Wednesday, November 04, 2009

DSLR

"Yon, berapa kau charge kalau jadi photographer aku kahwin nanti ek?"

"Ala, kengkawan nya pasal. Murah-murah saja."

"Tapi kalau aku nak buat deal dengan kau boleh dok?"

"Apa?"

"Kau jadi photographer aku nanti. Tapi aku tak bayar cash.

"Habis tu?"

"Aku support filem-filem kau guna untuk semua event kau akan datang. Tapi untuk kamera yang kau pegang tu je a. Kamera lain takmau."

Sambil menunjukkan kamera DSLR yang Yon pegang.

5 minit kemudian kelihatan Yon membawa Jipangnya sambil mengheret seseorang di atas dengan tali yang diikat pada Jipangnya.

Cara memegang DSLR dengan betul

[Moral: Sila jangan poser dengan membawa DSLR merata-rata. Sekarang dah jadi macam trend. Setiap seorang kena ada DSLR.]

*kepada yang sedikit sello... DSLR tidak menggunakan filem... sila layari blog YON... boleh tau perbezaannya... dan dia sangat hebat k...

11 comments:

Yon Bakar said...

Hajime!

Memandai je ko buat skrip eh.
Ko berangan nak jadi script writer ke? hehe. kaki lawak ko ni masih tak kering eh. wakaka. good job la.

Darkkadabra said...

Yon sangat cara ambik gambau.

Hebat doh.

darthmental said...

dem. aku ingat hang dah join kelab fotografi kg. pisang, haha.

haa, btui tu. skang kalu pi shopping complex belambak dok gantung dslr kat tengkok. nak shoot apa ah dalam shopping complex tu?

Hajime said...

Yon Bakar:
ah!
mane ade aku wat skrip...
betul a...
(smbil mengelap darah yg mengalir kat kepala)

Darkk:
sgt care k...

darthmental:
lum lagi...
lum rase nak jadik poser lagi...
haha!
tp tu a...
tul kan?
lempang je poser2 tu...
tp kalau aku...
ko jgn lempang lak...
haha!

macha_sezs said...

macamana pula nak pegang amoi tu dengan betul?

Hajime said...

macha_sezs:
oh!
tiada care yg salah untuk memegang amoi...
just ade care yg best...
ops!

Yon Bakar said...

Aku kalu g jalan2 ke mana2 pun, aku naik segan kalu nak gantung kamera kat tengkuk aku kalu takde benda nak shoot. lebih baik simpan dlm beg je. kang tak pasal2 kena ragut.

Hajime said...

Yon Bakar:
ko xpe...
pasal org dah mmg tau ko poser...
haha!
(lari2)

Yon Bakar said...

Demmmm...
haha

Yon Bakar said...

Thanks Darkk :)

Hajime said...

Yon Bakar:
=oD

Yon Bakar:
welkam...
(bg pihak dark)
haha!