Thursday, July 31, 2008

Eh! Samela Kite Cakap...

Haritu aku jenjalan dengan Sayang. Pergi ke area seksyen 14. Aku tak tau kenape luck aku sangat bagus. Nak kate aku ade mandi bunge pagi tu, takde lak. Mane2 aku pergi senang je dapat parking. Biasenye seksyen 14 ni susah gile dapat parking. Paling senang dapat time kongsi raye dolu2. Aku siap amik dua parking lagi.

Ah! Straight to the point untuk post aku kali ni, aku dengan Sayang macam ade tercakap satu ayat yang same dengan serentak. Kemudian Sayang cepat2 menyentuh aku atau mentag aku. Aku cam, "eh?" Pastu Sayang explain, bahawe jika dua orang menyebut perkataan yang same, salah seorang kene mentag pihak lawan dengan segera. Sesiape yang berjaye mentag dahulu, dikire menang. Aku cam, "oo..."

Kemudian aku terpikir, cube korang imagine, bebudak sekolah rendah di dalam kelas. Che'gu masuk, "assalamualaikum murid2..." Mereke menjawab, "waalaikumussalam che'gu!" kemudian semua budak bertempiaran lari mentag satu same lain. Pergh! havok bukan?

Korang imagine lagi. 5... 4... 3... 2... 1... Dang... Jam menunjukkan tepat pukul 12.00 pagi, 31 Ogos. Dataran Merdeka atau KLCC atau yang sewaktu dengannye. Kedengaran laungan "Merdeka!" dan kelihatan ramai orang bertempiaran lari, kejar mengejar antara satu same lain. Riot tu...

Di antare yang aku tidak boleh imagine, (setelah membace satu blog yang amat mesra). Satu squad askar tengah training tanpe berbaju di padang yang berlumpur. Komander memberi arahan. Mereka menjawab. "Sir yes sir!" Tibe2 sume bertempiaran kejar mengejar. Yeeeuuuuwwwwww... (ala2 karakter ibu di dalam movi "Freaky Friday") Yucks! Gay bukan?

7 comments:

yoshz said...

Kalau time sembahyang jemaah, matilah nak sep sep org masa tgh "Aminnnn"

Takkan semua nak jadi imam?

Hajime said...

en yoshz:
yaa.....
apatah lagi ketike solat jumaat...
atau pun solat raye...
atau yang sewaktu denganye...

Sasha Sharifuddin said...

takde mende lain ke nak pk?hahah!

Rajuna said...

bukan dulu u pernah pakai eyeliner ke?

Hajime said...

cik puan sasha sharifuddin:
ah!
ade...
byk...
cthnye mencarik idea untuk blog...

en rajuna:
ape ke nerakenye ni?
enggak paham gue...

Anonymous said...

eh gitew ek..hahahha baru tau leh main tag org

Hajime said...

orensangkuit:
yeah babeh!
tag orang!
eh!
same!
tag die!