Tuesday, December 13, 2011

From U.S vs Made in U.K?

Peristiwa pertama:

"Ni baju kami beli dari Mothercare."

"Ok."

Endah tak endah.

*******

Peristiwa kedua:

"Ni baju dah sampai dari U.S ni. Ni dah readykan set2 dia. Amik pakai je ikut set. Hari ni pakai yang ni."

Sambil sibuk mengemas, melihat-lihat dan yang sewaktu dengannya.

*******

Peristiwa ketiga:

"Baju yang order online kat kedai KL tu sampai dah."

"Mane?"

"Tu hujung tu."

"Oh! Ingat yang ni."

"Yang ni kan yang dari U.S hari tu."

"Uik? Kenapa keluarkan?"

"Tah!"

*******

Baju peristiwa ketiga dan baju peristiwa kedua, jenama yang sama kot. Made in China. Made in India.

Baju peristiwa pertama? Walaupun beli di kedai tempatan. Tapi! Made in UK occay... United Kingdom! Da...

1 comment:

Einy~Carol said...

hasbro: aku kuar awal, aku murah..tp tak ramai nk beli aku

takara: aku kuar lambat gler, juz tambah bling2, aku jual diri aku mahal..smua org terkinja2 nak beli aku

kedua-dua ny made in china dan (maybe) berasal dari kilang yg sama dan shipping dr port yg sama (direct ke suplier kedai)