Thursday, April 23, 2009

4 Perhentian... Babi Hutan... (Ep. 2)

Episod satu anda boleh baca di sini...

http://budakyangbijak.blogspot.com/2009/04/4-perhentian-banglo.html

Kejadian kedua:

Kami sampai ke satu kawasan kebun getah. Berdekatan dengan kawasan banglo yang kami berhenti tadi.

"Allah!"

Pak Cikku menekan brek kereta.

"Kenapa ni?"

Mak Cikku bersuara.

"Tu. Tengok depan tu."

Kami secara serentak melihat apa yang ada di hadapan. Rupa-rupanya ada seekor babi hutan duduk di tengah jalan. Matanya merah menyala. Bengis dan mendengus-dengus. Cuak juga kami dibuatnya.

Babi hutan tersebut seperti hendak menyerang kereta kami tetapi seperti tidak boleh mendekati kereta kami. Kalau dilihat muka babi tersebut, seperti sedang berdendam kerana tidak dapat menyerang kami.

Gambar sekadar hiasan.

Beberapa minit kemudian babi hutan tersebut menghilangkan diri ke dalam semak yang berdekatan. Itupun setelah Mak Cikku selesai membaca ayat Kursi.

Kemudian kami pun meneruskan perjalanan.

"Alhamdulillah."

"Nape bang?"

"Dengan kuasa Allah, babi hutan tu tak dapat datang kat kereta kita. Abang baca ayat 'Ma In Dakum' tadi."

Aku hanya mendiamkan diri di belakang. Masih lagi berasa seram sejuk. Tapi perjalanan perlu diteruskan dan masih ada lagi kejadian aneh yang akan berlaku pada kami lagi nanti. Bersambung...

*jangan ditanya ayat ma in dakum tu ape... aku pun kureng pasti! dan silelah dengar lagu siren yang terkini... dan komen la di sini ya! http://budakyangbijak.blogspot.com/2009/04/apa-aku-pada-waktu-ini.html

6 comments:

macha_sezs said...

err..ade lagi sambungan?

ni projek brape taun ni?

:P

riderhenshin said...

panjang lg ke cter ni?menarik bg aku baca cter ni...jgn lama sgt le..

Darkkadabra said...

aku tak bace episode satu, tibe2 dah ade episode dua.

apakah ada episod yg hilang?

Hajime said...

macha_sezs:
ni projek terbengkalai punye...
tunggu ekonomi ok dulu...

riderhenshin:
die lagi lame lagi suspen!
du du du du du du...
(tetibe ade lagu x-files)

Darkk:
eh!
tu link kat awal2 aku letak tu...

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

babi hutan tak secomel babi yang kaler pink tu...
dulu aku ngah nek bas pahtu ade lori seblah bawak anak babi,terpesona aku..
comel sgt!
:P

btw,tenet aku sgt slow,tak pat nk dgr lagu ko la..sowi..

Hajime said...

penjenayah.merah.jambu.:
ah!
seb baik le bukan ko dlm kete tu...
n babi utan yg duk kat atas jalan tu...
kalau babi pink tu...
sure ko dah turun amik bawak balik kan?
=op
hmm...
sile request pade saye tuk full song ek!