Tuesday, November 03, 2009

Encik Polis!

Panggilan pertama:

"Hello, encik Polis?"

"Ya, Balai Polis sini. Saya Sarjan Polis bin Ahmad. Bukan encik Polis."

"Saya nampak ada seorang terhendap-hendap kat depan rumah saya."

"Luar pagar ke dalam pagar?"

"Luar."

"Oh! Tidak mengapa. Kami kebetulan tiada polis peronda yang free. Jadi pak cik tidur sahaja. Tiada apa-apa tu."

Tuuut.....

Pak cik tersebut meletak gagang telefon dengan bengang dan sedikit kesal dengan encik Polis.

*******************

Panggilan kedua:

"Hello, Encik Polis?"

"Ya. Balai Polis. Ah! Ni pak cik tadi ke?"

"Ya."

"Orang tu masih terhendap-hendap?"

"Tidak."

"Baik. Kan seperti saya cakap tadi. Tiada apa-apa."

"Tapi, orang tersebut dah mati. Saya pukul dia dengan tangga, kerusi dan meja saya. Lepas tu, saya sepak perut dia. Amik kepala dia. Saya hentak kat bahu saya. Saya sambung lagi. Saya cekik lehernya dan menghumbankannya ke meja yang saya dah sediakan. Lepas tu..."

Tuuut.....

Talian dimatikan.

Seminit kemudian 18 polis peronda beserta helikopter polis berada di perkarangan rumah pak cik tersebut.

[Moral: Aku nak jadi polis. Nak lepak dalam kereta peronda sambil makan donut dan minum kopi.]

6 comments:

Darkkadabra said...

Jime! Jime! Jime!..

OWOWOWOW

macha_sezs said...

hahaha.

kenapa macam pernah baca dalam versi omputih?

Anonymous said...

Dan aku jd ko punya side kick bleh?

Hajime said...

Darkk:
dark!
dark!
dark!
wo wo wo sensui...

macha_sezs:
eh?
ade ek?
slambe die tiru aku...

Hidemichi:
buleh2...
kite lepak2 je...
makan donut...

Sasha Sharifuddin said...

sudah ku jangka..

ko mmg jime :P

Hajime said...

Sasha Sharifuddin:
ah!
kalau aku duk jengka ko jangka dok?