Thursday, January 28, 2010

Apa Usha-usha?

Kita flashback dahulu.

http://budakyangbijak.blogspot.com/2010/01/hantu-tenggek.html

Kenapa Saiful Buang pucat? Kenapa Ahmad Fuad Hamdan biasa-biasa saja?

"Weh! Cepat la cerita."

Aku mendesak Saiful Buang. Aku memang suka dengar orang bercerita. Lebih-lebi lagi gosip atau mengumpat. Nikmat.

"Cepatlah!"

Ahmad Fuad Hamdan juga sudah tidak dapat menahan sabar lagi.

"Ye la. Macam ni."

Aku mula menumpukan perhatian dengan apa jua yang akan keluar daripada mulut Saiful Buang. Tidak seperti di dalam kelas Sejarah dan juga Geografi.

"Kau ingat tak yang 'benda' Najib nampak hari tu?"

"Yang mana?"

"Hantu tenggek? Toyol?"

*ops! terspoiler pasal cerita toyol lak... akan diceritakan akan datang ya!

"Yang bertenggek tu la."

"So?"

"Tadi, aku ambil duit kat bawah tilam aku. Tengah aku kira-kira, aku terusha kat area katil kau."

Saiful Buang membuat gaya menghisap rokok, tarik, dan hembus dengan penghisap minuman yang dipegangnya daripada tadi seperti memegang rokok.

Perasaan ingin melempang Saiful Buang bertalu-talu mula terbit di hatiku. Tapi ku tahan. Cerita kena habis.

"Sekali 'benda' tu ada da."

"Pergh! Pastu? Pastu?"

"Aku usha je. 'Benda' tu usha balik."

"Pastu? Pastu?"

"Pastu aku pun sound la. Apa usha-usha? Usha mak ang?"

Sekali lagi Saiful Buang membuat gaya menghisap rokok seperti tadi.

Kakiku sudah ringan. Nasib baik Ahmaf Fuad Hamdan cepat-cepat merampas penghisap minuman daripada Saiful Buang.

"Tu aku cakap dalam hati la."

"Habis tu? Lawan usha la ek?"

"A'ah! Sampai aku ngan Fuad blah."

"Damn nice."

*abih... ah! xde idea ending camane... menci! next!

No comments: