Thursday, January 07, 2010

Hantu Tenggek

Pada mulanya aku nak buat tajuk yang tidak nampak begitu angker. Sebab takut tidak lepas apabila ditapis oleh Finas. Tapi aku lihat sekarang penapis Finas semakin besar lubangnya. Kalau sekadar wayang angker aku boleh terima lagi. Bohsia? Rempit? Apa kejadahnya semua ini?

Maaf! Sudah lari daripada tajuk.

Masih ingat kisah angkerku yang lepas? Tidak berapa angker kan? Kali ini aku akan menceritakan tentang Hantu Tenggek. Kemudian, anda baca balik kisahku yang lepas. Angker tak? Mahu turun katil tak?

Kisah 1:

Satu Dorm Arenawati kecoh.

"Kenapa-kenapa?"

Tanyaku kepada si pencerita, Mohd. Najib Abdul Rahman.

"Semalam aku terbangun."

"Pastu?"

"Aku nampak ada 'benda' bertenggek kat tingkap dorm."

"'Benda' macammana?"

"Tah. Muka tak nampak sangat. Pasal rambut dia tutup ala-ala budak-budak metal sembelih kambing."

"Owh dem. Tingkap mana jib?"

"Err... Belakang katil kau."

Mohd. Najib Abdul Rahman menunjukkan tingkap yang betul-betul berada di kepala aku ketika aku tidur.

Oh! Lupa. Aku katil atas ya.

Kisah 2:

"Weh! Kantin jum!"

Ajakku kelaparan.

"Menarik gak tu."

"Jap-jap! Aku nak gi gak! Amik duit kat dorm jap!"

"Demit! Cepat sikit."

"Teman aku!"

"Ye la. Ye la."

"Aku tunggu sini."

Saiful Buang mengajak kami naik ke dorm kami (Arenawati) bersamanya untuk mengambil duitnya. Aku malas. Aku tunggu. Ahmad Fuad Hamdan sahaja yang menemaninya.

15 minit berlalu. Masih tiada bayang-bayang mereka.

"Demit sungguh. Amik duit ke, tengah cop duit."

Aku menunggu lagi.

Tiba-tiba mereka muncul. Saiful Buang diam sahaja. Nampak pucat. Ahmad Fuad Hamdan biasa sahaja.

Apa yang telah berlaku? Kita nantikan minggu hadapan!

6 comments:

Encik Rasis said...
This comment has been removed by the author.
Encik Rasis said...

minggu depan? hoh! cepat sikit update... hahaha~

nadrahazizi said...

poyo la ade sambungan plak.. suspen la konon!

Hajime said...

Comment deleted:
cuak ko ye...

Encik Rasis:
ah!
baiklah!
saye akan pantas!

nadrahazizi:
yeah...
baru thrillaaa.....

House of fifina... said...

hoh. penat jer membaca. last2 ada sambungan??? chait!

hahaha..
salam ziarah..

www.forcythia.blogspot.com

peace!

Hajime said...

House of forcythia:
ah!
nantikan!
salam2...
n peace babeh!