Tuesday, May 05, 2009

Emcee

Aku dulu selalu gak jadi M.C. a.k.a Master of Ceremony a.k.a Pengacara Majlis. Tapi bukan yang ala-ala Aznil dalam rancangan Macam-macam Aznil.

Aku lebih kepada majlis formal. Majlis Makan Malam. Aku juga pernah menjadi pengacara dan juga sekaligus menjadi ahli panel. Juga pernah dibayar untuk menjadi pengacara majlis.

Kenapa aku cakap tentang M.C. a.k.a Master of Ceremony a.k.a Pengacara Majlis ni? Aku bukannya riak+takkabur. Ini kerana...

Hari ini aku dapat M.C. a.k.a Medical Certificate! Ayuh pulang!

8 comments:

Anonymous said...

Kesimpulan...Negare Malaysia Memangle Sangat Budiman, Mesra-Rakyat,Pro-Aktif, Cemerlang, Gemilang, Terbilang...Pasal ape???PASAL...Org sakit pon buleh dapat Certificate/Sijil...Xyah belajar tinggi2 pun...Pengiktirafan dapat sakit,kui3...

riderhenshin said...

Pendek kata tp panjang tak kata apa2 le(line dr nabil)...apa saje kita buat di negara ini dapat sijil..

famia said...

laa...
now i know..
apa itu M.C

master of ceremony..
rupanya!

selepas hidup..
lebih dari suku dekad.
isk..

tengs lah.

Anonymous said...

hammerman. hammer!
hammerman. hammer!

macha_sezs said...

master of ceremony eh?

sumpah aku baru tau.

anda memang seorang mahaguru!

:P

Hajime said...

Anonymous:
betul3...
sijil lain sket nye susah dapat...
sijil ni senang je...
berlakon pun leh dpt...
xpun beli...
=op

riderhenshin:
oh!
gitu ek?

famia:
erk!
serius?
ape lagi yg anda tidak tahu ek?
saye googlekan...

1412:
(menari2 hammer hammer hammerman)

macha_sezs:
ah!
ramai rupenye yg tidak tahu...
aku mmg seorang mahaguru...
(selambe ckp pasal diri sendiri...)
=op

Sasha Sharifuddin said...

aler..keco la lu!

gua dah 3 bulan mc..rilek jer!ni pun ada sebulan lagi!:P

Hajime said...

Sasha Sharifuddin:
demit!
belagak ko ye...