Friday, October 02, 2009

Jangan Kacau Aku...

Orang selalu berkata, kadang-kadang di setiap bangunan, ada penjaganya. Seperti di pejabatku. Ada yang mengatakan ianya perempuan cantik walaupun dipanggil nenek.

Kelmarin, sekitar 6.30 petang. Suasana di pejabatku sudah pun kelam, malap. DI luar gelap seperti hendak hujan. Aku dan Meezung (bukan nama sebenar) tekun menyiapkan projek. Walaupun di skrin masing-masing terpapar perkataan 'Youtube'.

Tiba-tiba, aku terasa meja aku seperti digoncang-goncang.

"Meezung! Ko goyang meja ek?"

"Apa lak? Mana ada."

Tiba-tiba kerusi kami seperti digoncang-goncang juga. Aku seram-seram sejuk.

"Duh. Takkan 'nenek' ni kacau. Jangan kacau aku 'nek', nak buat kerja ni."

Tiba-tiba belakangku terasa sakit yang amat. Aku pusing ke belakang.

"Cilakak! Aku ingat 'nenek' belasah aku tadi. Rupanya kau."

"Nenek hotak mung! Ni gempa bumi la. Cuba tengok google news ni a. Ada gempa bumi kat Indonesia."

"Oh! Marilah bergoyang..."

Kami pun bergoyang-goyang mengikut rentak bumi bergoyang.

*cik yanhashim... angker dok pos ni? haha!

5 comments:

Anonymous said...

Alah, belum habis baca dah tau dah yang bergoyang tu mesti sebab gegaran gempa bumi. Tak mencabar langsung. Ahahah. Cuba lain kali ya En Jimmy.

macha_sezs said...

sokong sobizzare. apehal jarang sangat updet jimi?

darthmental said...

marilah bergoyang.. hahahaha! :P

Sasha Sharifuddin said...

jime mmg...dia kan artis/selebriti skarang.bz je manjang!!tapi kalo korang ada gosip untuk dia GERENTI dia ada masa.....hhahahah!

Hajime said...

sobizzare:
ah!
baiklah!
saye cube lagi ya!

macha_sezs:
err...
hmm...
isk...
(cube mengelak soalan)

darthmental:
yeah!
kite gunekan care yg lama!
marilah bergoyang...

Sasha Sharifuddin:
shh...
ko ni...
aku kaber line sbgai org biase je kat sini...
haha!
ayuh!
gosip!