Monday, March 16, 2009

Sea Park? Sepak?

"Zim! Jom pergi bank-in cek."

"Jom. Kat mana?"

"CIMB Sea Park. Pantas sikit dapat."

"Kat mana tu ek?"

"Tah. Kita cari la nanti. Hanim ada bagi map."

Setelah di'fast-foward'kan.

"Shaf! Tu! Tu! Taman Sea! CIMB pun ada tu a."

Setelah sampai dan masuk ke dalam bank tersebut. Di'fast-foward'kan lagi sekali.

"Kak. Ni CIMB Taman Sea ek?"

Aku cuba bertanya dengan akak bank di situ untuk konformasi.

"A'ah!"

"Kalau bank in cek ni kat sini, sekejap je la kan?"

"Mana cek tu?"

Aku menghulurkan cek tersebut.

"Eh! Tak. 3 hari proses ni."

"Tapi tu cek CIMB Taman Sea yang keluarkan."

"Ni CIMB Sea Park yang keluarkan. Bukan CIMB Taman Sea."

"Eh? Taman Sea dengan Sea Park Lain ek? Bukan dalam bahasa melayu Taman Sea, bahasa inggeris Sea Park?"

"Bukan. Lain."

Malu saya.

*teringat kisah ni pasal tadi aku argue... setapak garden dengan taman setapak sama atau tidak... dan silalah enjoy video di bawah ini ya!

10 comments:

Cinoi Lavigne said...

lol.
(saje nk bgtau i singgah blog ni)

Hajime said...

Qi_Cinoi.Lavigne:
lol...
(saje nak bagitau singgah blog ni gak...)
=op

Anonymous said...

sama tapi tak serupa.

mrblind said...

bahasa melambangkan bangsa..

Anonymous said...

CIMB sea park tu tempat aku bayar installment keta!*

Taman Sea nak dekat2 Kelana Jaya.

(*sebelum aku pindah Penang la)

Qia Rosli said...

aku cuma nak gelak je ni. hahahahahaha.


ok. cukup. ;p

macha_sezs said...

hahahaha

aku gelak kat video tu oke.

Anonymous said...

adeih...jahat a diaorg ni mempelmaen2kan ontie ittew..not nice lorr..

Tny said...

Betulke tak sama tempat tu?

Ehh.. yea lah.. cm yang kt emel tu!!! Suara dieorg ni cm morning crew tu je :P

c-o-k-e = ayam jantan? :))

Hajime said...

1412:
ah!
cam name kuiz lak...

mrblind:
itulah die...
tu yg kene blajo sains math dlm english tu...

Hidemichimomotani:
aiseh...
tah2 time tu ko ade...

kumbangkecil:
gelak lagi!
gumbira!
ayuh!

macha_sezs:
aku tau...
pasal pos aku ni pos angker actually...

Che Sue:
tu la...
ala cian nye anti tu...

Tny:
tu a pascal...
pangilan hangit tu...
eh?
aah!
tau cock ayam jantan je...
ade maksud lain ke ek?
(naive+innocent)
=op