Saturday, July 26, 2008

Rempit!

Dataran merdeka. 1.45 pagi. Suasana masih lagi bingit dengan bunyi ekzos di mana-mana. Puas aku mencari-cari daripada mana bunyi-bunyi tersebut. Oh! rupa-rupanya di tepi jalan sahaja. Haih, apa la yang perlu dibanggakan oleh mat-mat rempit ni dengan bunyi ekzos. Aku rasa lebih bagus budak-budak tadika yang bangga dengan permainan M.A.S.K mereka. Paling kurang pun gegendang telinga mereka masih lagi kenyal.

Aku? Apa aku buat di sini? Oh! Aku pun tidak pasti. Yang aku pasti, aku bukan melihat mat-mat rempit dengan aksi-aksi dan motor-motor mereka. Maaf ya, aku lebih suka melihat aksi satria baja hitam di atas motor sambil berlawan dengan gorgom. Aku hanya menikmati keindahan "ciptaan-ciptaan" tuhan di sini. Kadang-kadang rasa sedih dan terkilan terbit di jiwaku. Ciptaan-ciptaan tuhan ini boleh digunakan dengan cara yang lebih elok atau menjadi sesuatu yang lebih berguna.

*rase bengang pun ade gak... aku skola tinggi2... jadik engineer lagi... budak2 ni leh pilih mat rempit je... demit tul... hahahahaha!

Sedang aku leka dengan ciptaan-ciptaan tuhan, "Usha ape tu? Tak berkedip mate aku tengok." Aku menoleh.

"Ah! Takdela, seronok usha bebudak ni wat skill." Jawab aku acuh tak acuh sambil cover line.

"Oo, aku dulu lagi hebat. Skang dah stop dah. Sume ilmu aku dah turunkan kat diorang." Sambil menunjuk ke arah mat-mat rempit tadi.

"Wah, hebatnye!" Cuba mematikan perbualan. Malas aku nak layan.

"Ala, takdela hebat pun, biase je bagi aku." Dengan muka riak campur takkabur beliau berlalu pergi.

Aku menoleh ke arah beliau pergi. Aku terpaku, ternganga dan bercucuran airmata. Dalam hatiku berkata, "pakcik ni memang hebat!" Anda semua silalah lihat aksi beliau.


ko tengok... superb weh... kalau la kamen rider ade motor camni...

korang patut ade kat sini... bunyi ekzos die... suppaa!!! dah la tak pakai helmet! kental2...

ko tengok... betape laju nye... kamera mahal ni... pun x dapat capture... isk...

ni la yg last sempat aku amik... pastu terus berdesup ilang!

*foto dicurik daripade www.sembangtoys.com yang dipost oleh en tottis... jgn mara a en tottis...

16 comments:

Anonymous said...

moto dia macho.. ko tak amek gamba dia pacak 13 tiang? pas 2 siap sagat helmet ltk paku.. 2 ar ko blik cpat sgt hajime

yoshz said...

cheh...ingatkan ariyon tadi.
nasib baik motor lain.
baru nak tepuk tangan.

Hajime said...

en pian:
serius?
dem...
kalau aku tau aku x balik awal malam tu...
tp kene polo die a kan...
mane dpt nak kejar die...
berdesup tu...

en yoshz:
ah!
nostalgia...
yon jipang!
membonceng yon jipang menaiki bukit!
bunyi dah power...
tp x gerak2...
haha!

Danielle_Corleone said...

power ada blog! hahahaha!

Hajime said...

en danielle:
ah!
biase2 je...
(blushing2...)

avunizlyn said...

huh....bercucuran air mata baca blog en hazim nih!!!

Anonymous said...

cayalah bai.mamapower respek sama lu..huhu

Hajime said...

cik puan mamapower:
ah!
terima kasih ya!
sile lah berkunjung lagi!

Anonymous said...

"Aku hanya menikmati keindahan "ciptaan-ciptaan" tuhan di sini."

Bkn ke lebih munasabah dan muttawasitah kalau kamera mahal tuh snap 'ciptaan2' tuhan tu? 3 minit of my lifetime dibazirkan menunggu gambar2 terpapar di skrin laptop (jelas menggambarkan sexual desire anda) Wah ha ha ha!

Hajime said...

en addam a.k.a jack:
ah!
gambo2 ciptaan tuhan sudah disimpan rapi...
telah dibuat seperti slideshow...
dibakar di dvd...
n disimpan di celah2 komik saye...
err...
saye rase mase anda tidak dibazirkan bukan?
kerane anda mmg suke gamba2 begini...
ke anda mau yg lebih gagoh?
=op

Einy~Carol said...

muahahaha! aku sgt2 setuju! baik bdk2 nie smua kumpul menan MASK! at least wat pelaburan mase dpn! hakhak

Hajime said...

en xuniverse:
muahahahahaha!
tu la...
tp dollu2 taktau...
M.A.S.K sume dah hancur!
haha!
=op

Sasha Sharifuddin said...

jime!
kau agak2 la kan..kalo polis tahan mamat tu dia kasi saman tak sbb tak pakai helmet?

*garuk kepala*

Hajime said...

cik puan sasha sharifuddin:
ah!
aku terfikir gak mende tu...
tp motor2 polis mampu ke kejar die ek?

Sasha Sharifuddin said...

kalo dia buat roadblock..tak pun pasang wayar tgh jalan....alaaaa style diorg guna nak tangkap rempit2 yg biasa2 aja tu....

Hajime said...

cik puan sasha sharifuddin:
betul gak tu...
nanti saye sms die ya!
tp aku rase sure die ade gadget2 ala2 james bond punya...