz (juga bukan nama sebenar) memasukkan syiling ke dalam mesin pengukur berat dan tinggi automatik.

loading.....

ANDA KURUS!

"Gilak a. Kurus tu!"

"Kau pulak Noh!"

"Baiklah!"

Aku pula mencuba.

loading.....

ANDA OK!

"Bangsat! Macammana kau ok? Bukan gemuk ke?"

"Well!"

"Ah! Kau punya turn pulak."

Kebetulan, ketika ini ada satu kumpulan gadis di belakang kami ingin mencuba mesin tersebut juga.

"Kalau Noh OK, aku sure gemuk je."

Made naik ke atas mesin tersebut dengan penuh keyakinan.

loading.....

ANDA BERLEBIHAN!

*mesin tersebut ada 4 skala... kurus... ok... gemuk... berlebihan...

Ketika itu, entah macammana, KLCC senyap. Sunyi. Padahal tadi riuh. Mungkin Malaikat sedang lalu.

Maka, suara mesin tersebut kedengaran sehingga tingkat satu dan tiga.Beberapa orang memandang ke arah kami.

Kumpulan gadis di belakang menutup mulut. Menahan gelak.

Aku dan Yoshz? Jangan la harap. Confirm gelak evil punya.

Muahahahahahahahahahahahaha!!!

*aku teringat cerita ni semalam... antara kenangan aku, yoshz dan mamat... ketika zaman selalu hangout... sekarang dah susah... yoshz pun dah ade baby pompuan... (touching la pulak) haha! haih... itu dulu... sekarang pun aku berlebihan sudah...

4 comments:

boyarque said...

cesss....kalu aku sure cari mesin yg takder bunyi......bengang dowh!

Hajime said...

boyarque:
haha!
itu la cabaran kami ketika itu!

yoshz said...

hahaha. ada berani timbang lagi skang? setelah 12 tahun tak timbang.

Hajime said...

yoshz:
timbang?
buleh saja...
aku kompiden aja...
latest aku timbang pung 20 kg je...
=op
err...
tp carik yg takde suara punye ah...
haha!